آخرین اخبار

18. آبان 1393 - 15:45   |   کد مطلب: 16595
نمایندگان مجلس طی بیانیه‌ای اعلام کردند
عدم پذیرش هرگونه محدودیت در فعالیت‌های هسته‌ای
200نفر از نمایندگان مجلس در بیانیه‌ای درباره مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵، از تیم مذاکره‌کننده خواستند قدرتمندانه از عزت و اقتدار ایران اسلامی که حاصل ۳۵ سال مقاومت قهرمانانه ملت ایران است، دفاع کنند.

به گزارش رودآور و به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا، حسین سبحانی‌نیا" عضو هیئت‌ رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه 18 آبان بیانیه‌ای را که به امضای بیش از 200 نفر از نمایندگان رسیده بود، قرائت کرد.

  متن بیانیه بدین شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مجلس شورای اسلامی به عنوان خاستگاه ملت ایران در تامین حقوق کامل هسته‌ای بر موارد زیر پای می‌فشارد و از تیم مذاکره کننده هسته‌ای می‌خواهد در استمرار مذاکرات هسته‌ای موارد ذیل را مورد نظر قرار داده و قدرتمندانه از نظام و عزت و اقتدار ایران اسلامی که حاصل 35 سال مقاومت قهرمانانه ملت ایران است دفاع کند.

1- لغو کامل تحریم‌ها اعم از هسته‌ای و غیر آن بلافاصله پس از انجام توافق که رئیس‌جمهور نیز بارها بر آن تاکید کردند.

2- استیفای کامل حقوق هسته‌ای ملت ایران شامل توسعه و ارتقای چرخه سوخت هسته‌ای در حوزه تامین و تولید سوخت مورد نیاز تاسیسات هسته‌ای در حد خودکفایی به شکل واقعی و تامین کننده نیاز به حق کشور برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه بوشهر و حداکثر صرف زمانی 5 سال و استمرار آن تا تامین 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای براساس قانون مصوب سال 1384 مجلس شورای اسلامی.

3- عدم پذیرش هر گونه محدودیت در تحقیق و توسعه غنی‌سازی و سایر فعالیت‌های تحقیقاتی مرتبط با چرخه سوخت هسته‌ای و نیز مکان و حجم ذخایر مورد نیاز در کشور.

4- منع هرگونه بازرسی، نظارت و همکاری با آژانس انرژی اتمی فراتر از توافق نامه پادمان معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای.

5- حفظ ماهیت و فعالیت مرتبط با راه اندازی و بهره بردای از راکتور آب سنگین اراک حداکثر در بازه زمانی 2 سال و استمرار بهره‌برداری فردو با حفظ تامین سوخت مورد نیاز راکتور تحقیقاتی و کاربردی در عرصه‌های پزشکی، کشاورزی و صنعتی و سایر موارد صلح آمیز در کشور.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان