آخرین اخبار

19. مهر 1393 - 23:37   |   کد مطلب: 16242
با همکاری شورای هیئات مذهبی تویسرکان، انجام می‌شود
جشن های عید سعید غدیر در ۴۲ امامزاده و بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان
با همکاری شورای هیئات مذهبی تویسرکان جشن های عید سعید غدیر در۴۲ امامزاده و بقاع متبرکه این شهرستان برگزار می‌شود.

به گزارش رودآوررضا شریفی راد مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه غدیرخم عید عدالت و رهبری، عید انسانیت، عید شعله افکنی بر اتدیشه ها و عید امید آفرینی در دلها است، اظهار کرد: بی شک زیارت امامزادگان هرگاه از سر معرفت و توام با بصیرت و آگاهی باشد در واقع تجدید پیمان با اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و این چنین عهد و میثاقی در بازیافت و شناخت اهداف ائمه اطهار(ع) و گسترش آیین عدالت پرور تشیع نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان تویسرکان دارای ۴۲ امامزاده، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی در شهرهای تویسرکان، فرسفج و سرکان و روستاهای بخش های قلقلرود و مرکزی است، افزود: راز ماندگاری این عمارت ها نه ساخت و ساز زیبای برون، بلکه سیرت پرفیض درون آنهاست که با حیات معنوی مردم ایران آمیخته است.

مسئول تشکل های دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ادامه داد: در شب و روز عید سعید غدیر خم محافل جشن در امامزادگان و بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان تحت عنوان جشن ولایت علوی،اکمال دین نبوی با حضور محبان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و دلسوختگان مکتب سرخ حسینی در ۳ شهر ۲ بخش ۷ دهستان و بیش از ۸۰ روستای تابعه برگزار می‌شود.

مسئول تشکلهای دینی اداره تبلیغات اسلامی تویسرکان ابراز کرد: وجود بقاع متبرکه سرشار از تاثیرات روحی، معنوی، فرهنگی، مذهبی، اجتماعی و دینی است. شریفی اضافه کرد: مزار امامزادگان از جمله کانونهای معنوی اسلام بشمار می روند و اغلب این امامزادگان از سادات شیعه علوی هستند که در پی اقتدار خلافت اموی تا پایان خلافت عباسی برای تحقق عدالت آل علی(ع) بشهادت رسیدند.

به گزارش رودآور بقاع متبرکه شهرستان تویسرکان علاوه بر جنبه زیارتی بدلیل قرارداشتن در مکان های جغرافیایی و جاذبه های طبیعی و تاریخی دارای موقعیت گردشگری نیز هستند و همه ساله مسافران زیادی در این اماکن مقدس حضور می یابند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com                 سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان