آخرین اخبار

20. مهر 1393 - 22:25   |   کد مطلب: 16255
مطالعات اخیر نشان داده است که انجام ورزش روزانه باعث کاهش تحلیل رفتن قسمت سفید مغز بر اثر بالا رفتن سن می‌شود.
به گزارش همدان ورزش به نقل از ایسنا، بافت‌های قسمت سفید مغز نیز مانند دیگر قسمت‌های بدن با بالا رفتن سن تحلیل می‌رود. در مطالعات جدید محققان دریافتند که ارتباطی بین سلامت قسمت سفید مغز و ورزش روزانه در افراد سالمند وجود دارد.

محققان دریافتند که انجام فعالیت فیزیکی و داشتن زندگی ساکن می‌توانند بر سلامت قسمت سفید مغز تاثیر بگذارند.

در این مطالعات 88 فرد سالم اما با آمادگی جسمانی کم بین 60 تا 78 سال مورد بررسی قرار گرفتند. میزان فعالیت این افراد به صورت روزانه اندازه‌گیری و عکسبرداری‌های مغزی از این افراد انجام شد.

یکی از محققان در این باره گفت: تا آنجایی که اطلاع داریم این اولین تحقیقاتی است که میزان فعالیت فیزیکی مرتبط با ساختار مغز را بررسی می‌کند. به کمک شتاب‌سنج‌هایی که به این افراد وصل کردیم میزان فعالیت فیزیکی آنها را بررسی کردیم و اطلاعات ما حدس و گمان این افراد از میزان فعالیت فیزیکی‌شان نیست.

عکسبرداری هایی که از ناحیه سفید مغز انجام شد، هم سلامت این قسمت و هم تغییرات ایجاد شده در این قسمت به دلیل بالا رفتن سن را نشان داد. بررسی‌ها نشان داد افراد مسنی که اغلب ورزش سبک انجام می‌دهند سلامت مغزی بهتری دارند و سلامت قسمت سفید مغز آنها بر حافظه، زبان، قدرت پردازش آنها تاثیر مثبت دارد. در مقابل کسانی که بیشتر وقت خود را صرف نشستن می‌کنند سلامت مغزی کمتری دارند و در حافظه و یادگیری دچار مشکل می‌شوند.

یکی از محققان افزود: حتی انجام نیم ساعت ورزش سبک در پایان روز می‌تواند بر سلامت قسمت سفید مغز تاثیرگذار باشد. امیدواریم که انجام این مطالعات به تشویق افراد سالمند به انجام ورزش کمک کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان