آخرین اخبار

5. تير 1399 - 1:22   |   کد مطلب: 26004
سکینه بانویی است که به همراه مادر و برادر خود تولیت امامزاده علی اصغر(ع) روستای ولاشجرد را عهده دار هستند و او نوه حافظ فرزند سعدی است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روستای ولاشجرد به عنوان یکی از روستاهای تاریخی و با قدمت بسیار در تویسرکان محسوب می شود، در این روستا بقعه امامزاده علی اصغر(ع)  در میان میدان مرکزى روستاى ولاشجرد، در حدود 28 کیلومترى شهر تویسرکان و 17 کیلومترى شمال غرب کنگاور قرار دارد و مقدارى از سطح خیابان بالاتر واقع شده است، بقعه بازسازی شده ومحیطی وسیع ودور تا دور ضریح را تشکیل  می دهد.

امامزاده علی اصغر(ع) از نوادگان امام جعفرصادق (ع) و نسب شریف او على الاصغر بن عیسى الاکبربن محمّد الاکبر بن على العریضى بن امام جعفر صادق(ع) است.

به داخل امامزاده که می روی، آرامشی خاص تمام وجودت را می گیرد و در این میان اهالی روستا و حتی روستاهای اطراف برای ادای نذر و نیازهای خود به امامزاده می آیند، زیارت عاشورا و یا دعای توسلی می خواهند و این امامزاده را واسطه فیض گرفتن از خداوند قرار می دهند.

در این میان بانویی از اهالی روستا را می بینیم که به این طرف و آن طرف می رود، فرش ها را مرتب می کند و دستمانی به دست می گیرد و ضریح را هم گاهی غبارروبی می کند.

نامش سکینه فریدونی است، صدای آرامش بخشی دارد و آهسته حرف می زند، می گوید از سال ها دور اجداش از متولیان امامزاده بوده اند، سالیان بسیار بسیار دور، از جد خود سعدی می گوید و از پدربزرگش حافظ و از اجداد دیگرش که یکی یکی در طی سالیان متمادی امور مربوط به امامزاده را پیش می بردند.

تا آن که تولیت آن به دست مادرش ملیحه نادری فرزند حافظ می رسد و این روزها سکینه و مادرش به همراه فرزند پسری خود تولیت امامزاده را بر عهده دارند.

او از سال های قبل می گوید، زمانی که برای رسیدن به ضریح مطهر امامزاده علی اصغر(ع) باید به زیر زمینی می رفتند، بقعه ای که سابق بر این از دیوارهای کاه گلی و آجری بنا شده بود و کم کم اهالی روستا نذورات خود را جمع آوری و هزینه ساخت و بازسازی ضریح و بقعه مبارک را پرداخت می کنند.

سکینه دلش این روزها هوای گذشته را کرده است، حس شاعرانه و لطیفی که در ضریح سابق در زیرزمین بود را می پسندد و از آن احساس وصف نشدنی می گوید.

حالا دیگر بلندتر حرف می زند، دستانش را به صورت دعا به آسمان می برد و از امامزاده می خواهد واسطه فیض الهی برای او و زائرانش شود.

غروب است و ما باید به تویسرکان بازگردیم و باز دعای خیر سکینه مرا را همراهی کرد به امید عاقبت بخیری همه مسلمانان.

به گزارش رودآور؛ بر فراز بقعه امامزاده علی اصغر(ع)، گنبدى عرقچینى بلند به قطر پنج و ارتفاع بیش از چهار متر طراحى شده که دارای تزیینات است ، همچنین چهار زاویه اتاق مرقد را با ایجاد چهار طاق‏نما به دایره تبدیل نموده و در نتیجه گنبد عرقچینى بنا را بر آن استوار ساخته‏ اند.

شجره نامه او در سر در ضریح به بهترین و زیباترین خط نوشته شده است.

تزیینات کاشیکاری به زیباترین شکل در بالای ضریح ودر دیواره های داخل مرقد مشاهده می شود نمای بیرونی سنگ وبه صورت دقیق کار شده اس،  

در گذشته از حیاط امامزاده به عنوان قبرستان استفاده می شده است

ضریح این امامزاده در اصفهان به دست حاج محمد حسین عباسپور ساخته وقلمزنی شده است.

تصاویری از زمان بازسازی این بقعه متبرک در روستای ولاشجرد

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان