آخرین اخبار

18. آبان 1393 - 11:43   |   کد مطلب: 16594
اقدامات ضد شیعی و ضد اسلامی عربستان سعودی که پس از راه انداختن داعش در منطقه همچنان ادامه دارد، در طول یکی دو ماه گذشته به ماجرای محکومیت شیخ نمر، رهبر شیعیان عربستان به اعدام و کشتار وحشیانه عزاداران محرم الحرام در این کشور انجامید.

به گزارش رودآور و به نقل از دانا، در این باره اما کارشناس مسائل خاورمیانه درباره این اقدامات ضد اسلامی عربستان سعودی می گوید: من گمان می کنم که عربستان سعودی پس از حدود 25 سال پنهان کاری در زمینه آشوب افکنی و تفرقه میان مسلمانان امروز دیگر با دست باز به تحرکات خود ادامه می دهد و در دنیا کسی نیست که از  مخالفت های آل سعود با اسلام و مردم مسلمان جهان بی خبر باشد.

 پیروز مجتهد زاده با بیان اینکه تصمیم گیری ها از ملک عبدالله به بندر بن سلطان واگذار شده، اظهار داشت: در روزگار اخیر اگرچه ملک عبدالله تلاش فراوانی برای سرپوش گذاشتن بر توطئه های ضد اسلامی انجام داد و سعی کرد در ادعای خدمت به اسلام ظاهر سازی کند، اما با پایان یافتن ماموریت شاهزاده بندر در ایالات متحده امریکا و بازگشت وی به عربستان سعودی و به دست گرفتن قدرت اصلی تصمیم گیری از ملک عبدالله، دیگر همه دست ها رو شد و برای همگان مشخص شد که بندر بن سلطان، جاسوس داوطلبانه آمریکا محسوب می شود. همین مسئله نیز عربستان سعودی را به زیر سلطه و خواسته های صهیونیستی ایالات متحده آمریکا برد.

 وی همچنین خاطر نشان کرد: در وضعیت فعلی عنان اختیار از دست آل سعود نیز در حال خارج شدن است و این وضعیتی است که خود این حکومت نیز آن را پیش بینی نکرده و برنامه ای برای این وضعیت نداشته است. امروز بازهم قاطعانه می گویم که عاقبت آل سعود قربانی توطئه هایی می شود که خودش آن را طرح ریزی کرده است. چراکه حق و حقیقت برای همیشه پنهان نمی ماند. امروز می بینیم که عربستان با حمایت از فرقه های سلفی گری و تکفیری گری، فتنه هایی را در منطقه به راه انداخته که سبب شده طینت اصلی عربستان برای همه شناخته شود. من فکر می کنم شمارش معکوس برای تنبیه آل سعود شروع شده و این رژیم با دستپاچگی تمام عیار، واکنش هایی را نشان می دهد که همگی ضد اسلامی است.

 مجتهد زاده همچنین به رفتارهای ضد اسلامی اخیر شیعیان اشاره کرد  و افزود: خبر محکومیت شیخ نمر به اعدام این سوال را در ذهن مسلمان و غیر مسلمان به وجود می آورد که جرم چیست. گناه کجاست؟ شیخ نمر در اسلام تفرقه آفرینی کرد یا آل سعود و وهابیون؟ این تفرقه عظیم را آل سعود به خواست اسرائیل در جهان اسلام ایجاد کرد. یا وقتی می شنویم که در ایام عزاداری شیعیان برای امام حسین(ع) که علاوه بر عالم تشیع، این نام برای کل جهان اسلام مقدس است، کشتار وحشیانه ای از سوی آل سعود در عربستان و بحرین به راه می افتد، این ها همگی به این معناست که آل سعود به دستپاچگی افتاده است.

 این کارشناس مسائل بین المللی افزود: در تمامی این اقدامات، آل سعود و اسرائیل ارتباط و هماهنگی تنگاتنگی با یکدیگر دارند. ظاهر قضیه این است که آل سعود با اسرائیل رابطه ای ندارد اما در باطن ماجرا، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به عربستان سفر می کند و وزرای خارجه همه کشورهای حاشیه خلیج فارس را احضار کرده و به آنها دستور می دهد که چگونه باید رفتار کرده و شکاف در میان مسلمانان ایجاد کنند.

 مجتهدزاده در پایان درباره اقدامات ضد اسلامی عربستان گفت: مطرح کردن بحث اعدام شیخ نمر، کشتار شیعیان و عزاداران در عربستان و بحرین و فاجعه آفرینی در کشورهایی مانند پاکستان مشخص است که دستور صادر شده از تلاویو است و رژیم صهیونیستی نیز این قدرت نفوذ را در آمریکا دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم حمایت این کشور را نیز با خود همراه کند.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان