آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 12:36   |   کد مطلب: 30431
معاون وزیر کشاورزی گفت: با وجود آنکه کشورمان از نظر سطح زیر کشت گردو مقام دومی جهان را در دست دارد، اما از نظر تولید گردو در جایگاه سومی قرار گرفته است.

 به گزارش رودآور، ظهر امروز «محمدعلی طهماسبی» در جشنواره گردوی تویسرکان و در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سطح زیر کشت گردوی جهان بیش از یک‌میلیون هکتار و از این میزان سه میلیون و 500 تن گردو تولید می شود.

وی اظهار کرد: در حال حاضر در حدود 4.5 میلیون دلار به واسطه صادرات گردو پول در سطح دنیا جا به جا می شود و در این بین سهم ایرانیان آن است که از نظر سطح زیر کشت در جایگاه دومی جهان و از نظر تولید گردو در جایگاه سومی جهان قرار دارد.

معاون وزیر کشاورزی با برابر اعلام کردن میزان برداشت گردو در هر کتار در ایران و دنیا، افزود: با این وجود سرمازدگی به گردوی تویسرکان در سال های اخیر خسارت وارد کرده است و ما به جد به برگزاری جلساتی به دنبال رفع موانع طبیعی تولید گردوی تویسرکان هستیم تا کمتر در تیررس آسیب ها قرار گیرد.

طهماسبی با اشاره ه مرغوبیت گردوی گردوی تویسرکان عنوان کرد: طرح های سرشاخه زنی و بهره وری از طرح های پژوهشی و عملیاتی ایستگاه تحقیقاتی گردو در تویسرکان و تلاش برای ایجاد نهالستان مدرن گردو می تواند جایگاه برتر کمی و کیفی این شهرستان را تقویت و تثبیت کند.

به گزارش رودآور؛ صبح امروز جشنواره ملی گردو، فرش دستباف و صنایع مبل ومنبت با حضورمعاون باغداری وزیرجهادکشاورزی، معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور و مسئولان ارشد استان کلید خورد و ظهر امروز نیز همایشی با این عنوان در توسرکان برگزار شد.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان