آخرین اخبار

5. آبان 1393 - 22:41   |   کد مطلب: 16416
همزمان با دومین روز از ماه محرم مصادف با سالروز ورود امام حسین(ع) و یارانش به سرزمین کربلای معلی دسته جات عزاداری در تویسرکان در غم سالار شهیدان بر سر و سینه زدند.

به گزارش خبرنگار رودآور، محرم و صفر که فرا می رسد،‌ همه جا را یکپارچه شور حسینی فرا می گیرد، کوچه پس کوچه ها، خیابان ها و همه و همه جا گویا زمین و زمان می دانند که باید بگویند: باز این چه شورش است که در خلق عالم است/ باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است…
این ها همه روایتی از عشق و دلدادگی به سید و سالار شهیدان است.همه در تکاپو هستند برای اینکه به نحوی ارادت خود را به امام حسین (علیه السلام) و اهل بیت او و یاران باوفایش نشان دهند.عده ای جوان با شور و حرارت در حال سیاه پوش کردن در و دیوار ها و عده ای دیگر مشغول برپایی نمایشگاه ها با موضوع عاشورا هستند.
در دومین روز از محرم هیئات و دسته های سینه زنی و کاروانی از تعزیه خوانان در تویسرکان به همراه خیل عظیمی از زن و مرد، پیر و جوان در خیابان های تویسرکان به عزاداری پرداختند.
IMG_3977بر روی یکی از پرچم های نوشته شده بود "اهدائی آستان قدس رضوی به هیئت متوسلین به حضرت ابوالفضل العباس(ع)".
از مسئول هیئت ابوالضل سرابی ماجرای این پرچم را جویا شدم.
عبدالله الوندی مسئول هیئت ابوالفضل گفت: هر ساله این هیئت سفری به مشهد دارد و در حرم رضوی به عزاداری می پردازد، معمولا این گونه هیئت ها نام و نشان خود را در جمع هیئات مذهبی در آستان قدس روضی ثبت می کنند و ما نیز چهار سال پیش هیئت ابوالفضل را ثبت کردیم.
وی می افزاید: در حدود چهار هزار هیئت از سراسر کشور در آستان قدس روضی به ثبت رسیده اند و تاکنون به 20 هزار و 100 هیئت پرچم استان قدس رضوی اهدا شده که از این میان امسال به هیئت ابوالفضل سرابی تویسرکانی نیز با عنایت خدا پرچم آستان قدس اهداء شده است.
IMG_3982مسئول هیئت ابوالفضل سرابی ادامه می دهد: به نظر می رسد در حال حاضر این هیئت نخستین و تنها هیئتی است که پرچم متبرک استان قدس رضوی را دریافت کرده است.
آقای الوندی یکی از اعضای هیئت ابوالفضل نیز در گفت و گو با خبرنگار رودآور اظهار کرد: امروز دومین روز از ماه محرم مصادف با سالروز ورود امام حسین(ع) و یارانش به سرزمین کربلای معلی است و به همین مناسبت مردم تویسرکان مانند هر ساله به عزاداری می پردازند.

وی با بیان اینکه امروز مراسم علم کشی در تویسرکان انجام شده، افزود: باید شور و عشق عزاداری امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر را به شعور، آگاهی و بصیرت دهی تبدیل کنیم تا از این راه بتوان جوانان عزیز کشورمان را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن بیمه کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان