آخرین اخبار

13. بهمن 1394 - 23:03   |   کد مطلب: 21369
حضور بانوی محجبه همدانی در المپیک ریو در شرایطی که تکفیری‌ها و داعشی‌ها چهره اسلام را جریحه دار کرده‌اند، نماد یک ورزشکار اسلامی است و ثابت می‌کند ایران کشوری توسعه یافته در همه عرصه‌ها است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری مهر، گروه استان ها - اسدالله ربانی مهر*: ورزش امروز یکی از میدان های بزرگ فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی است که در بین همه کشورهای دنیا از جایگاه و تاثیر گذاری بالایی برخوردار است، ورزش می تواند عاملی برای معرفی فرهنگها، نمادها، نشانه ها و ظرفیت های یک کشور باشد، اگر ورزش در مسیر واقعی و اصولی خود حرکت کند و با اخلاق انسانی و اسلامی همراه باشد می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

بازی های المپیک یک رخداد عظیم تاریخی در عرصه ورزش است که بالاتر از این میدان و این عرصه در ورزش نداریم، تنوع بالای رشته ها، استقبال بی نظیر مردم، برنامه های جانبی و تبلیغات زیاد این بازی ها باعث شده این بازی ها در سطح ملی و بین المللی از جایگاه بالایی برخوردار بوده و امروز رسیدن به المپیک برای هر ورزشکاری یک آرزو و یک خاطره به یاد ماندنی است.

اما استان همدان در المپیک گذشته کارنامه خوب و قابل قبولی داشته است و در المپیک آینده برزیل نیز کشور ایران و استان همدان به دنبال کسب سهمیه های بیشتر هستند. اما در همین روزهای اخیر موفقیت خانم مه لقا جامه بزرگ ورزشکار همدانی رشته تیراندازی باعث خوشحالی جامعه ورزشی کشور شده است و علت آن در ابتدا حضور یک خانم است تا به همه بانوان عزیز کشورمان ثابت کند که آنها به جایگاه واقعی خود در ورزش رسیده اند و الگویی برای همه آنها باشد، از طرفی وجود یک ورزشکار محجبه و با اخلاق در کشور برزیل می تواند نماینده خوبی برای کشور عزیزمان ایران باشد تا از ایرانیت و اسلامیت ما دفاع کند.

در روزگاری که متاسفانه تکفیری ها و داعشی ها چهره اسلام را جریحه دار کرده اند و متاسفانه رسانه های غربی هم به این سیاهی دامن می زنند، وجود یک ورزشکار محجبه و با اخلاق می تواند به همه آنها ثابت کند که ایران اسلامی کشوری توسعه یافته در همه عرصه ها، بالاخص ورزش است و از طرفی دین اسلام، دین رحمانیت و مهربانی است و حجاب و اخلاق اسلامی نیز یکی از اصول اسلام است . اسلام با خشونت و تروریسم در تضاد است و چهره واقعی اسلام همان اخلاق شایسته اسلامی و رفتارهای شایسته انسانی است.

به هر حال حضور این بانوی محجبه همدانی در مسابقات المپیک برزیل را به فال نیک می گیریم و مطمئن هستیم حضور وی می تواند تاثیرگذاری زیادی خارج از زمین ورزش داشته باشد و در کمک به معرفی اسلام واقعی به جوانان و ورزشکاران کمک کند.

*معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان