آخرین اخبار

16. مرداد 1394 - 12:02   |   کد مطلب: 19034
هاشمی به دنبال چیست؟حرف هایی که بوی دو دسته گی می دهد!
روستایی و شهری خطاب کردن ملت، دو دسته گی ایجاد نمی کند آقای هاشمی؟
مردم گرچه شاید هاشمی را مرد سیاست می دانند، اما گویا آیت الله در هرچه پا به سن می گذرد از پختگی اش کاسته می شود و همراهی با امام را به عنوان منیتی برای خود تعریف کرده است و هرجا می خواهد حرفی زند تفسیری به رای می کند و معلوم نیست چرا در سال همدلی وهمزبانی با خطاب کردن انقلابیون به اسم روستایی، راه دو دسته گی نظامی اسلامی در پیش گرفته است!

به گزارش خبرنگار رودآور، در آموزه های دینی ما محبوترین افراد نزد خدا با تقواترین آن هاست، نه سیاه، نه سفید، نه شهری نه روستایی، در آیه 13 سوره مبارک حجرات آمده است: " إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقَاکُمْ /در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست."

رسول گرامی اسلام نیز فرمودند: پروردگار شما یکى است و پدر شما یکى و دین شما یکى و پیامبرتان یکى. هیچ عربى را بر هیچ عجمى برترى نیست و هیچ عجمى را بر هیچ عربى و هیچ گندم گونى را بر هیچ سیاهى و هیچ سیاهى را بر هیچ گندم گونى، مگر به تقوا.

با وجود آنکه دین اسلام مکررا تأکید دارد تنها لباس تقوا است که سبب برتری افراد می شود، ولی گاهی عده ای معلوم نیست با چه انگیزه ای لب به سخن می گشایند و حرف هایی می زنند شاید از روی ناآگاهی که البته بعید است و عمدتا از روی لجاجت و عصبانیت.

گاهی شده در خیابان دیده باشیم  یک فردی مثلا شهری به یک روستایی با لحن کنایه آمیزی می گوید، روستایی، دهاتی و ... و آن فرد روستایی با متانت تمام پاسخ می دهد شهری و روستایی نداریم، من نباشم تو هم نیستی.

این نوع ادبیات صحبت کردن ها را نه تنها بزرگان بلکه جوانمردان و هیچ قشری قبول نمی کنند و هیچ عقل سلیمی باور ندارد که آزادمردی فرد دیگری را به خاطر روستایی بودنش، شغل و یا هر گونه موقعیت اجتماعی و سیاسی به تمسخر گیرد.

اینکه گونه با این ادبیات ها سخن گفتن ها نشانه لجاجت است، آیا با خود خلوت کرده اید که اگر در خیابان قدم زدید و ببیند یک شخص به ظاهر موجه به کارگری که در حال مشغول درآوردن نان حلال بگوید، تو کارگری و هیچ نمیدانی و یا اینکه تو روستایی نمی توانی درک کنی، چه واکنشی انجام می دهید؟ بی تردید در اندیشه خود می گویید عجب! مگر ارزش انسان ها را با کارگر بودن و یا روستایی بودنشان می سنجند؟!

راه دوری نمی رویم با نگاهی حتی کوچک به شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ملاحظه می کنیم بسیاری از شهدای ما روزی در کوچه بس کوچه های روستاهایشان بازی می کردند، اما و تنها برای دفاع از اسلام با روحیه انقلابی خود وارد عرصه شدند و جانانه از این مرز و بوم دفاع کردند.بسیاری از فرماندهان و سرداران دفاع مقدس روستازاده بودند و به  اصل خود افتخار می کردند و انقلابی وار در خط امام به شهادت رسیدند، تنها در شهرستان کوچکی مانند تویسرکان بیش از نیمی از 751 شهید و 21 فرمانده و سردار شهید همانند شهید عینعلی، شهید تیموری، شهید سوری، شهید عبدالمالکی و شهید سوری روستایی هستند.

امام راحلمان نیز انقلاب را انقلابی برخاسته از قدرت پابرهنگان و مستضعفان می دانستند و ما فراموش نکرده ایم پیرزنی روستایی را که از تخم مرغ های خود می گذشت و آن را تقدیم رزمندگان اسلامی کرد در حالی که بسیاری از ثروتمندان جامعه انگار نه انگار!

و اما هاشمی رفسنجانی در یکی از مصاحبه های اخیرش نظرات تأمل برانگیزی درباره انقلابیون زده است، او در پاسخ به مصاحبه گر خود که پرسید: عده‌ای به دنبال آن هستند تا امام را آن‌گونه که می‌خواهند نشان دهند و این روزها کنایه‌های متعددی در مورد خاطرات شما از امام از سوی آقای مصباح و جریان منتسب به ایشان ادامه دارد. واکنش شما دراین‌باره چیست؟

گفت: اگر بناست کسانی امام را بشناسند، آن‌هایی هستند که لحظات حساس را خدمت امام بودند. از لحظه‌هایی که امام کارشان را شروع کردند و تا آخرین لحظه که از دنیا رفتند، جزو امنای امام بودند. اعتمادی که امام در تاریخ خودشان به ما داشتند به کمتر کسی داشتند. این‌هایی هم که چنین حرف‌هایی می‌زنند، یک ادعاست و بی‌دلیل می‌گویند. ما می‌خواهیم امام را همان‌گونه که هستند، بشناسانیم. اصلاً افتخارمان این است که امام را درک کردیم. آن‌هایی که درک نکردند و می‌گفتند که جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد و مبارزه حرام است، باید فکری بکنند.

مصاحبه گر ادامه می دهد:  آیا شما این‌ها را انقلابی می‌دانید؟ و هاشمی در جواب می گیود: فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی‌که سختگیری‌های حکومت زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الآن آمده‌اند و انقلابی شده‌اند.»

این مصاحبه جنجال بسیاری به ویژه در فضای مجازی به راه انداخته است و معلوم نیست که چرا آیت الله هم درس های خوانده شده حوزه و آموزهای دینی را فراموش کرده است و هم اصل و نسب خود؟!

و چرا آیت الله پاسخگوی افکار عموم نیست، مردمی که می خواهند بدانند، مگر  آیت الله خودش یک روستایی نیست؟ پس چرا این حرف ها را می زند؟ او که در خاطرات خودش هم گفته است: " من روستازاده هستم. آن‌قدر از مواهب انقلاب بهره برده‌ام که اگر اهانتی هم شده قابل‌مقایسه با آن نیست."

می گویند وقتی که آدم ها پا به سن می گذارند پخته تر می شوند اما باز گفته اند آدم ها وقتی پا به سن می گذارند اگر غفلت شود به مسائل غیرمعنوی وابسته تر می شوند و لجوجانه تربرخورد می کنند.

حال بررسی باید کرد که چرا آیت الله در روزهای اخیر این گونه رفتار می کند و چرا با این حرف ها به دنبال دو دستگی که نه چند دستگی در نظام اسلامی است و بر خلاف منویات امام ورهبری که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات بیان می کنند، رفتار می کند.

مگر رهبر معظم انقلاب امسال را سال همدلی و همزبانی نام گذاری نکرده اند پس این حرف هایی که بوی دو دسته گی می دهد چرا؟!

برخی کارشناسان علت عصبانیت و بیان این گونه اظهارنظرها را عصبانیت و واکنش آیت الله درباره آقازاده اش وخطاهای اثبات شده او  می دانند.

هاشمی ملاک انقلابی بودن را در کنار امام بودن بودن می داند، گویا فراموش کرده است که منتظری هم از یاران امام بود و از آیت الله به او نزدیکتر، اما همین فرد منتظری، شاید گفت با سادگی حق امام و مردم را ادا نکرد و با کوچترین بهانه و با نگاهی دنیوی راه خود را از امام جدا کرد، نکند آیت الله بیش ازپیش به دنبال تفسیر به رأی در تاریخ است.

در مثال مناقشه نیست،آیا رفسنجانی فراموش کرده است چه بسیار افرادی که از نزیکان و اصحاب پیامبر(ص) بودند و با لجاجت ها و عصبیت های شخصی از ولی خود دور شدند و چه بسیار افرادی همچون اویس قرنی که پیامبر(ص) را ندیدند  اما شیفته و عاشق اسلام و رفتار پیامبر(ص).اویس را که همه می شناسیم یک  بیانگرد بود اما نبی مکرم اسلام بارها از او به نیکی سخن یاد کردند.

خالی از لطف نیست که بگوییم، ""پیامبر اسلام(ص) به یاد اویس افتاد و فرمود: «نسیم خوش بهشت، از سوی قرن (یمن)، در حال وزیدن است. آه! ای اویس قرنی، چقدر من مشتاق دیدار تو هستم. ای مردم، هر کس او را دید، سلام مرا به وی برساند». شخصی از حاضران پرسید: «ای رسول خدا، اویس قرنی کیست» پیامبر خدا فرمود: «او کسی است که اگر از نزد شما برود، از او سراغی نمی گیرید، و اگر روزی میان شما حاضر شود، به وی اعتنایی نمی کنید»؛ یعنی او به سبب ساده زیستی، نظر کسی را به سوی خدا جلب نمی کند و بسیاری از افراد به دلیل ساده بودن زندگی اش، به او اعتنا نمی کنند، ولی در پیشگاه خداوند، جایگاه بالایی دارد.

برخی افراد گمان می کنند صرف دیدن پیامبران و اولایی الهی، ارزش است، ولی حقیقت آن است که تنها دیدن حجت ها در رسیدن به کمال حقیقی، آن چنان که باید، کارساز نیست. چه بسیار انسان هایی که پیامبر خدا و جانشینان ایشان را زیارت کردند، ولی چون از رهنمودهای ایشان پیروی نکردند، از برکت های وجود مبارکشان بهره ای نبردند. در برابر، انسان هایی نیز بودند که توفیق زیارت پیامبر اکرم(ص) و ائمه ی اطهار(ع) را نیافتند، ولی به سبب ایمان آگاهانه به حجت های الهی و پیروی از آموزه های زندگی بخش آنان، به جایگاه های معنوی بسیار بزرگی دست یافتند. یکی از این انسان های سعادتمند، اویس قرنی است. این مرد بزرگ، با اینکه هم عصر رسول خدا(ص) بود، توقیق دیدار آن حضرت را نیافت. با این حال، چنان در ایمان به آیین اسلام و علاقه به رسول اکرم(ص) ثابت قدم بود که پیامبر خدا چندین بار او را ستود.
آورده اند: روزی پیامبر در مدینه فرمود: «نسیم دل انگیز و پرنشاط خدای رحمان را، از سوی یمن استشمام می کنم»."" (1)

به بحث اصلی باز می کردیم از این دست رفتارهای هاشمی که در آن تفسیر به رأی موج می زند کم نیست و از مصادق های آن می توان به صحبت های وی درباره مذاکره با امریکا و رابطه با غرب و ... اشاره کرد.

مردم گرچه شاید هاشمی را مرد سیاست می دانند، اما گویا آیت الله در هرچه پا به سن می گذرد از پختگی اش کاسته می شود و همراهی با امام را به عنوان منیتی برای خود تعریف کرده است و هرجا می خواهد حرفی زند تفسیری به رای می کند و معلوم نیست چرا در سال همدلی وهمزبانی با خطاب کردن انقلابیون به اسم روستایی، راه دو دسته گی نظامی اسلامی در پیش گرفته است!

و باید گفت: " إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللّهِ أَتْقَاکُمْ /در حقیقت ارجمندترین شما نزد خدا پرهیزگارترین شماست."

فاطمه زنگنه

پیوست: راسخون:https://rasekhoon.net/article/show/705758

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان