آخرین اخبار

7. آبان 1393 - 9:26   |   کد مطلب: 16449
رئیس اداره فرش استان همدان با اعلام اینکه هنوز اعتباری برای پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قالی بافی تخصیص نیافته است، گفت: وام‌های قالی بافی به کام دیگران بوده و بافندگان واقعی فرش از آن بی‌بهره می‌مانند.

به گزارش رودآور   به نقل از تسنیماحمد علی بابایی اظهار کرد: در کارگروه اشتغال استان همدان دو میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات برای پرداخت به دارندگان پروانه مشاغل خانگی قالی‌بافی مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات باید بین دارندگان مجوز مشاغل خانگی قالی‌بافی توزیع شود، افزود: متاسفانه با وجود اینکه این اعتبار تصویب شده تا در اختیار قالی‌بافان گذاشته شود، بانک‌ها اعلام می‌کنند که مبلغی در این زمینه ابلاغ نشده و تخصیص نیافته است.

بابایی با بیان اینکه مردم و قالی‌بافان در این زمینه متوقع هستند، گفت: بخش عمده‌ای از دارندگان مجوز مشاغل خانگی قالی‌بافی به دنبال دریافت وام هستند و باید به آن‌ها اعلام شود که این وام وجود دارد یا ندارد.

وی تصریح کرد: اگر وجود دارد باید تکلیف آن مشخص شده و بانک‌ها برای پرداخت آن اقدام کنند ولی در صورتی که وجود ندارد بانک‎ها به صراحت این موضوع را اعلام کنند تا تصمیم اساسی در استان برای این موضوع گرفته شده و به مردم اعلام شود.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و استان همدان بیان کرد: اگر این میزان تسهیلات را با سقف پنج میلیون تومان توزیع کنیم نزدیک به 460 نفر می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 10 هزار نفر در نوبت دریافت وام قرار دارند، اظهار کرد: هفت هزار نفر از این افراد مربوط به سال‌های گذشته بوده و این افراد در اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی قالی‌بافی قرار دارند.

بابایی با بیان اینکه دارندگان مجوز مشاغل خانگی قالی‌بافی سال‌های 90 و 91 در اولویت دریافت وام قرار دارند، گفت: توصیه می‌کنیم کسانی که مجوز مشاغل خانگی قالی‌بافی خود را در سال‌های 92 و 93 دریافت کرده‌اند برای گرفتن وام مراجعه نکنند.

وی تأکید کرد: اعتقاد داریم که وام‌های خرد تاثیری در تولید قالی برای استان ندارد و باید تسهیلات بانکی در این زمینه متمرکز شده و به واحدهای پشتیبان و تعاونی داده شود.

رئیس اداره فرش استان همدان با اشاره به اینکه وام‌های قالی‌بافی به نام قالی‌بافی به کام دیگران اظهار کرد: افراد غیر بافنده به راحتی ممکن است پیگیر وام خود باشند ولی بافنده‌های واقعی که در روستاها هستند کمتر به این مزیت دسترسی دارند.

رئیس اداره فرش استان همدان پرداخت مستقیم وام‌های خرد به فرشبافان را عاملی برای تضعیف صنعت فرش خواند و گفت: تسهیلات باید به صورت متمرکز به واحدهای پشتیبان فرش پرداخت شود تا فرشبافان واقعی تسهیلات دریافت کنند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان