آخرین اخبار

19. خرداد 1397 - 6:48   |   کد مطلب: 32351
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان فرصتی تکرار نشدنی برای معرفی بیشتر پایتخت تاریخ و تمدان ایران زمین به سراسر جهان است، گفت: فرمانداران و شهرداران با ارائه پیشنهادت خود به دبیرخانه همدان2018، می توانند از برگزاری این رویداد در راستای رونق بخشی به صنعت گردشگری بهره لازم را بگیرند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ چند ماهی = است که سال 2018 می گذرد و همدان در این سال با توجه به رایزنی مسئولان متولی امر پذیرای دو رویداد اجلاس "پایتخت گردشگری آسیا" و "نشست اعضای وابسته سازمان جهانی گردشگری" UNWTO است و اما درباره رویدادهای گردشگری همدان 2018 به گفت و گو با «علی مالمیر» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان و سهم شهرستان ها از بهره مندی از میزبانی چنین رویدادهای بین‌المللی در همدان نشستیم.

وی در این باره در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: استان همدان دارای ظرفیت های بسیار گردشگری است و به طور طبیعی با برگزاری رویداد مهمی همچون "همدان 2018"، شهرستان های استان نیز مستعدد بهره مندی از این ظرفیت در راستای جذب گردشگر و توریست می شوند.

فرمانداران و شهرداران برای معرفی شهرستان ها پیشنهادهایشان را ارائه دهند

وی اظهار کرد: تصمیم بر آن است تا در جلسه ای عمومی تر با فرمانداران از پیشنهادت آنان برای اطلاع رسانی درباره ظرفیت های گردشگری هر شهرستان استفاده شود و همچنین شهرداران هم می توانند با تعریف رویدادی با تاریخ و مکان مشخص به دبیرخانه مربوطه، رویدادهای مهم در حوزه های مختلف گردشگری شهر خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان افزود: رویدادهای گردشگری معرفی شده باید به گونه ای باشد که قابل برنامه ریزی برای گردشگران باشد، به طور مثال اگر قرار است رویدادی با عنوان گردشگری مبل و منبت در تویسرکان برگزار شود، می بایست زمان و مکان دقیق آن به دبیرخانه همدان 2018 اطلاع رسانی شده باشد، تا در تقویم این دبیرخانه در راستای معرفی رویداد گنجانده شود و گردشگر از روزها و ماه ها قبل برای حضور در برنامه تدابیر خود را بیادیشید و برنامه ریزی کند.

نقش تبلیغات در معرفی "رویداد همدان2018"

مالمیر تصریح کرد: توجه به صنعت گردشگری و توسعه آن نیاز به یک برنامه ریزی دقیق، جامع و منطقی دارد تا از ظرفیت ها و امکانات مستعد بسیار در جای جای استان بهره حداکثری شود، در این دوران نیز تبلیغات، نقش اثربخش و اثرگذاری در معرفی هرچه بیشتر همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارد.

تلاش برای دریافت نشان های ملی و بین المللی، پیش زمینه ای برای میزبانی همدان 2018

وی عنوان کرد: فعالیت های بسیاری در راستای ایجاد پیش زمینه های مناسب در راستای میزبانی این دو رویداد مهم در سطح استان انجام شده که از جمله می توان اشاره کرد به این که تویسرکان شایسته دریافت نشان جغرافیایی صنایع‌دستی شد و ملایر هم عنوان شهر مبل و منبت و لاله‌جین عنوان شهر جهانی سفال را با خود همراه کرد.

ضرورت توجه به زیرساخت ها و نگاه ویژه همه دستگاه ها برای برگزاری هرچه بهتر رویداد مهم همدان 2018 در کنار تبلیغات

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در ادامه گفت: برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم مستلزم توجه همه دستگاه ها و توجه به زیرساخت هایی همچون مناسب بودن راه ها و هتل ها است که خوشبختانه در این حوزه اقادمات در خور توجهی در همدان انجام شده است که البته توسعه زیرساخت های اصلی در جذب و ماندگاری توریسم و گردشگر اثربخشی مؤثرتری هم دارد.

مالمیر تأکید کرد: در کنار همه این موارد، نباید از نقش مهم تبلیغات به روش های مختلف غافل شد، که از جمله آن می توان به چاپ و انتشار پوسترهای رویداد همدان2018 در سطح هتل های ملی و بین المللی کشور و استفاده از ظرفیت شرکت  "ترکیش ایر" نام برد.

وی همچنین عنوان کرد: رویادهایی که در قالب همدان 2018 معرفی می شود، تنها منخصر به شناساندن جاذبه های گردشگری ابنیه تاریخی ندارد، بلکه رویدادهای ورزشی و یا جشنواره های مختلف محصولات کشاورزی در صورت برخورداری از ظرفیت برگزاری در سطح منطقه ای، کشوری و بین المللی هم می تواند، در این قالب قرار گیرد.

حضور وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی در همدان 

انتظار می رود که مسئولان استانی با بهره گیری از طرح های پژوهشی و تحقیقاتی و استفاده حداکثری از سمن ها، در برگزاری چنین رویدادی که زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری در استان است بهره لازم را ببرند، چرا که به گفته متولیان امر همدانی ها در این رویداد ارزشمند میزبان وزرای گردشگری 34 کشور آسیایی هستند و این رویداد می تواند فرصتی تکرار نشدنی برای معرفی هرچه بیشتر پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین شود.

و اما سهم شهرستان تویسرکان از رویداد2018 نیازمند توجه ویژه مسئولان

به گزارش رودآور شهرستان تویسرکان به گفته «میثم الوندی» از 221 اثر  تاریخی و گردشگری برخوردار است و از این حیث در رتبه دوم استان قرار گرفته، امید است که فرماندار شهرستان و شهرداران سه شهر تویسرکان، فرسفج و سرکان با تمام قوا در راستای معرفی جاذبه های گردشگری خود پا به میدان گذاشته و طرح ها و برنامه های خود درباره رویدادهای ارزشمند را به دبیرخانه  اجلاس "پایتخت گردشگری آسیا" در همدان ارسال کنند، تا همان گونه که مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان عنوان کرده، در صورت پذیرفته شدن طرح در تقویم این رویداد مهم با توجه به شاخصه های تعریف شده، گنجانده شود و از این طریق بیشتر به اقتصاد تویسرکان که چند سالی است زیر سایه رکود قرار گرفته پویایی دو چندانی به ویژه در حوزه صنعت گردشگری ببخشد، گرچه شنیده شده تاکنون اقداماتی هم انجام شده، اما در این میان تویسرکان نیازمند توجه ویژه تری است.

حال این روزها باید منتظر ماند و دید مسئولان ارشد شهرستانی چه اقداماتی تاکنون انجام داده اند و یا در دست اجرا دارند، به زودی گزارش هایی در این زمینه در سایت خبری رودآور منتشر می شود، چرا که رسانه ها نیز سهمی در تبلیغ و معرفی شهرستان در راستای جذب توریست و گردشگر دارند.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان