آخرین اخبار

17. آبان 1393 - 15:38   |   کد مطلب: 16593
محمد سرافراز صبح امروز(شنبه) با حکم رهبر معظم انقلاب در حالی به ریاست سازمان صدا و سیما منصوب شد که پیشتر 5 نفر بر این کرسی تکیه زده بودند.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، سرافراز متولد سال 1340 بوده و از کارمندان باسابقه صدا و سیما محسوب می شود به گونه ای که از زمان محمد هاشمی سومین رییس سازمان صدا و سیما در این سازمان مشغول به خدمت بوده است.

سرافراز که بیش از 20 سال در صداوسیما سابقه دارد؛ دارای مدرک دکترای علوم سیاسی از دانشگاه بیروت بوده و به زبان های انگلیسی و عربی مسلط بوده و کتابی نیز به زبان عربی با موضوع تکفیری ها نوشته که در میانه دهه هشتاد در بیروت منتشر شده است.

رییس جدید سازمان صدا و سیما که از یک خانواده شهید است قبل از ورود به این سازمان در روزنامه رسالت مشغول به کار بوده و طی دوران انجام وظیفه خویش در صدا و سیما سمت های های مختلفی را داشته است.

وی که از امروز به عنوان رییس جدید صداوسیما شناخته می شود، پیش از این به عنوان معاون برون مرزی این رسانه و مدیر شبکه های پرس تی وی و هیسپان تی وی فعالیت می کرد.

طراحی و راه اندازی شبکه های العالم به زبان عربی، پرس تی وی به زبان انگلیسی و شبکه اسپانیولی زبان هیسپان تی وی و هم چنین شبکه فیلم و سریال آی فیلم به زبان های عربی و انگلیسی از جمله فعالیت های او محسوب می شود.

برادر بزرگ وی جواد سرافراز، مسوول دفتر شهید بهشتی بود و به همراه وی در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در سال ۱۳۶۰ شربت شهادت را نوشید؛ همچنین برادر دیگر سرافراز نیز در جنگ ایران و عراق شهید شد.

بر اساس این گزارش سید عزت الله ضرغامی پس از 10 سال ریاست بر سازمان صداوسیما جای خود را به محمد سرافراز داد.

حضرت آیت الله خامنه ای طی حکمی با تقدیر از تلاش های خستگی ناپذیر و دلسوزانه عزت الله ضرغامی، محمد سرافراز را برای یک دوره پنج ساله به ریاست سازمان صدا وسیمای جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان