آخرین اخبار

19. دى 1397 - 0:46   |   کد مطلب: 25157
کتابخانه عمومی شهید مدنی تویسرکان نخستین کتابخانه استان همدان است که کتابدار آن به نام مرحوم سلیمی، نام فراهانی را به عنوان نخستین عضو کتابخانه استان همدان ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گفتند که نخستین کتابخانه عمومی استان همدان در تویسرکان واقع شده و نام این روزهای آن کتابخانه شهید مدنی است.

به کتابخانه می رویم و آهسته گام برمی داریم تا مراجعه کنندگان در آرامش موجود در کتابخانه با آن گلدان های پر طراوت به کتاب خواندن ادامه دهند.

در وسط کتابخانه قرآن کریمی موجود است که از آن به خوبی نگهداری می کنند، قرآنی قدیمی چاپ عثمانی به خط مرحوم نیریزی.

«مجتبی برمک» کتابدار این کتابخانه در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: در تقویم کشورمان 24 آبان ماه به عنوان روزكتاب و كتاب­خواني­ ثبت شده است، روزی که در حقیقت سالروز شهادت آيت­ الله سيدمحمدحسين طباطبايي  است.

وی اظهار کرد: کتاب روح و روان آدمی را سیقل می دهد و در این میان تویسرکانی ها را همه به عنوان فرهنگ دوستان استان و حتی کشور می شناسند، از این رو ما شاهد هستیم که نخستین کتابخانه استان همدان سال 1343 در تویسرکان تأسیس شده است.

این کتابدار افزود: در آن سال ها کتابخانه فعلی را با نام  «کتابخانه و قرائت خانه فرهنگ تویسرکان» می شناختند که در حدود 500 جلد کتاب در آن موجود بود.

برمک تصریح کرد: نخستین کتابدار استان همدان «مرحوم یحیی سلیمی» بود و نخسین عضو این کتابخانه هم به نام «اسماعیل فراهانی» رقم خورده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 37 هزار جلد کتاب در این کتابخانه با عناوین متعدد برای همه اقشار موجود است، ادامه داد: خوشبختانه در چندسال اخیر توجه به نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی از سنین کودکی تا حدودی بیشتر شده است، به طوری که در این کتابخانه اتاقی ویژه کودکان و نوجوانان مطابق با سلایق آنان وجود دارد.

این کتابدار تویسرکانی افزود: مقام معظم رهبری تأکید بسیار بر امر کتاب خواندن دارند چرا که خوب می دانند که کتاب روح انسان را پرورش می دهد و او را از جهل به معرفت می رساند.

برمک بودن در میان این همه کتاب را زیستن در میان دانشمندان و نویسندگان آنان و زندگی کردن در میان بزرگان می داند که بسیار برایش خوشایند و غیرقابل توصیف است.

وی عنوان کرد: کتابخانه عمومی شهید مدنی از مخزن کتاب و سالن مطالعه و بخش های کودکان، مرجع، امانت، اینترنت و نمازخانه تشکیل شده است.

این کتابدار افزود: میزان سرانه مطالعه مفید کتاب در کشورمان متأسفانه پایین است و در این راستا می طلب که فرزندانمان را از کودکی با مزیت های کتاب و کتابخوانی آشنا سازیم تا از کودکی با کتاب خواندن مأنوس شوند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان