آخرین اخبار

10. تير 1394 - 13:05   |   کد مطلب: 18635
بی توجهی دولتمردان به تشکیل شورای فضای مجازی تا کی؟
جايگاه فضاي مجازي در بزك رسانه‌اي هيولاي آمريكا
معلوم نیست چرا برخی رسانه های داخلی با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در باره فضای مجازی به ویژه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، همچنان به خیمه شب بازی خود ادامه می دهند و مدام به جای پرداختن به ارزش های والای اسلامی ایرانی کشورمان، تنها با بزک کردن چهره امریکا نازشستش می گویند، برایش بشگن می زنند و کلاه بی پشم امریکا را پر پشم نشان می دهند و رویش را با سرخاب زیبا!

به گزارش خبرنگار رودآور، روز گذشته حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه ای به آقای روحانی رئیس جمهور، سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه را ابلاغ کردند  که بندهای 71 و 72 آن آمده است:

حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنریِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامی – ایرانی و نیز حضور مؤثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی به منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی - ایرانی و مقابله با تهدیدات.

در اینکه مباحث فرهنگی به ویژه در فضای مجازی و در دنیای امروز آنقدر مهم و ارزشمند است که رهبر معظم انقلاب بندی هایی را در سیاست های کلی نظام به آن پرداخته اند شکی نیست و اما اینجا باید دید مسئولان در این باره تا چه اندازه ورود پیدا کرده اند و فعالیت داشته اند و چه راهکارهایی برای توسعه همه جانبه در این بخش اراده می دهند.

 مسئولانی که در حال حاضر آن طور که باید حتی نسبت به تشکیل شورای عالی فضای مجازی اقدام شایسته ای انجام نداده اند، شورایی که رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت آن می فرمایند: اگر رهبر نبودم رئيس فضاي مجازي می‌شدم.

بی تردید فضای مجازی را رهبر معظم انقلاب هم فرصت می دانند و هم تهدید، که اگر در آن به خوبی وارد شویم در راه پیشبرد اهداف متعالی اسلامی و انقلابی جلو رفته ایم و اگر نه، چنان ضربه ای خواهیم خورد که خدا می داند چند سال باید کار کرد تا به آنچه که از قبل بود باز گردیم.

آنچه که روشن است تاکنون دولت یازدهم درباره تشکیل این شورا نشان داده میرزا میرزا راه رفتن است که نه می توان به هوای بهار اعتماد کرد و نه به گفته های آن در حمایت از تشکیل شورای فضای مجازی.

در این خصوص «رسول جلیلی» استاد دانشگاه صنعتی شریف و عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی اوایل خرداد ماه امسال در مصاحبه با سایت نماینده گفته است: شورای عالی فضای مجازی را قبول ندارند! قبول ندارند یک نهادی در این سطح بخواهد امور فضای مجازی را سیاست گذاری کند. بهانه های زیادی هم می آورند. به عنوان مثال می گویند این شورا میخواهد در اجرائیات دخالت کند در صورتی که اینچنین نیست.

وی می افزاید: ظرف دو سال گذشته هر چقدر کم محلی به تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی بوده است، شاهد بهادادن غیرقانونی به شورای فناوری اطلاعات بوده ایم!  اگر به سیاق و رویه حدود دو سال گذشته تا کنون جلو برویم، برای سالهای آینده هم امیدی به ابلاغ مصوبات شورای عالی فضای مجازی وجود ندارد!

متأسفانه برخی رسانه های داخلی بی توجه به اهمیت این فضا و فضای فرهنگی کشور اقداماتی در سطوح مختلف رسانه ای به ویژه در شبکه های اجتماعی انجام می دهند که دست دشمنان نظام را هم گاهی از پشت بسته اند.

معلوم نیست که این رسانه ها با چه انگیزه ای قوز بالا قوز شده اند و مدام به جای پرداختن به ارزش های والای اسلامی ایرانی کشورمان، تنها با بزک کردن چهره امریکا نازشستش می گویند، برایش بشگن می زنند و کلاه بی پشم امریکا پر پشم نشان می دهند  ورویش را با سرخاب زیبا!

امریکایی کارشناسان حوزه مسائل بین الملل در جهان به جنایات بیشمار آنان در جهان اذعان داردند و می گویند: تنها در نیمه دوم قرن بیستم ایالات متحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طراحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار بطور مستقیم دست به اشغال نظامی کشورها زده است و یا آنها را تهدید به مداخله نظامی کرده است، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی، همراهی با رزیم غاصب صهیونیستی و عربستان درحمله به فلسطین و یمن و کشتار زنان و کودکان کشورهای مختلف با ترورهای مختلف در دنیا از جمله این جنایات امریکایی اسرائیلی است و نمونه دیگر آن حمله به هواپیمایی مسافربری ایران در دوازدهم تیرماه 1367 است.

حال معلوم نیست چرا رسانه های داخلی با همسویی رسانه های بیگانه و با چه انگیزه ای می خواهند مردم عزیزمان را دنبال نخود سیاه بفرستند.

آیا این رسانه ها می خواهند با وجود تأکیدات مقام معظم رهبری در باره فضای مجازی به ویژه در سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه، همچنان به خیمه شب بازی خود ادامه دهند و برخی رسانه های دیگر با دست روی دست گذاشتن می خواهند همانند کبکی باشند که سرشان را زیر برف کرده اند!

اینان همان خروسان بی محلی هستند که به تصور آنکه چیزی عایدشان شود لقمه ای گلوگیر را گرفته اند می خواهند خر دجال زمانه را نعل کنند و  حقیقت کینه شتریشان را نسبت به نظام  پنهان کنند.
اما نمی دانند چاه کن همیشه ته چاه است و با این چوب لای چرخ گذاشتن ها هم  راه به جایی نمی برند و دستشان روزگاری نه چندان دور رو می شود، چرا که نگهدار این نظام همان است که انقلاب را به پیروزی رساند و ...

زنگنه

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان