آخرین اخبار

17. آبان 1393 - 15:35   |   کد مطلب: 16581
وی بیان کرد: کافئین، شکلات، غذاهای حاوی تیرامین (پنیر مانده) سوسیس، کالباس، غذاهای کنسرو شده و آماده، بادام زمینی، سویا، ترشی، سرکه و بعضی میوه‌ها (مرکبات و موز) از جمله مواد غذایی هستند که مصرف آنها در بیماران مبتلا به میگرن توصیه نمی‌شود

به گزارش رودآور، به نقل از ایسنا، دکتر مهسا شجاعی اظهار کرد: پس از سن 40 سالگی، شدت و تعداد عود سردردهای میگرنی معمولا کاهش می‌یابد. سردرد میگرنی به صورت سردرد یک طرفه با شدت متوسط و ماهیت ضرباندار است که با فعالیت بدنی شدید تظاهر می‌یابد.

 وی با بیان اینکه شدت، تعدد و خصوصیات سردردها در افراد مختلف متفاوت است، اظهار کرد: مدت زمان این سردرد چهار تا 72 ساعت است و معمولا با خوابیدن فروکش می‌کند. تهوع، استفراغ و حساسیت به نور و صدا از علایم شایع این بیماری است. بعضی از بیماران مبتلا به میگرن ترجیح می‌دهند در محلی ساکت و تاریک بخوابند.
شجاعی افزود: برای تشخیص سردردهای میگرنی نیاز به معاینه نورولوژیکی دارد. در فردی که با علائم مشخص مراجعه می‌کند نیاز به تصویربرداری از مغز نیست.
این متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: تغییرات هورمونی، استرس، سیگار، مشروبات الکلی، کم خوابی یا افزایش خواب، تماس با نورهای روشن یا فلورسانت، بعضی داروها مانند داروهای پیشگیری از بارداری و بوهای قوی مانند عطرها و بنزین، تغییرات آب و هوایی، ضربه به سر و روزه داری از عوامل زمینه ساز شروع سردردهای میگرنی است.
وی بیان کرد: کافئین، شکلات، غذاهای حاوی تیرامین (پنیر مانده) سوسیس، کالباس، غذاهای کنسرو شده و آماده، بادام زمینی، سویا، ترشی، سرکه و بعضی میوه‌ها (مرکبات و موز) از جمله مواد غذایی هستند که مصرف آنها در بیماران مبتلا به میگرن توصیه نمی‌شود و باعث شروع سردردهای میگرنی می‌شود.
شجاعی با اشاره به اینکه درمان میگرن شامل درمان‌های غیردارویی و دارویی است، افزود: درمان غیردارویی شامل اجتناب از بروز عوامل زمینه ساز و درمان دارویی شامل درمان در مرحله حاد برحسب شدت سردرد و پاسخ بیمار به داروها و نیز درمان پیشگیرانه برای کاهش فرکانس و شدت حملات میگرنی و بهبود کیفیت زندگی است.
وی تصریح کرد: استفاده از مسکن‌ها بویژه مسکن‌های ترکیبی بیش از دو عدد در هفته ممکن است منجر به افزایش سردردها شود.
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان