آخرین اخبار

23. خرداد 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 28976
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ورود سنا و کنگره امریکا مبنی بر تصویب تحریم های جدید به بهانه های واهی علیه ملت ایران، گفت: در این مقطع زمانی هر آنچه امریکایی ها به آن اقدام می کنند، تیری در دل سیاهی شب است و ترامپ در تاریکی تیری می اندازد که روزی کمانه می کند و به سینه خودش می خورد.

«ابوالفضل حسن بیگی»در گفتگو باخبرنگار رودآور درخصوص تحریم های جدید امریکا معروف به S-722 و اقدامات سیاست مداران آنان برای تصویب آن در کنگره و سنای این کشور، گفت: امریکایی ها در چند جبهه شکست های سنگینی خورده اند و به همین دلیل تلاش می کنند اذهان عموم و به ویژه ملت خودش را منحرف سازد، شکست در عراق، سوریه وجنگ هایی غزه، فلسطین و لبنان نمونه هایی از اینن شکست ها است.

امریکا در دهه اخیر در منطقه شکست های بسیار متحمل شده است

وی اظهار کرد: جنگ دیگری که امریکا بسیار به آن امیدوار داشت حمله متعهدین او تحت فرماندهی عربستان سعودی به یمن بود، درحالی که امروز وضعیت به گونه ای است که مجموعه نیروهای که از ناحیه کشورهای عربی هم پیمان عربستان سعودی شده و به یمن حمله می کردند، در حال خالی کردن صحنه هستند و عربستان را تنها گذشته اند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: شکست بعدی امریکایی ها، شکست در اجلاس ریاض بود، ترامپ هیاهوهایی در ریاض به پا کرد و به دعوت از50 کشور مسلمان پرداخت و در نهایت 36 کشور حضور پیدا کردند و بعد از اجلاس هم اختلاف شدیدی به وجود آمد، به طوری که پاکستان اظهار ناراحتی کرده و و طولی نکشید که به سرعت این اتحاد هم از بین رفت و جنگ بین قطر و عربستان به وجود آمد.

اجلاس ریاض محلی برای آبروریزی امریکایی ها شد

حسن بیگی عنوان کرد: امروز مشاهده می کنیم که مثلثی در غرب آسیا تشکیل شده است که یک ضلع این مثلث امریکا، عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین است، ضلع دیگرش انگلیس و ضلع سوم آن عمان، قطر و کویت است و از سوی دیگر امریکایی ها در دهه گذشته سعی کردند با تمام سرمایه گذاری ها خود جایگاه جمهوری اسلامی ایران را تضعیف کنند، یک روز به عربستان سعودی بال و پر دادند و روز دیگر ترکیه را تحریک کردند، اما در اجلاس ریاض دست امریکا بیش از پیش رو شد به طوری که افکار عمومی جهان و حتی مردم خود امریکا اقدامات آنان را پس زدند.

امریکا برای انحراف افکار عمومی جهان و ملت خود به دنبال تحمیل تحریم های جدید علیه ایران است

وی افزود: امریکایی ها در گذشته مدعی شده بودند که دنیا، دنیای تک قطبی است و آنان کدخدای آن، در حالی که امروز این گونه نیست و جهان چند قطبی است، از این رو امریکایی ها هر روز تلاش می کنند شکست خود را به گردن یک کشور بیاندازند و امروز هم برای اینکه بتوانند افکار عمومی خود را پاسخگو باشند چاره ای ندارند برای اینکه مجدداً برجام را پاره کنند و تحریم هایی را بر علیه ایران تحمیل کنند که تاکنون تلاششان بی نتیجه مانده است.

امریکایی ها چهره بین المللی خود را از دست رفته می بینند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  گفت: امروز چهره و حیثت بین المللی امریکا زیر سوال رفته است، به همین دلیل مشاهده می کنیم که تعدادی از حزب دموکرات، همان حزبی که در گذشته برجام را تأیید و امضاء کرده بود، همراه با جمهوری خواهان شده اند و همسو با آنان در سنای امریکا تحریم های جدید علیه ملت ما امضاء می کنند و با توجه به عملکرد آنان این احتمال بسیار وجود دارد که تحریم های جدید همجون تحریم های موشکی و همچنی نهادها یا اشخاصی در مجلس و در کنگره امریکا علیه ملت ما تأیید شود.

تحریم های جدید امریکا برای فرافنکی افکار عموم نسبت به حیثیت برباد رفته خودش است

حسن بیگی افزود: سوال آن است که آیا شکست هایی پی در پی امریکا که در یک دهه گذشته متحمل شده است، سبب شده تا آنان با فرافکنی اعلام کنند که ما برجام را پاره نکرده ایم، بلکه تحریم های جدید برای مقابله با تولید موشک جمهوری اسلامی و مسئله حقوق بشر در این کشور است و یا آن که مسئله چیز دیگری است؟

وی یادآور شد: مدت بسیار کوتاهی از انتخاباتمان می گذرد، انتخاباتی که ورژنستیکی تحلیل گر سیاسی غرب درباره آن اذعان کرد که " خود ما هم فریب خوردیم و به گونه ای رهبری ایران اسلامی ما را اداره کرد که همه رسانه های گروهی خودمان را هم فعال کرد تا یک گروهی پای صندوق رأی بروند و کسی که مد نظر ما است به ریاست جمهوری برگزینند"، در اینجا و در افکار عمومی مردم امریکا سوالاتی مطرح می شودد  که چگونه بعد از آن انتخابات بزرگی که حامل پیام بزرگ دموکراسی و حقوق بشر بود می توان مدعی شد که حقوق بشر در ایران رعایت نمی شود؟!

برنامه موشکی ایران، کاملاً قانونی و هدفش دفاعی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دربار موشک های ایران هم دنیا خوب می داند که ایران هرگز خلاف احکام شرع خود عمل نمی کند و دست به ساخت سلاح کشتار جمعی نمی زند و این جمهوری اسلامی ایران است که سند حقانیت و مظلومتیش هر روز به روز در جهان می درخشد و برای دنیا اثبات می شود.

انتخابات سال جاری نمونه ای از دموکراسی و حقوق بشر در ایران/امریکا از تحریم ها نمی تواند برای مصرف داخلی خود هم استفاده کند

حسن بیگی اظهار کرد: دنیا به خوبی مقابله ایران اسلامی با تروریست و قاچاقچیان مواد مخدر را نظاره گر است و امریکا نمی تواند حتی با ایجاد تحریم های جدید افکار کشورش را منحرف کند و حتی این تحریم ها برای ملت امریکا مصرف داخلی هم ندارد چرا که همه دنیا متوجه وحدت و یکپارچگی 80 میلیون نفر، امنیت و ثبات ایران اسلامی در منطقه و جهان و عزت ملت شده اند، ملتی که جنگ هشت ساله ای را پشت سر گذاشتند و خم به ابرو نیاورده است.

وی با تأکید بر اینکه افکار عمومی تحریم های امریکا را نمی پذیرد، گفت: روسیه برای دوری از منزوی شدن ارتباط با ایران و جبهه مقاومت را یک مسئله راهبردی برای خود می داند و افکارش هم همانند بسیاری از کشورهای بزرگ دیگر با تحریم های امریکا علیه ملت ما منحرف نمی شود.

دانشمندان امریکایی در فضای مجازی ودانشگاه ها علیه سیاستمداران خود روشنفکری می کنند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  به روشنگری تعدادی از دانشمندان امریکایی در دانشگاه ها، فضای مجازی و رسانه ها درباره مسائل مختلف سیاست مداران از جمله شکست های امریکا در لشگرکشی های پر هزینه به منطقه غرب آسیا هم اشاره کرد و گفت: این دانشمندان معتقد هستند که سیاست دولتمردانشان شکست خورده است و آن کسی که تاکنون متضرر شده، خود امریکا است چرا که بیش از دو هزار میلیارد دلار سرمایه گذاری برای لشگرکشی ها در دهه اخیر داشته اند و نه تنها سودی نبرده اند بلکه میزان بیکاری و اوضاع معیشت مردم امریکا هم بدتر شده است.

حسن بیگی گفت: ازاین رو امریکا با توجه به قدرت های دیگری همچون چین، انگلیس و فرانسه و به ویژه روسیه و نقش قدرتمند ایران اسلامی در منطقه نمی تواند فرافکنی های خود را دنبال کند و حتی مردم امریکا هم اذعان می کنند که ملت ایران، ملتی عدالت طلب و صلح جویی است که هرگز زیر بار زور نمی رود.

کشورهای های بزرگ می دانند که منافعشان به ارتباط با ایران گره خورده است

وی با بیان اینکه از 6 نقطه ژئواستراتژیک در دنیا دو نقطه همچون تنگه هرمز متعلق به ایران اسلامی است، اظهار کرد: تمامی کشورهای منطقه و حتی جهان می دانند که منافعشان به نوعی با ایران گره خورده است و از این رو به دنبال یک همراهی و همدلی با کشور ما هستند.

نه تحریم های بین المللی و نه تحریم های امریکایی خدشه ای به نظام نزده است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: امریکا چشم دیدن این اقتدار جمهوری اسلامی ایران را ندارد و مشاهده می کند نه تنها تحریم های بین المللی هم بر ملت ما اثر نمی کند، بلکه تحریم های خود امریکا هم خدشه ای به نظام ما نزده است.

حسن بیگی گفت: امروز ایران اسلامی در حالی که قطر خود را از سوی عربستان و بحرین و چند کشور دیگر در محاصره می بیند، به کمک آنان رفته و به عنوان یک بازیگر اصلی در منطقه مرزهای هوایی، زمینی و دریایی خود را به روی قطری ها باز کرده و حتی تولیدات داخلی را هم به فروشگاه ها و بازارهای این کشور بیش از دو میلیون نفری، روانه ساخته است و با مجکوم کردن اقدامات خبیثانه سعودی ها از کشور همجوار خود مراقبت می کند، تا جایی که رسانه های قطری تا چند روز از اقدامات جمهوری اسلامی ایران تشکر می کرند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی نسبت به همه کشورهای مظلوم و به ویژه اسلامی با آغوش باز برخورد می کند و همواره به دنبال برقراری صلح، آرامش و ثبات کشورهای همسایه بوده است، چرا که نمی خواهد زیرساخت های کشورهای اسلامی نابود شود.

تحریم های جدید امریکا تیری در تاریکی است که روزی کمانه کره و به خودشان می خورد

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  افزود: بنابراین در این مقطع زمانی هر آنچه امریکایی ها اقدام کنند تیری در دل سیاهی شب است و ترامپ در تاریکی تیری می اندازد که روزی کمانه می کند و به سینه خودش می خورد.

حسن بیگی یادآور شد: بالغ بر 48 درصد مردم امریکا آمادگی خود را برای استیضاح ترامپ را اعلام کرده اند  و ترامپ برای آن که خود را از دست این نارضایتی ها و استیضاح ها راهی بخشد، به دنبال معرفی یک دشمن فرضی برای مردمش است در حالی که دیگر این حناها رنگی برای مردم امریکا ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه موشک های ایران اسلامی دفاعی است و طبق قوانین بین المللی هر کشوری مجاز است برای تأمین امنیت خودش اقدام کند، گفت: ایجاد تحریم های جدید علیه برنامه موشکی ایران و یا برخی نهادهاو شخصیتی حقیقی و حقوقی مسئله تازه ای نیست و نمی توانند ایران را به مخاطره بیاندازند.

حرکت شتاب زده امریکا برای تحریم ایران از سر درماندگی است

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: امروز حرکتی که امریکا انجام می دهد و به دنبال تصویب تحریم های جدیدی علیه ملت ایران است حرکتی بسیار بسیار شتاب زده است و به نوعی برای جلوگیری از آبروریزهای داخلی و بین المللی خودشان است تا با انحراف افکار عمومی، نظر مردم نسبت به استیضاح ترامپ تغییر را دهند، در حالی که هرچه این اقدامات را انجام دهند، روز به روز شرایطشان بدتر می شود و نمی توانمد چهره و حیثیت ازدست رفته خود را احیا کند.

حسن بیگی تأکید کرد: امریکایی ها چه بخواهند و چه نخواهند مشاهده می کنند که کشور عراق، ملت یک پارچه ای شده و داعش را از کشورش خارج کرده است و یا اینکه حلب آزاد شد و چندین هزار نفر که از سوی امریکایی های تربیت شده بودند نتوانستند در برابر ارتش و ملت سوریه مقاومت کنند.

وی تصریح کرد: امروز جذب نیرو برای امریکایی ها ازدیگر کشورها برای پرورش تروریست سخت شده است، چرا که همه ملت ها دیدند که فرزندانشان تحت عنوان القاعده، داعش وگروه های دیگر به کشورهایی همچون یمن، سوریه، افغانستان و عراق رفتند و جنگیدند ولی حتی جنازه هایشان هم بازنگشته است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  عنوان کرد: تحریم ها علیه نهادهایی همچون سپاه و بسیج نمی تواند مؤثر باشد، همه می دانند که اگر سپاه نبود ایران به چندین کشور تجزیه شده بود و ما امروز خواب راحت نداشتیم، بنابراین یکی از نیروهای محبوب درسطحی بزرگ سپاه و بسیج است.

کمیسیون و کمیته مقابله با هر نوع تحریم توسط مجلس و قوه قضائیه تشکی می شود

حسن بیگی تصریح کرد: بسیج پاره تن خود ملت است و بالغ بر 25 میلیون نفراز 85 میلیون نفر بسیجی هستند، یعنی در هر خانه ای یک نفر بسیجی هست و ملت ایران  با آگاهی همواره در سایه وحدت و همکاری در تمامی صحنه های نظام حضور داشته و دارند.

وی عنوان کرد: امروز همگرایی، همدلی همفکری و هماهنگی مردم ما را در اوج قرار داده و حکمت، عزت و شرف ملت ایران به یکدیگر گره خورده است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه به جلسات مشترک دولت و مجلس برای برنامه ریزی در راستای مقابله با تحریم های امریکا اشاره کرد و گفت: خواهیم دیدید برنامه ریزی هایی انجام شده  و کمیسیون و کمیته مقابله با هر نوع تحریم توسط مجلس و قوه قضائیه در حال تشکیل شدن است و وزارت خارجه (ظریف) مأموریت گرفته که مثل دوران مذاکرت فعال کار کند.

حسن بیگی افزود: زمانی که شاهد هستیم مجلسی ها روز گذشته طوماری برای مقابله با سند 2030 امضاء می کنند وشورای عالی انقلاب فرهنگی این معاهده ننگین را لغو می کنند، می توان نتیجه گرفت که  کمیته های مقابله با تحریم و دیگر اقدامات امریکا هم می تواند به خوبی وارد عرصه دفاع از منافع ملی شوند و تاکنون هم اقداماتی انجام شده که برخی از آن محرمانه است و به موقع اعلام می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان