آخرین اخبار

6. اسفند 1395 - 10:39   |   کد مطلب: 26985
این روزها خانواده های ایرانی برای سنت زیبای خانه تکانی خود را آماده می کنند و در این میان ضرروی است تا نکاتی ایمنی و جانب احتیاط را برای استفاده از مواد شوینده به کار ببرند.

به گزارش خبرنگار رودآور، کم کم به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، ایرانیان طبق هر سال سنت زیبای خانه تکانی را انجام می دهند، سنتی برای پاک کردن گرد و غبارها.

و اما در این میان توجه به نکاتی در راستی خانه تکانی راحت تر و و ایمنی تر مؤثر است.

گاهی اوقات می شنویم که فردی از اعضای خانواده از روی چهارپایه هنگام خانه تکانی سقوط کرد و یا مخلوط کردن چند مواد شوینده پوست بانویی را سوزاند و تا آخر ماجرا.

باید دقت داشت که شوینده ها و رنگ برها می توانند در صورت رعایت نکردن نکات لازم و احتیاط سبب آسیب دیدن پوست، چشم و یا دستگاه تنفسی شوند.

استفاده از دستکش به هنگام به کار بردن مواد شوینده و خودداری از دست زدن به چشم هنگام استفاده از این مواد ضروری است و اگر محلول شوینده وارد چشم شد سریع با آب سرد چشم ها را بشوید و در صورت مصدوم شدن به پزشک مراجعه کنید.

شوینده ها می توانند آسیب های پوستی نیز به بدن برسانند، اگزاما یا حساسیت شاید شایع ترین این آسیب ها باشد و برای جلوگیری از این گونه موارد می توان از دستکش و ماسک استفاده کرد و در نهایت پس از اتمام کار از کرم مرطوب کننده برای دست خود بهره مند شوید.

فراموش نشود بهتر است لکه گیری و یا شست و شوها با مواد شوینده در یک محیط باز انجام شود.

البته در این میان گاهی می توان برای از بین بردن لکه ها، چربی ها و رنگ هایی که بر روی فرش ریخته شده است از موادی استفاده کرد که به بدن آسیبی نمی رساند.

لکه چای و یا قهوه ریخته شده بر روی فرش را می توان با ماء الشعیر پاک کرد، بدین ترتیب که با چندین مرتبه کشیدن دستمان مرطوب شده با ماءالشعیر بر روی لکه، این کار را انجام داد.

برای از بین بردن لکه آدامس از روی فرش و یا کفپوش ها از تکه ای یخ استفاده کرد.

همچنین برای لکه‌هایی که به فرش چسبیده شده اند می توان به جای استفاده از دستمال مربوط شده با مواد شوینده از یک مسواک نرم و به کارگیری محلول آب و سرکه بهره برد.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان