آخرین اخبار

15. بهمن 1399 - 0:06   |   کد مطلب: 39423
پدر و دو برادر سیدامید اینالو در دفاع مقدس به شهادت رسیده اند و او نیز در جبهه علم رشادت می آفریند و این روزها با راه اندازی به‌روزترین و پیشرفته‌ترین مرکز گاما اسکن غرب کشور در همدان آن هم با تعرفه دولتی، نه تنها نیاز درمانی بیماران استان بلکه منطقه غرب کشور را تأمین می کند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ اگر حسین(ع) نبود اسلام زنده نمی ماند و اگر عالمان دینی در دوره های متعدد تاریخ نبودند حاکمان ظالم به خود اجازه هر جور و جفا در حق بی پناهان عالم می دادند و مردم برای احقاق حقوق خود قیام نمی کردند.هرجا که مردمی ستم دیده و رنج کشیده از ظلم ظالمان به پا خاستند با تأسی از نهضت و قیام عظیم عاشورا بوده است، همان گونه که مردم ایران در سایه نهضت خمینی(ره)با تکیه بر این اصل قیام کرده و پیروزی یک انقلاب مردمی مبتنی بر آموزه های دینی و ولایت مطلقه فقیه را رقم زدند.

به گفته کارشناسان حوزه های متعدد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ایران بعد از انقلاب با قبل از سال 57 قابل قیاس نیست.رشد فزاینده علم و دانش از یک سو و تکیه بر داشته های درون از سویی دیگر مسیر رسیدن به قله نهایی را هموار ساخته است.

*هرگاه انقلابی و جهادی عمل شد، پیروز بودیم

و در این میان مردم بارها مشاهده کرده اند که هرجا تفکر و مدیریت جهادی وانقلابی با محوریت عمل به منویات رهبری جاری شد و در کنار آن نگاه خوباوری، استقلال و آزادمردی رقم خورد، در آن بخش ها موقعیت های ویژه ای برای ارتقای جایگاه وطنمان فراهم شد.

اگر نبود آن مدیریت و تفکر جهادی، معلوم نبود ایرانی که تازه انقلابش پیروز شده بود، در برابر صدام و رژیم بعث عراق با آن حمایت های همه جانبه دنیا استکبار بتواند دوام بیاورد. فرهنگ انقلابیگری بر مدار انقلابی ماندن اشاعه یافته است.این فرهنگ را می توان به خوبی در مسیر آموزش، رشد و تولید علم در حوزه صنایع دفاعی، نانوتکنولوژی، انرژی صلح آمیز هسته ای و به دنبالش پزشکی هسته ای مشاهده کرد.

*سردار سلیمانی از دل فرهنگ انقلابیگری برخاست

بی تردید از دل فرهنگ انقلابی ماندن و پافشاری بر انقلابیگری در عمل سرداران شهیدی همچون حاج قاسم سلیمانی رشد کردند و برای نسل جوان امروزی به مانند شهید حججی ها الگو شدند.اگر امروز در بخش هایی از نظام کاستی های مشاهده می شود همه و همه به دلیل حضور مدیرانی است که بیگانه با تفکر انقلابی اند و غربزدگی خود را ساده لوحانه فریاد می زنند.

با این وجود از آنجا که انقلاب ایران بر اصول اسلام ناب محمدی(ص) و نه اسلام امریکایی و انگلیسی شکل گرفته، روحیه انقلابیگری و جهادی در این ملت زنده است و به همین دلیل استکبار مدام برای فریب خودفروخته های داخلی رنگ عوض می کند و تنها بلف می زند و به گفته امامین انقلاب هیچ غلطی هم نمی توانند نمی کنند.

داشتن روحیه جهادی هرجا که ریشه دوانده، منشاء خدمت رسانی به مردم شده، از گروه های جهادی گرفته تا آنانی که آموخته هایشان را وقف مردم می کنند و زکات علم آموزی خود را خدمت به مردم می دانند، همچون یاری رساندن «سیدامید اینالو» که در زمینه پزشکی هسته ای جزء سرآمدهای ایران اسلامی است.

*امید؛ زاده خانواده ای با 3 شهید

وقتی به سراغش می رویم آرام است، اما کاری و بسیار پرتلاش، کمتر حرف می زند و بیشتر عمل می کند و به سختی راضی به رسانه ای شدن اقداماتش می شود، جزء خانواده معززش شهداست، این را هم کمتر کسی این روزها در همدان می داند، پدر و دو برادر این پزشک کشورمان در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل شدند.دیگر برادر او نیز در رشته دندانپزشکی تحصیل کرده بود و با وجود آن که می توانست مطب خصوصی بزند ودرآمدهای آن چنانی به دست آورد، برای دفاع از حریم آل الله، راهی سوریه شود و مدتی به عنوان مدافعان حرم در سوریه مشق عشق آموخته بود.

*خدمت رسانی جهادی پزشك یک متخصص طب هسته ای در همدان

شاید هرکه جای این پزشك متخصص طب هسته ای بود می گفت ما دینمان را به انقلاب ادا کردیم و حالا باید نشسته و استفاده ببریم.اما سیدامید اینالو این گونه نیست، تمام وقتش را برای بیماران خود صرف می کند.دلسوز است و طاقت دیدن رنج بیماران خود را که برای هزینه درمانشان لنگ می زنند ندارد، از این رو بسیاری از ساعات اینالو به خدمت رسانی جهادی می گذرد.

 از آنجا که دستگاه اسکن خاص با نام " دستگاه گاما کمرا" تنها در بیمارستان تخصصی فرشچیان همدان راه اندازی شده بود و تعداد بیماران به ویژه بیماران قلبی و یا دیگر بیمارانی که برای اسکن به این دستگاه نیاز دارند هم زیاد است، فرصت نوبت دهی به آنان برای ماه ها بعد ثبت می شد و بیماران یا به استان های همجوار برای تشخیص بیماری خود مراجعه می کردند و یا به پایتخت و علاوه بر رنج سفرو درد بیماری، باید هزینه های بیمارستان های تخصصی را هم پرداخت می کردند، آن هم اگر در این اوضاع بد اقتصادی پولی در جیب داشتند و گرنه باید با درد بیماریشان بسازند و صدایشان در نیاید.

* قلب مرکز پزشکی هسته ای امید در همدان می تپد/سرمایه گذاری بخش خصوصی اما خدمت دهی با تعرفه دولتی

بنابراین اینالو که وضعیت نامناسب اقتصادی این بیماران را مشاهده می کند، تصمیم می گیرد تا با همیاری یکی از همکارانش در حدود 12 میلیارد تومان هزینه کنند و "دستگاه گاما کمرا" را با هزینه شخصی تهیه و در مرکز پزشکی هسته‌ای کلینیک امید همدان نصب کند، با سختی تمام و البته همیاری دانشگاه علوم پزشکی همدان تجهیزات لازم را فراهم می سازند و از دهه مبارک فجر سال گذشته تاکنون در این کلینیک اقدامات لازم را با تعرفه دولتی و نه تعرفه بالای کلینیک ها و بیمارستان های خصوصی برای بیماران انجام می دهند.

*دعای خیر مردم توشه راه امید

اینالو می گوید؛ شرایط اقتصادی تعداد قابل توجهی از بیماران آن گونه که باید مناسب نیست، بنابراین با نصب چنین دستگاهی کمک کار آنان شدیم تا برای آخرت خود توشه ای از دعای خیر مردم جمع کنیم.

او عنوان می کند که تجهیزات پزشکی هسته ای دیگری هم برای این کلینیک مهیا ساخته اند و اکنون یک کلینیک تخصصی کامل در استان همدان هم با بهترین تجهیزات پزشکی مطابق با استانداردهای جهانی داریم و مورد این مرکز امید در تلاش هستیم  به زودی به یاری خدا قسمت درمانی را هم راه اندازی کنیم تا بتوانیم تمامی خدمات پزشکی هسته ای را با تعرفه دولتی در استان انجام دهیم.

* به‌روزترین و پیشرفته‌ترین مرکز گاما اسکن غرب کشور در همدان/ انجام 7 هزار اسکن ویژه در یک سال

این پزشک هسته ای کشورمان از انجام هفت هزار اسکن با استفاده از "دستگاه گاما کمرا" از بهمن ماه سال گذشته تاکنون خبر می دهد و عنوان می کند: این اسکن برای تشخیص بیماری قلبی، انواع سرطان ها و بیماری های مرتبط با طحال انجام می شود و با راه‌اندازی مرکز گامااسکن دیگر بیماران نیازی به مراجعه بیماران به پایتخت و نقاط دیگر کشور ندارند.

اینالو ادامه می داد: مرکز پزشکی هسته‌ای امید به‌روزترین و پیشرفته‌ترین گاما اسکن غرب کشور محسوب می شود وظرفیت آن را دارد که تمام اسکن‌های تشخیصی که در ایران قابل انجام است را در این مرکز انجام دهند و نه تنها نیاز درمانی بیماران استان بلکه منطقه غرب کشور را می تواند تأمین می کند و این خود به نوعی صرفه جویی در وقت و هزینه برای کمک رسانی به بیماران و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی در حوزه پزشکی است.

* استفاده دستگاه پت سی.تی.اسکن، برای تشخیص زودهنگام بیماران سرطانی در همدان

او از رایزنی ها برای خرید "دستگاه پت سی.تی.اسکن" (pet-ct scan) با هزینه ای افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در این کلینک تخصصی هم حرف ها به میان می آورد، آنجا که تا هفت هشت سال پیش چنین دستگاهی برای تشخیص زودهنگام بیماران سرطانی وجود نداشت، اما حالا امید است که به زودی نه تنها در همدان بلکه در تمام مراکز استان ها نصب شود.

*اگر امنیت نبود، فرصتی برای علم آموزی و خدمت رسانی هم نبود

این پزشک هسته ای کشورمان پیشرفت های ایران اسلامی به ویژه در حوزه پزشکی را مرهون خون پاک شهدایی همچون شهید همدانی ها و سردار سلیمانی ها می داند و تأکید دارد: اگر امنیت و آرامش کنونی نبود، اصلاً کشوری به نام ایران نبود و تروریست های تفکیری همچون داعش از ایران جزء ویرانه ای برجای نمی گذاشتند، آن زمان دیگر نه فرصتی برای علم آموزی مهیا می شد و نه فرصتی برای خدمت رسانی به مردم.

*ایران، بعد از انقلاب، ایرانی مقتدر در حوزه پزشکی هسته ای

اینالو معتقد است ایران بعد از انقلاب، ایرانی مقتدر در حوزه علوم پزشکی به ویژه پزشکی هسته ای است، چرا که قبل از سال 1357 عمده پزشکان حتی پزشکان عمومی کشورمان، وارداتی بودند! اما امروز نه تنها پزشکان عمومی بلکه متخصصان حوزه های مختلف از درون این مرز و بوم و با دانش ایرانی رشد کرده و پرورش یافته اند.

* رویش امید در انقلابی ماندن است نه تدبیرهای غربی
به گزارش رودآور؛ "سید امید" نشان داده که بی تردید "رویش امید" در انقلابی ماندن است نه تدبیرهای غربی و با عمل خود و نه حرف زدن در مسیر ولایتمداری حرکت می کند، چرا که رهبر معظم انقلاب پایبندی به مبانی و ارزش های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن و نیز تقوای دینی و سیاسی را پنج شاخصه اصلی پنج شاخص انقلابیگری، انقلابی بودن و انقلابی ماندن می داند.بنابراین انقلابی ماندن روحیه جهادی خاص خود را می طلبد و هیچ گاه با تفکر لیبرالی و غربزدگی جمع نمی شود.

انتهای پیام/ز

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان