آخرین اخبار

14. مهر 1395 - 15:01   |   کد مطلب: 24482
به گفته باغداران عملیات معدن در بالا دست سد سرابی تویسرکان سبب خسارت به باغداران منطقه و همچنين سرازیر شدن رسوبات به داخل مخزن سد شده، این در حالی است که مسئولان می گویند، معدن مورد نظر مجوزهای لازم را دارد و خطری زیست محیطی و غیره ایجاد نمی کند و این گونه که می گویند نیست.

به گزارش خبرنگار رودآور، به دنبال  گله های باغداران منطقه اطراف سد سرابی در تویسرکان درباره فعالیت یک معدن با برخی از همشهریان به گفت و گو پرداختیم.

یکی از همشهریان تویسرکانی در گفت و گویی عنوان کرد: گرد وخاک بیش از حد سبب شده یک لایه ضخیم خاک روی برگ درختان گردوی منطقه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: با این گرد و غبارهای انباشته شده تولید محصول باغداران کاهش می یابد و علاوه بر کاهش تولید، همچنین بیماری های تنفسی برای خود باغداران نیز ایجاد می کند.

شهروند دیگری هم گفت: در آینده نزدیک هم مخزن سد از رسوبات این معدن پر می شود که خود خطرات بسیاری برای آب منطقه دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که این خاک ها سریز می شود، بی تردید هزینه رسوب برداری بالایی را بر دوش مسئولان سد می گذارد.

الوندی یکی از باغدارانی است که در منطقه اطراف سرابی چند هکتاری باغ دارد، او درباره خطرات ناشی از فعالیت معدن بالا دست سد سرابی می گوید: فعالیت این معدن برای ما سودی نداشته و ندارد، پس چه لزومی دارد که اصلا فعالیت کند!

وی عنوان کرد: بیشتر باغداران این منطقه از فعالیت معدن به شدت ناراضی هستند، چرا که محصولات باغی آن ها کاهش یافته است.

باغدار دیگری نیز گفت: متأسفانه نمی دانم چگونه به این معدن اجازه فعالیت داده اند، زمانی که سنگ ها تراشیده می شود سرو صدای آن ما را آزار می دهد.

در این باره نظر مسئولان را نیز جویا شدیم.

«رضا سلیمانی» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: معدن سنگ گرانیت بالا دست سد سرابی هیچ گونه آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی کند.

وی اظهار کرد: این معدن تمام مجوزه های لازم را دارد، با این وجود فعالیت معادن به صورت متمرکز بر عهده معاونت امور معادن و صنایع معدنی استان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت تویسرکان افزود: سابق بر این نیز تعدادی از شهروندان به علت فعالیت معدن گله مند بوده و حتی نارضایتی های خود را به گوش امام جمعه شهرستان رسانده بودند که پس از آمدن افرادی از سوی صنعت، معدن و تجارت استان و بررسی مجدد معدن، مشخص شد که فعالیت آن هیچ گونه مشکلی ندارد.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

آقا برو ببین چه خبره تمام کوه ها رو ویران کردن. قانونه که معادن محل های تخریب رو بازسازی کنند اما اینها برای برداشتن یک سنگ ده ها هکتار مراتع و محیط زیست رو نابود کردن کهنوش گشانی و سرابی و بالای تونل تنها بخشی از نابودی معادن برای محیط زیست تویسرکان است

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان