آخرین اخبار

22. بهمن 1398 - 18:30   |   کد مطلب: 33485
یک بانوی کارآفرین روستایی که برای 25 بانوی دیگر اشتغال ایجاد کرده، به مشکل کمبود مکان مناسب برای توسعه کارگاه تولیدی کوسن های فانتزی اشاره کرد و گفت: حالا که ما مردم خودمان پای کار و تولید آمده ایم، انتظار داریم مسئولان نیز اندک حمایتی از ما داشته باشند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ مقام عظمای ولایت عنوان سال جاری را "حمایت از کالای ایرانی" نامگذاری کردند، عنوانی که بی تردید می تواند در صورت حمایت همه جانبه مسئولان و مردم زمینه ساز افزایش و رشد اشتغالزایی و در نتیجه پویایی اقتصادی و تأمین معیشت مردم باشد.

بیستم اسفند ماه سال گذشته بود که خبری با عنوان "به همت بسیجیان باباپیری و با هدف کاهش مهاجرت از روستا محقق شد؛/ایجاد اشتغال برای 25 بانوی روستایی با تفکر اقتصاد مقاومتی/کوسن های فانتزی تولید باباپیری ها به یزد، اصفهان و شیراز می رود" در سایت خبری روداور منتشر شد ن آمده بود بانوان روستایی به همت خود با کمترین حمایت از سوی مسئولان برای رونق بخشی به اقتصاد روستایشان دست در دست یکدیگر گذاشته و محصولاتی تولید می کنند که می تواند مشکل بیکاری موجود در روستایشان را رفع کنند.

امروز نیز بر آن شدیم تا دوباره به سراغ مسئول این کارگاه تولیدی کوچک در روستا برویم و او کسی نیست جزء «شهناز بختیاری» که با وجود موقعیت های فراوان برای مهاجرت از روستا این کار را انجام نداده و به جایش عزم خود را جزم کرده تا با همکاری سایر بانوان راهکاری اساسی و ریشه ای برای حل معضل بیکاری جوانان و حتی تحصیل کرده های روستا ارائه دهند.

بختیاری امروز در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: خوشبختانه در سال گذشته توانستیم با محدودترین امکانات چه از نظر مکانی و چه از نظر وسایل ابتدایی زمینه لازم برای آموزش 25 بانوی روستایی درباره دوخت کوسن های فانتزی را فراهم کنیم، تا جایی که در چند ماه اخیر حتی تولیدات باباپیری ها به شهرهای از جمله شیراز، اصفهان و یزد هم صادر شده و می شود.

وی اظهار کرد: عمل به منویات رهبری می بایست از حالت شعارگونه و برگزاری همایش هایی که به طور عمده نتیجه بخش نیست خارج شود و مردم خود به این باور برسند که تولید کالای ایرانی و استفاده از آن می تواند رهایی بخش از فقر و تنگدستی باشد.

این بانوی کارآفرین روستایی ادامه داد: تا من خودم به شخصه از کالای ایرانی استفاده نکنم نمی توانم دیگران را هم به این مهم ترغیب کنم، از این رو هر کسی باید از خود شروع کند و منتظر دیگری نباشد.

بختیاری افزود: محصولات ایرانی که تنها خودرو نیست، که برخی مدعی می شوند کالای ایرانی خوب نیست، گرچه صنعت خودورسازی هم می تواند با کاری جهادی پیشرفت های خوبی حاصل کند، اما در حال حاضر مسئله اصلی ما حمایت از دیگر کالاهای ایرانی است که در کشور تولید می شود و کیفیت بالایی دارند و وظیفه تک تک ما شناساندن آن دست کالاها به هم وطنان عزیزمان است.

 

وی تصریح کرد: معضل بیکاری امروزه گریبان گیر بسیاری از جوانان و خانواده ها و حتی تحصیل کرده ها شده است، اگر هر کسی به این معضل با دید گسترده تری نگاه کند می داند که با حمایت از کالاهای تولید شده داخلی و رفتن به سمت خریدن و استفاده از محصولات خودی می تواند چرخ کارخانه ها را بچرخاند و به تولید و اشتغال رونق ببخشد.

این بانوی کارآفرین روستایی در ادامه به کوچک بودن کارگاه تولیدی کوسن دوزی روستای باباپیر اشاره کرد و گفت: بانوان این روستا و روستاهای اطراف ذوق و سلیقه بسیاری دارند و می توانند با اندک حمایتی پیشرفت های بالایی برای خود رقم بزنند.

بختیاری به مشکل کمبود مکان مناسب برای توسعه کارگاه تولیدی کوسن های فانتزی اشاره کرد و گفت: حالا که ما مردم خودمان پای کار و تولید آمده ایم انتظار داریم که مسئولان نیز اندک حمایتی از ما داشته باشند.

 

وی تأکید کرد: 90 درصد کار کوسن های فانتزی با دست است و می توان با آموزش آن به راحتی ایجاد اشتغال در این حوزه را افزایش داد اما همه این ها لازمه هایی می خواهد و حال بعد از ورود یکپارچه ما روستاییان بی تردید مشکل گشای اصلی می تواند حمایت مسئولان برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت در راستای ایجاد کارگاهی بزرگتر باشد.

بختیاری از مسئولان همچنین خواست تا با زمینه سازی برای بازاریابی مناسب هم آنان را در در امر تولید و فروش محصولاتشان حتی برای فروش در بازارهای خارجی حمایت کنند.

زنگنه 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان