آخرین اخبار

5. اسفند 1395 - 7:43   |   کد مطلب: 26960
زمانی که هر ایرانی از تولیدات داخلی استفاده کند، چرخ اقتصاد کشور هم می تواند خوب بچرخد و اگر هر خانواده کالای شب عید خود را از تولیدات داخلی تأمین کند، بی تردید برای حمایت از تولیدکنندگان و کارگران داخلی گام مؤثری برداشته است.

به گزارش خبرنگار رودآور ؛ با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، خانه تکانی و خرید شب هم رونق بیشتری به خود گرفته است، گرچه اوضاع اقتصادی و قدرت خرید مردم آن چنان که باید نیست و بسیاری تنها دلشان را به یارانه ها خوش کرده اند با این وجود می طلب با یک فرهنگ سازی مستمر و برنامه ریزی شده جامعه را برای خرید کالای ایرانی تشویق کرد، چرا که این اقدام حمایت از تولید ملی است و راهکاری اساسی برای رونق بخشیدن به چرخه اقتصادی کشور و رهایی از معضل بیکاری که این روزها گریبان گیر بسیاری از خانواده های ایرانی شده است.

رهبر معظم انقلاب سال جاری را با عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" نام گذاری کردند و امید است در سبد کالای خرید شب عید مردم این مهم نیز به عنوان یک اصل تحقق یابد.

زمانی که هر ایرانی از تولیدات داخلی استفاده کند، چرخ اقتصاد کشور هم می تواند خوب بچرخد، هستند خانواده های بسیاری که با نزدیک شدن به عید به خرید کالاهای لوکس و خارجی روی می آورند و از این رو ناخواسته نه تنها سبب خروج ارز از کشور می شوند بلکه به تولیدات داخلی و کارگران این حوزه ها توجهی نمی کنند و چه بسا زمینه تعطیلی کارخانه ها و بیکار شدن کارگران داخلی را هم به نوعی ناخواسته فراهم سازند.

برخی ها می گویند ما چندین بیکار در خانه داریم اما زمانی که به خرید کالای ایرانی توصیه می شوند، از این اقدام ارزشی امتناع می کنند در حالی که اگر خوب دقت کنند می توانند با خرید کالایی از تولیدکنندگان داخلی، حمایتی هم جانبه داشته باشند و راهکاری برای برون رفت از بیکاری خانواده ها بیاندیشند.

باید دقت داشت که با قرار دادن هر کالای خارجی در سبد خرید خانواده، فرهنگ آن جامعه غربی هم در جامعه نفوذ پیدا می کند و سبد کالای عیدانه متشکل از اجناس لوکس فرنگی، می تواند با همراهی چشم و هم چشمی ها به طور ضمنی تأثیر سوئی بر پویایی اقتصادی و فرهنگی جامعه بگذارد.

بی تردید فرهنگ سازی در این زمینه کار یک شب و دو شب و یا یک دستگاه و یک مسئول نیست، بلکه نیاز به برنامه ریزی منسجم، حمایت شده و هم سوسازی تمامی ارگان ها و سازمان ها دارد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان