آخرین اخبار

10. دى 1396 - 13:58   |   کد مطلب: 32181
مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان با بیان اینکه تابوشکنی و زدودن قبح برخی منکرات و مسایل در آپارات دیده می شود، گفت: نظارت دقیق و دائمی بر محتوای بارگذاری شده بر سایت باعث اعتبار و وزانت هرچه بیشتر این سایت و مصون ماندن از آسیب های مخرب است و به نوعی بقای سایت را نیز تضمین خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شنیده شده در آپارات مدت زمانی است که سلسله وار کلیپ هایی که در شأن و عرف و حتی مطابق با دین مبین اسلام نیست توسط عده ای تهیه شده و آپارات منتشر می شود و تابوشکنی‎های شبکه آپارات مشهود است و هنوز چرایی اینکه نظارت بر برنامه‎های این شبکه نمی شود و از این منظر در فقدان تمام به سر می برد از سوی متولیان امر مشخص نیست.

در این باره «محمد یعقوبی» مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: فضای مجازی فرصت و بستر آماده ای برای به اشتراک گذاشتن داده ها و تصاویر و انواع فایل های صوتی و تصویری است و به عبارت دیگر هر آنچه قابلیت دیجیتالی شدن را دارد قابلیت آن را هم دارد که در فضای مجازی به اشتراک گذارده شود و همه کسانی که به فضای مجازی دسترسی دارند از آن بهره مند شوند.

وی اظهار کرد: دنیای بدون مرز اینترنت این امکان را فراهم می آورد که هر کسی در هر نقطه از دنیا که باشد هر آنچه را که می خواهد با سایر کاربران فضای مجازی و اینترنت به اشتراک گذارد، سرویس های اشتراک گذاری متعدد مانند یوتیوب با همین هدف و به منظور تسهیل بارگذاری و بارگیری فایل های صوتی و تصویری ایجاد شدند.

تأسیس آپارات برای پر کردن خلا این سرویس های اجتماعی ضدفرهنگ و ضددین همچون یوتیوب بود

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان افزود: البته این امر از سویی فرصتی برای تبادل های فرهنگی و اجتماعی و علمی است و از سوی دیگر می تواند تبدیل به تهدیدی برای فرهنگ ها و جوامع و حکومت ها باشد، که در این مجال کوتاه پرداختن به آن مهم نیست، اما همین تهدیدها و آسیب ها منجر به فیلتر شدن سایت هایی از قبیل یوتیوب شد و برای پر کردن خلا این سرویس ها، سرویس اشتراک گذاری بومی "آپارات" تاسیس شد.

دومین رتبه در الکسای ایران از آن آپارات است

یعقوبی تصریح کرد: این اقدام شایسته و درخور توجه است و این شبکه بومی تاکنون توانسته جایگاه خوبی در بین کاربران ایرانی بازکند و دومین رتبه الکسا در ایران را از آن خود کند.

آسیب ها و آفت های سایت های غیربومی گریبانگیر آپارات هم شده/تابوشکنی و زدودن قبح برخی منکرات و مسایل در این شبکه دیده می شود

وی عنوان کرد: اما نکته قابل تأمل و توجه این است که با توجه به سهولت و نامحدود بودن امکان بارگذاری فایل در این سرویس اشتراک گذاری، همان آسیب ها و آفت هایی که برای سایت های غیربومی وجود داشت در مورد آپارات هم صدق می کند از جمله بارگذاری فیلم ها و کلیپ هایی که با هنجارهای دینی و فرهنگی و قوانین کشور ما در تضاد است و حتی می توان گفت در مواردی باعث تابوشکنی و زدودن قبح برخی منکرات و مسایل می شود.

نظارت دقیق و دائمی بر محتوای بارگذاری شده در آپارات، آن را از آسیب های مخرب مصون می دارد

مسئول سازمان فضای مجازی سراج در استان همدان اظهار کرد: بی تردید مقابله با چنین موارد و نواقصی، نظارتی دقیق و دائمی را از سوی اداره کنندگان این سایت پرمخاطب و نیز از سوی مسئولان نظارت بر فضای مجازی می طلبد و بدیهی است که نظارت دقیق و دائمی بر محتوای بارگذاری شده بر سایت باعث اعتبار و وزانت هرچه بیشتر این سایت و مصون ماندن از آسیب های مخرب است و به نوعی بقای سایت را نیز تضمین خواهد کرد.

به گزارش رودآور؛ امید آن که مسئولان متولی امر اقدامات مقتضی در راستای نظارت دقیق تر شبکه آپارات داشته باشند، تا این شبکه پر مخاطب همچنان با قدرت و به دور از هر گونه تابوشکنی‎های و آسیب های مخرب آن به دور باشد.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان