آخرین اخبار

17. آبان 1393 - 15:38   |   کد مطلب: 16582
جاي تعجب است كه پس از حضور تيم پاس در همدان ديگر خبري از آن تعصب و طرفداري از پاس در شهرستان‌ها نيست و انگار كاملاً با پاس غريبه شده‌اند و در هر محفل فوتبالي در شهر و روستا هنگامي كه اسم پاس همدان مي‌آيد همه به نوعي دلخوري خود را از پاس همدان نشان مي‌دهد.

به گزارش رودآور، کوروش قپانوری در یادداشتی نوشت:

پاس وضعیت خوبی در لیگ دارد و امیدهای دوست داران آن برای دیدن این تیم در لیگ برتر بالاست.
اما نباید در این وضعیت صحبت از بدنه‌های اجتماعی آن را فراموش کرد. این تیم در شهرستان‌های همدان از نظر طرفدار اوضاع خوبی ندارد و برای ادامه روند موفق این‌روزهای تیم باید فکری به حال این وضعیت کرد.
پاس وقتي در تهران بود در شهرهاي استان همدان بيشتر طرفدار داشت و پرچمش در روستاهاي دوردست استان هم برافراشته بود و هميشه با پيروزي‌ها و باخت‌هايش مردم خوشحال و ناراحت مي‌شدند. اين علاقه‌مندي به حدي بود كه در بسیاری شهرستان‌هاي استان تيم‌هايي با نام پاس تأسيس شدند.
پاس نهاوند، پاس ملاير حتي در جام‌هاي محلات و روستايي نام پاس طرفداران زيادي داشت و هر تيمي علاقه‌مند بود در كنار تيم‌هاي بزرگي چون پرسپوليس و استقلال نام پاسي را براي تيم خود انتخاب كند. حق هم داشتند. پاس در تهران بازيكنان بزرگي چون حميد استيلي، مديرروستا، گروسي، ماكار آقاجانيان، برهاني را در خود پرورش داده بود و مهمتر از آن به زيبايي فوتبال بازي مي‌كرد و تيم‌هاي ملي پايه و بزرگسالان پر از بازيكنان بود كه پرورش‌يافته مكتب پاس بودند. اما جاي تعجب است كه پس از حضور تيم پاس در همدان ديگر خبري از آن تعصب و طرفداري از پاس در شهرستان‌ها نيست و انگار كاملاً با پاس غريبه شده‌اند و در هر محفل فوتبالي در شهر و روستا هنگامي كه اسم پاس همدان مي‌آيد همه به نوعي دلخوري خود را از پاس همدان نشان مي‌دهد. بعضي‌ها مي‌گويند با حضور اين تيم در همدان ديگر مسئولان استان به فوتبال شهرستان‌ها كمتر اهميت مي‌دهند و بودجه ورزش كل استان به نوعي براي حفظ تيم پاس خرج مي‌شود.
عده‌اي هم مي‌گويند اگر پاس همدان است چرا مثل تيم‌هاي خوزستاني كه از تمام شهرها و روستاهايش تغذيه مي‌شود و بازيكنان تيمشان اكثراً خوزستاني است در همدان خبري از حضور بازيكنان بومي نيست.
اگر هم هست تعداد محدود و كم است و اغلب تنها نیمکت نشین هستند. از همه اينها مهمتر چرا پاس به شهرستان‌هاي استان براي انجام بازي‌هاي دستگرمي سفر نمي‌كند؟ چرا اردوهاي خود را در نهاوند و ملاير برپا نمي‌كند؟ تيم‌هاي گل‌گهر سيرجان، شاهين بوشهر، فولاد نوين خوزستان و نفت براي برپايي اردو به اين دو شهر مي‌آيند ولي نماينده استان خودمان برای برگزاری اردو به ساير استان‌ها سفر مي‌كند.
با شنيدن حرف مردم و مربيان شهرستان‌ها مشخص مي‌شود كه پاس ديگر آن محبوبيت گذشته خود را در بين مردم استان همدان ندارد. البته امسال مدیرعامل جدید برنامه‌هايي همچون راه‌اندازي تيم‌هايي به نام پاس در شهرستان‌ها و راه‌اندازي آكادمي پاس را وعده‌ داد و همراه با سرمربي خود داود مهابادي به نهاوند سفري هم داشت. اما اينها بسيار كمرنگ و بي‌اثر بود و مشحص شد چندان در كار خود جدي نبود.
فراموش نکنیم پاس متعلق به شهدای استان همدان است نه فقط شهر همدان. همه استان خواهان کمک کردن در موفقیت این تیم هستند. این پتانسیل عظیم می‌تواند پاس را بیش از پیش موفق کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان