آخرین اخبار

18. ارديبهشت 1396 - 12:59   |   کد مطلب: 28328
در حالی که دولت يازدهم آخرین روزهای عمر خود را سپری می‌کند امروز حجت‌الاسلام حسن روحانی در ادامه سفرهای تبلیغاتی در همدان حضور يافت.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، نقد عملکرد مدیران پیر و فرسوده دولت در همدان در این مجال نمی‌گنجد اما حال و روز سیاسی و اقتصادی استان بی‌شک آن گل و بلبلی نیست که استاندار نزد مافوق خود گزارش می‌دهد!

شواهد حکایت از آن دارد که دولت با وجود تصور خود مبنی بر گماردن استانداری اقتصادی اما اقدام قابل ملاحظه‌ای در حوزه اشتغال رخ نداده است و تنها با آمارسازی توانسته آمار کاذب اشتغال را به ماهی 900 شغل برساند تا مدعی شوند این رقم در چهار سال دولت ایشان به حدود 50 هزار شغل در استان همدان می‌رسد که چنین رقمی از محالات است؛ هرچند این آمارسازی مختص همدان نیست و دولت یازدهم در این زمینه سردمدار است.

در حوزه سیاسی هم مردم استان با برگزیدن هشت نماینده اصولگرا نشان دادند از دولت روحانی دل خوشی ندارند؛ مردم به عینه دیدند با مدیران خسته و فرسوده که از خانه‌نشینی پست گرفتند، فرجی نمی‌شود! اما اتفاق و تلاش این روزهای دولتمردان برای افتتاح و ساخت ایستگاه راه‌آهن نیز در نوع خود جالب توجه است، فارغ از زحماتی که برای آمدن راه آهن به همدان کشیده شده و باید از این بابت قدردان بود، اما یک نکته قابل تأمل است و آن اینکه اگر می‌شد کارکرد چرا اینقدر تعلل؟!

چرا باید در آستانه انتخابات شاهد حضور چندشیفته کارگران در این مکان باشیم و همه چیز به سرعت برق و باد مهیا می‌شود برای افتتاح؟ آیا شائبه تبلیغاتی بودن این پروژه به ذهن متبادر نمی‌شود؟ چرا این سه سال واندی بسیاری از فرصت‌ها از کف این استان به هزاران بهانه پرید!؟

از این قضایا که بگذریم آنچه که در این سفر حاکی از بی‌تدبیری دولتمردان دولت تدبیر و امید است، عدم دعوت از رسانه‌های منتقد است، آن هم در شرایطی که مدام دم از آزادی بیان و حمایت از رسانه‌ها زده می‌شود!

نکته جالب توجه این است که حتی از این فضایی که برای تبلیغ به نفع خود هست نیز نتوانستند بهره ببرند! شاید با ارائه گزارش عملکرد خود به بهانه این سفر تبلیغاتی، می‌توانستند امتیاز قابل توجهی را هم داشته باشند، اما نشان دادند که از منتقد هراس دارند، استاندار همدان با فرار از رسانه‌های منتقد ثابت کرد ضعف‌های زیادی در سیستم مدیریتی خود دارد.

در حالی امروز خط‌آهن تهران ـ همدان توسط رئیس‌ جمهور افتتاح شد که هنوز ایستگاه‌های مسیر تکمیل نشده‌ است ضمن آنکه این مسیر تا ایستگاه باری همدان در خارج شهر ساخته شده و برای اتصال شهر همدان به خط‌آهن، باید ادامه مسیر و ایستگاه راه‌آهن در داخل شهر ساخته شود.

به هر حال افتتاح راه‌آهن همدان تهران برای دولتمردان به منزله دوپینگ در همدان محسوب می‌شود که بعید است این دوپینگ بتواند ضعف‌های مدیریتی استاندار نیکبخت را بپوشاند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان