آخرین اخبار

27. ارديبهشت 1399 - 15:35   |   کد مطلب: 22606
سردار حاج محسن، عینعلی ققنوس عاشقی بود که مرغ جانش با اقامه نماز جماعت جان می گرفت و برای استفاده از امکانات بیت المال مسائل شرعی را رعایت می کرد و هیچ زمانی خواستار امکانات بیت المال نبود.

به گزارش خبرنگار رودآور،  با پیگیری های زیاد و اصرار توانست فرماندهان را برای حضور در جبهه متقاعد کند. پس از ورود به جبهه در لشکر32 انصارالحسين (ع) به فرماندهي گردان 153 منصوب شد. در طول حضور در مناطق عملیاتی ارتباط زيادي با روحانيت داشت و با استفاده از دانش و اطلاعات روحانیونی که در جبهه حضور داشتند به ارتقاء فکری و عقیدتی نیروهای تحت فرماندهی اش کمک می کرد.

وی در سال 1341 در روستای عین آباد شهرستان تویسرکان فرزندی متولد شد که در دوران جوانی افتخار مردم دیارش شد و مثل نامش محسن، تا زمان شهادت پسندیده و نیکو قدم برداشت.

حاج محسن نمازهای خود را به جماعت می خواند و در زمان هائی که منطقه نبود روزه می گرفت، با وجود اینکه هیچ زمانی نماز ایشان ترک نمی شد ،در لحظات آخر عمر داخل قایقی که مجروحین را انتقال می داد گفت: برای من مدت یک الی دو سال نماز و روزه بخرید.

سردار عینعلی ققنوس عاشقی بود که مرغ جانش با اقامه نماز جماعت جان می گرفت و در اکثر نماز جمعه های شهر تویسرکان شرکت می کرد، روزی به همراه خانواده های شهدا، جهاد و نیروهای فرهنگی سپاه به دیدار مقام معظم رهبری رفت آقا آن روزها نماینده دوران اول بودند آقا در بین صحبت های خود فرمودند: در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشید بعد به کاخ گلستان رفتند بعضی از نیروها گفتند: برای بازدید به چند کاخ دیگر هم بروند اما سردار عینعلی تاکید کرد. آقا فرمودند: در نماز جمعه شرکت فعال داشته باشید.

مادر شهید عینعلی از رفتار فرزندش بسیار رضایت داشتند او می گوید از نظر احترام و ادب برجسته بود به فکر همسایه ها بود تا حدی که رئیس انجمن روستا شد. رابطه اش با خویشاوندان خیلی خوب بود، وقتی از جبهه می آمد به همراه دوستانش گندم های کشاورزان را درو می کرد و به همه کمک می کرد.

حاج محسن از دوره راهنمایی به بعد از همه نظر وجودش تغییر کرد از انقلاب دفاع می کرد و صاحب نظر بود و همه را نیز در این راه هدایت می کرد، شجاع و صادق بود همه خصوصیات مثبت را داشت هیچ وقت لباس نو نمی پوشید همیشه لباسهایش وصله دار بود. در زمان حکومت شاهنشاهی در یکی از خیابان های شهر تویسرکان تابلویی وجود داشت که عکس شاه روی آن بود حاج محسن همراه دوستانش تابلو را کندند وقتی مامورها آمدند همه فرار کردند، اما حاج محسن فرار نکرد و مورد ضرب و شتم مامورین قرار گرفت، او هیچوقت از مامورین شاهنشاهی حراسی نداشت.

شهید عینعلی حواسش به نکات زمینی بود از همه مهم تر اینکه همه حلال خدا را حلال و حرام های خدا را حرا م می دانست. برای استفاده از امکانات بیت المال مسائل شرعی را رعایت می کرد و هیچ زمانی خواستار امکانات بیت المال نبود.

در بخشی از وصیتنامه این شهید والا مقام آمده است: اصل وصیتم همین شهادتم هست . خدا کند آمرزیده باشم و با خونم از ارزش های والای اسلام حراست کنم . با خونم از ولایت فقیه حمایت کنم . با خونم همیشه از روحانیت همیشه مبارز حمایت کنم . با خونم از قرآن و اهل بیت حمایت کنم ، دنیای پست را بفروشم و به مقدس شهدا بپیوندم.

انتهای پیام/زنگنه

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

روحش شاد و راهش پر رهرو باد...
درود وسلام خدا بر شهیدان عزیز و گرانقدر مخصوصا سردار عزیز حاج محسن عینعلی افتخار تویسرکان من شخصآ واز صمیم قلب دعا میکنم خداوند به پدرومادرشهدا صبرعنایت فرماید انشاالله
سلام علیکم: سلام علیکم: ﺍﻣﺎﻡ ﻋﻠﯽ ( ﻉ ) : ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ، ﺷﻬﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻗﯿﺎﻣﺖ ﺑﺎ ﭼﻨﺎﻥ ﺟﻼﻝ ﻭ ﻧﻮﺭﺍﻧﯿﺘﯽ ﻭﺍﺭﺩ ﻣﺤﺸﺮ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺍﮔﺮ ﺍﻧﺒﯿﺎ ﺳﻮﺍﺭﻩ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﺑﻞ ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺒﻮﺭ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﻪ ﺍﺣﺘﺮﺍﻡ ﺷﻬﯿﺪﺍﻥ ﭘﯿﺎﺩﻩ ﻣﯿﺸﻮﻧﺪ. التماس دعا
روحش شاد
دورود سلام به ارواح طیبه شهدایی که بانثار بهترین چیزخود انقلاب اسلامی رابیمه کردند.خدایا حق آنان را برما حلال کن و مار پاسدار خون ایشان بگردان و به جواناننمان غیرت و زنانمان عفت عطا بفرما (انشاءالله))

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان