آخرین اخبار

7. بهمن 1393 - 9:54   |   کد مطلب: 17386
همانند سالهای گذشته، ایام مبارک دهه فجر فرصت مغتمنی ایجاد کرد که دستگاه‌های دولتی به‌بهانه دهه فجر نشست خبری برگزار کنند و به‌جای بیان توفیقات اقتصادی نظام اسلامی و پاسخ به شبهات، به تبلیغ مسئول یا دولت خود بپردازند.

به گزارش رودآور به نقل از تسنیم، این روزها که به سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می‌شویم، همانند سال‌های گذشته شاهدیم که وزارت‌خانه‌ها و دستگاه‌های اقتصادی دولتی به‌مناسبت دهه فجر نشست خبری و مطبوعاتی برگزار می‌کنند و احتمالاً طی دو هفته آینده شاهد برگزاری ده‌ها نشست از این دست خواهیم بود.

هدف از برگزاری این نشست‌های خبری بر اساس آنچه در عناوین این نشست‌ها پیداست، باید بیان عملکرد جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی پس از پیروزی انقلاب باشد؛ اما طی دو دهه گذشته به‌ویژه در سالهای اخیر شاهد بودیم که بسیاری از این نشست‌های خبری به‌جای اینکه فرصتی برای بیان توفیقات اقتصادی نظام اسلامی باشد، محملی برای تبلیغ یک مسئول یا یک دولت شده و این رویه غلط در سالهای اخیر نیز تشدید شده است.

کار به جایی رسیده است که اخیراً برخی روابط عمومی‌ها حتی در اطلاعیه‌های رسمی برگزاری این نشست‌ها نیز تصریح می‌کنند که فلان مسئول محترم به‌مناسبت دهه فجر در نشستی به بیان عملکرد دستگاه مربوطه در این دولت خواهد پرداخت.

تبلیغاتی شدن نشست‌‌های دهه فجر برای دولت‌ها و مسئولان وقتی تشدید می‌شود که دولت‌ها تغییر می‌کنند و مسئول جدید برای اینکه عملکرد دولت یا دولت‌های قبل را تأیید نکرده باشد، صرفاً به بیان عملکرد یکی دو ساله دولت خود می‌پردازد، بدون اینکه اشاره‌ای به عملکرد چند ده ساله کشور در آن حوزه اقتصادی داشته باشد.

حتی در سال گذشته مشاهده شده، مسئولی که دو ماه قبل از ایام دهه فجر در یک ارگان دولتی منصوب شده بود، در نشست خبری تشریح عملکرد 35ساله دستگاه مربوطه، صرفاً به بیان عملکرد دوماهه خود پرداخت که موجب اعتراض برخی خبرنگاران حاضر در جلسه هم شده بود.

این در حالی است که امروزه شاهدیم دشمنان این مرز و بوم هر روز درباره عملکرد اقتصادی جمهوری اسلامی شبهه افکنی می‌کنند و با طرح مسائل مختلف سعی دارند این‌گونه جلوه دهند که شاخص‌های اقتصادی کشور وضعیت بهتری قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به این روزها داشته است.

حال آیا شایسته است که مسئول دولتی در نظام جمهوری اسلامی از تنها فرصتی که در طول سال برای پاسخ به این شبهات، بیان توفیقات اقتصادی نظام اسلامی و آگاه کردن قشر عظیم جوانان ــ که روزهای پردرد و رنج قبل از پیروزی انقلاب را درک نکرده‌اند ــ برایش ایجاد شده است، صرفاً برای تبلیغ خود یا دولتش استفاده کند؟

برای مظلومیت انقلاب اسلامی همین بس که در دو ساعت نشست خبری یک مسئول دولتی به‌مناسبت دهه فجر، نه تنها یک کلمه از توفیقات چندین ساله انقلاب اسلامی بیان نمی‌شود، بلکه مسئول دولتی برای تأیید مدیریت خود یا دولتش حاضر می‌شود تمامی توفیقات دولت‌های قبل را زیر سؤال ببرد، گویی جمهوری اسلامی در تمامی این سی و چند سال گذشته خطا می‌کرده و با روی کار آمدن این مسئول یا دولت رویه اصلاح شده است.

توصیه می‌شود، دولت‌مردان در نشست‌های خبری که طی دو سه هفته آتی به‌مناسبت دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌کنند، از این رویه غلط دست بردارند و به‌جای تبلیغ خود یا دولت خود، به بیان توفیقات اقتصادی نظام اسلامی فارغ از این دولت و آن دولت بپردازند.

صمد حسن نیا

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان