آخرین اخبار

19. خرداد 1399 - 6:26   |   کد مطلب: 38409
مطابق با مواد و تبصره های قانونی انتقال آرامستان تویسرکان به امامزاده ناصر(ع) خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان هاست و با توجه به عدم پاسخگویی متولیان امر درخصوص زوایای پنهان این تصمیم گیری، به نظر اعمال نفوذ غیراصولی و غیرکارشناسانه پدرخوانده های شهر پشت پرده این ماجراها است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ با با اوج گرفتن مخالف های مردمی و نیز تعدادی از کارشناسان برای انتقال آرامستان تویسرکان به حوالی امامزاده ناصر(ع) چند روزی می شود که حرف از یک جا به جایی نادرست نقل محافل شده است و حرف و حدیث های بسیار در این باره به گوش می رسد.

 این روزها به نظر فرمانداری تویسرکان از پاسخگویی به تلفن های مکرر خبرنگار رودآور مثبت بیاندیشیم به دلیل مشغله کاری امتناع می کنند.
و اما مسئله آرامستان تویسرکان ارزش بسیاری دارد تا لااقل آن فرمانداری پاسخگوی افکار عمومی باشد، اینکه چرا و بدون کسب اطلاع از نظر شورای شهر تویسرکان و بر خلاف مصوبه شورا که منتخبان مردم هستند، طبق شنیده ها در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان با ایجاد آرامستان جدید حوالی امامزاده ناصر(ع)  موافقت کرده اند و از این طرف و آن طرف شنیده ها حکایت از آن دارد که طبق نظر کارشناسان و برخی مسئولان دستگاه های اجرایی این تصمیم گرفته شده است.

*جانمایی آرامستان تویسرکان کارشناسانه است؟ 

اما آیا در واقعیت امر این انتقال کارشناسانه است؟ آیا اگر بنا به جا به جایی آرامستان تویسرکان باشد، جانمایی مناسب تری نمی توانست انجام گیرد؟ در این خصوص مجموعه خبری رودآور، حتی پیشنهاد مناظره مخالفان و موافقان انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) را آن هم در حضور رسانه ها و کارشناسان امر ارائه داده که متأسفانه مسئولان اجرایی شهر هیچ گونه اقدامی در این باره انجام نداده اند.
می گویند انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) کارشناسانه است، در این خبر مشکلات بسیار پیش روی این مسئله از جمله تبعات اجتماعی، امنیتی و زیست محیطی را کنار می گذاریم و فعلاً به تشریح یکی از مشکلات می پردازیم اینکه ساخت آرامستان جدید در مکان گفته شده، خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها است یا نه.
البته ناگفته نماند که مازیار عبدی ردیس شورای شهر تویسرکان به خبرنگار رودآور، گفته بود فرمانداری بر اساس آیین نامه آرامستان ها با مصوبه شورا مخالفت کرده است، اما با تحقیقات موشکانه مشخص شد که با توجه به تبصره ها و مواد قانونی ذیل به هیچ عنوان نمی توان آرامستان جدید شهر را در حوالی امامزاده ناصر(ع) ساخت.

* انتقال آرامستان به امامزاده ناصر(ع) خلاف آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان هاست
در ماده 3 آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها آمده که  «آرامستان نباید دراراضی سیل‏گیر، رانشی و یا در مجاورت رودخانه، چشمه، قنات، مراکز آموزشی و تربیتی، مراکز صنعتی و تولید مواد غذایی احداث شود.»
ضمن آنکه در تبصره 1 این ماده عنوان شده؛ « دفن متوفیان در جوار اماکن مذهبی و مقبره ‏های مقدسی مانند امامزاده ‏ها و امثال آن باید با نظر موافق شهرداری یا سازمان آرامستان وابسته به شهرداری و مسؤولین بهداشتی هر شهر انجام گیرد.»
پس در اینجا به نظر فرمانداری تویسرکان خلاف مصوبه شورا و قانون وارد شده و باید پاسخگوی مردم باشد، چرا که با مصوبه شورا مخالفت کرده است.

*از #چاله به #چاه نیفتیم!

همچنین در تبصره 3 همان ماده گفته شده که «آرامستان نباید در بالادست منابع آب سطحی (رودخانه، چشمه، قنات) و فاصله کم تر از 200 متر احداث شود.» و نیز در تبصره 4 از ماده 3 آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها می خوانیم که «حداقل فاصله توصیه شده و حداقل فاصله مجاز کف قبر از سطح سفره آب زیرزمینی به‏ ترتیب 13 و 4 متر می باشد.»
و در ماده 4 آیین نامه مقررات بهداشتی آرامستان ها آمده که «آرامستان نباید در جهت وزش بادهای غالب به ‏طرف شهر انتخاب شود.»
بدین ترتیب اگر آرامستان فعلی یک مشکل دارد و آن نزدیکی به شهر است، پیشنهاد آرامستان جدید و ساخت در امامزاده نلصر(ع)، همشهریان را با هزاران مشکل روبرور می کند.

*مصوبه انتقال آرامستان تویسرکان به مکان جدید زوایای پنهان دارد؟
به گزارش رودآور؛ به نظر اعمال نفوذ غیراصولی و غیرکارشناسانه پدرخوانده های تویسرکان که برگرفته از منفعت طلبی همیشگی است، پشت پرده تصمیم گیری به ساخت آرامستان جدید در حوالی امامزاده ناصر(ع) را شکل می دهد.

مادامی که مسئولان ارشد اجرایی شهرستان از پاسخگویی به افکار عمومی امتناع می کنند، فرضیه ها و شنیده ها همچنان ادامه دارد، آیا دراین باره متولیان امر صادقانه وارد میدان می شوند و خود را در قبال مردم به عنوان یک مسئول پاسخگو معرفی می کنند یا خیر؟ باز هم قضاوت بر عهده مردم فهیم تویسرکان.

باید دید نظر فرمانداری در این خصوص چه است و مصوبه انتقال آرامستان تویسرکان به مکان جدید چه زوایای پنهانی دارد و تمام جوانب برای مردم شفاف گفته شود.
زنگنه 
انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان