آخرین اخبار

8. تير 1396 - 15:13   |   کد مطلب: 29260
عمده مردم تویسرکان بر این نظر متحد هستند که سیاسی بازی و سیاست زدگی های برخی مدیران شهرستان در سال های گذشته به پیشرفت این شهرستان ضربه های بسیاری زده است، تا جایی که هر ساله شاهد کاهش جمعیت و فرار نخبه های آن به دیگر شهرها بوده ایم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ گفته می شود در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جمعیت شهرستان تویسرکان در حدود 130 تا 140 هزار نفر بوده و این روزها به 102 هزار نفر کاهش یافته است.

بسیاری از مردم بر نظر وحدت دارند که بیکاری جوانان و سیاست زدگی برخی مدیران سبب مهاجرت خانواده های تویسرکانی به کلان شهرها شده است، سیاسی بازی هایی که زمینه های پیشرفت و ترقی را گرفته و در نهایت با سرکوب ظاهری افکار دلسوزان شهر و منزوی کردن آن ریشه و روحیه مطالبه گری را کم کم به سمت خشک شدن کشانده ومی کشاند.

عمده مردم تویسرکان بر این نظر متحد هستند که سیاسی بازی و سیاست زدگی های برخی مدیران شهرستان در سال های گذشته به پیشرفت این شهرستان ضربه های بسیاری زده است، تا جایی که هر ساله شاهد کاهش جمعیت در این شهرستان و فرار نخبه های آن به دیگر شهرها بوده ایم و البته عمده این مهاجرت ها به دلیل نبود فرصت شغلی است، که آن هم به دلیل عدم شایستگی برخی مدیرانی بوده که بر روی صندلی های خود نشسته اند، روی داده است.

نمونه بارز این سیاسی بازی ها را می توان از درگوشی ها و زمزمه های موجود در انتخابات سال جاری به خوبی درک کرد، در روزهای انتخابات، شنیده شد یکی از مدیران اثرگذار از نظر وسعت داشتن کارمندان زیر دست در ساعات کاری خود با سرکشی از بخش های مختلف به زیردستان خود گفته بود به فلان کاندیدا رأی بدهید و ... ماجراهای پس ازآن، کار این مدیر تا جایی پیش رفت که حتی زمزمه هایی به گوش رسید که در روز انتخابات دو ساعتی هم به علت تخلف انتخاباتی بازداشت شد و پس از آن پرونده اش از سوی دادگستری تویسرکان به مرجع صالح همدان ارجاع داده شد.

این سیاسی بازها کمر  مردم تویسرکان را شکسته است و گرنه همین مردم با همبستگی و وحدتشان اجازه نمی دادند، عنوان شهر مبل و منبت به گفته خودشان به یغما برده شود و از آن ملایری ها شود.

جواب سر بالا دادن برخی مدیران و کارمندان دولتی نه تنها تکریم ارباب رجوع را زیر سوال می برد بلکه در نشست های مختلف شاهد هستیم فردی که در یک جایگاه سیاسی قرار دارد، پیشنهادت و انتقادات رسانه های دلسوز را هم سیاه نمایی می داند، گویی که انگار نه انگار مردم این شهر مطالباتی دارند، خواسته های به حقی که این روزها بیشتر از همیشه نگفتنش زمینه ساز عقب رفت تویسرکان می شود.

سوال اینجاست که چه شده برخی به خود اجازه می دهند در برابر بیان انتقاد مثبت و روحیه مطالبه گری مردم بایستند و در ظاهر خود را مدافع تام الاختیار مردمی بدانند که اهمیتی برای خواسته های آنان قائل نیستند.

امید آن که روحیه نقدپذیری به ویژه در تمامی مدیران تویسرکان بالا رود تا زمینه های پیشرفت و توسعه آن فراهم شود و جوانان آن کمتر به فکر مهاجرت و پر و بال دادن به افکار و ایده های خود در شهرهای بزرگ بیاندیشند، چرا که این شهرستان از ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف در حوزه های کشاورزی، صنایع دستی و آثار تاریخی و گردشگری بسیاری برخوردار است.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان