آخرین اخبار

20. دى 1397 - 5:11   |   کد مطلب: 28398
یک بانوی کارآفرین روستایی با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی همسر خود را در ساخت گلخانه و توسعه محصولات کشاورزیشان همراهی می کند و در این بین برای دو خانواده دیگر نیز اشتغال ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ رهبر معظم انقلاب سال جاری را با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اشتغال ـ تولید" نامگذاری کردند، از این رو و در راستای معرفی کارآفرینان تویسرکانی بر آن شدیم تا هر هفته به معرفی یکی از اهالی این شهرستان بپردازیم که به نوعی در ایجاد اشتغال ودرآمدزایی برای خود و خانواده یشان گام های مؤثری برداشته اند و می توانند الگویی برای سایرین شوند.

به روستای چاشتخوره می رویم، روستایی که یک بانوی کارآفرین با دریافت 10 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بسیج سازندگی دست به ساخت گلخانه ای برای تأمین معیشت خود و خانواده اش زده است و البته در این راه همسر وی نیز مشوق اصلی او بوده است.

همسرش تکه زمینی در اختیارش قرار می دهد و این بانوی روستایی از آنجا که به کشاورزی علاقه بسیار دارد بخشی از زمین را به گلخانه تبدیل می کند و در بخشی دیگر محصولاتی همچون چغندر، بادمجان، انواع سبزی و هر آن چه دوست دارد کاشت و برداشت می کند.

زینت مالمیر صاحب فرزندی به نام بنیامین هم هست، او را در آغوش می گیرد و با کمک همسرش گلخانه را به قول خودشان می چرخانند و این گونه معیشت زندگی خود و خانواده یشان تأمین می شود و حتی برای دو خانواده دیگر هم ایجاد اشتغال کرده اند.

مالمیر می گوید: در روستاها به دلیل وجود کم آبی عده ای از کشاورزان و باغداران با توجه به خسارت های سال های اخیر به دلیل بارش تگرگ و سرمازدگی، آهنگ مهاجرت سر داده اند، اما می توان ثابت قدم ماند و با مدیریت امکانات لازم بهره ای دو چندان برد، به طور مثال اگر با کمبود آب مواجه هستیم، از آبیاری قطره ای و شیوه های نوین آبیاری استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: کشاورزان در زمستان نمی توانند محصولی تولید کنند اما اگر رو به تولید محصولات گلخانه ای بیاورند می توانند با فروش آن محصولات، زمستان های سختی که بی پولی امانشان را می برد، سپری کنند.

این بانوی گلخانه دار روستایی از همراهی همسر و خانواده اش برای رسیدن به برنامه های تداعی شده خود هم حرف ها برای گفتن بسیار دارد، آنجا که حتی با کمک خانواده همسرش به گاوداری مشغول شده اند و تصمیم به توسعه گاوداریشان دارند.

او حالا این روزها به زمین شخم زده خود با امید نگاه می کند چرا که می خواهد با تقسیم زمین به بخش های متعدد انواع سبزیجات را بکارد تا با تنوع محصولات ایجاد شده منبع درآمدش ثابت بماند و برای هر سلیقه ای سبزی خاصی تولید کند.

مالمیر ادامه می دهد: با همایش برگزار کردن و اینکه بگوییم این قدر شغل ایجاد شده و یا می خواهد ایجاد بشود، کاری از پیش نمی رود، این روزها جوانان حمایت مالی و پشتوانه ای برای فروش محصولات تولیدی خود می خواهند، چرا که حتی اگر ما محصولی را هم به اندازه تولید کرده و روانه بازار کنیم اما بازاری برای فروش نداشته باشیم و یا واسطه ها، دلالان و یا حتی قاچاقیان بازار را دستشان گرفته باشند، دیگر امیدی برای فروش محصولاتمان باقی نمی ماند و ما متضرر می شویم.

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی معنایش همین است که راهکاری برای ایجاد اشتغال با نگاه به امکانات خودمان ارائه دهیم و زمانی که ما اهالی روستاها ایجاد اشتغال کرده ایم، انتظار داریم برای ثابت ماندن در این راه مسئولان متولی امر با تنظیم بازار و نظارت و ارائه تسهیلات با فکر ثابت ماندن و توسعه شغل ایجاد شده، ما را حمایت کنند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان