آخرین اخبار

31. تير 1396 - 7:57   |   کد مطلب: 29631
این روزها یک جوان زنبوردار نمونه تویسرکانی با بهره گیری از تجربه های خود در پرورش زنبور عسل و برگزاری کلاس های آموزشی در این زمینه برای بسیجیان، توانسته این حرفه را در قالب اجرای طرح جوانه های صالحین به دیگران انتقال دهد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «علی اسکندری» یکی از زنبورداران موفق شهر سرکان است که با بهره مندی از 120 کندوی عسل توانسته برای خود و چند خانواده دیگر اشتغالزایی داشته باشد.

او امیدوار است تا در سال جاری از هر کندوی عسل خود 60 کیلو عسل برداشت کند و حالا این روزها با دریافت تسهیلات اقتصاد مقاومتی از سوی بسیج سازندگی به کارش توسعه داده و تعداد کندوهایش را گسترش داده است.

اسکندری متأهل است و در حدود 10 در عرصه زنبورداری فعالیت داشته و تجربه های بسیاری کسب کرده است، او که از برداشت عسل و تولید ژل رویال در دو سال گذشته و تآمین معیشت زندگی خود راضی است از اشتغالزایی برای دو خانواده دیگر هم حرف به میان آورد و این روزها جهادگرانه  با بهره گیری از تجربه های خود در پرورش زنبور عسل و برگزاری کلاس های آموزشی در این زمینه برای بسیجیان، توانسته این حرفه را در قالب اجرای طرح جوانه های صالحین به دیگران انتقال دهد.

او نه تنها به فکر رشد اقتصاد خانواده خودش است بلکه باتوجه به شرکت در دوره های آموزشی که خود سابق بر این حضور داشته است، حالا می تواند تجربیاتش را به دیگران بیاموزد و ازاین کار لذت هم می برد.

 از این رو در طرح جوانه های صالحین به عنوان مربی حضور یافته و با همکاری حوزه شهید مطهری و مسجد امام حسین(ع) شهر سرکان شنبه ها بعد از نماز مغرب و عشاء کلاس های آموزش زنبورداری برگزار می کند.

به گزارش رودآور؛ زنبورداری در تویسرکان هرچند آن طور که باید و شاید به صورت گسترده نیست، اما هستند افرادی که بی توجه شعارهای پر زرق و برق و همایش های کم فایده با عنوان اقتصاد مقاومتی، خود پا به کار آمده اند تا نشان دهند اقتصاد مقاومتی راهکارش تولید و اشتغال است و نه تنها برگزاری همایش های هزینه آور و کم نتیجه.

زنگنه

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان