آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 16:50   |   کد مطلب: 30444
یادداشت / محسن عادلی‌نژاد
«جنگ احزاب»، حال و روز این روزهای شورا!
با وجود دسته و پنجه نرم کردن مردم با گردوخاک پروژه پیاده‌راه سازی میدان امام(ره)، به راستی چه زمانی جنگ احزاب در انتخاب شهردار همدان برای منفعت‌های مردم پایان می‌یابد؟

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، روز گذشته روز عمل به وعده‌های اعضای شورای اسلامی شهر همدان برای انتخاب شهردار همدان بعد از گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز دوره پنجم شورای اسلامی شهر و روستا بود، اما با اتفاقاتی همراه شد که تقریباً امیدی را برای دوستداران «لیست امید» و غیر امید باقی نگذاشت.

روز گذشته با هشت رأی از 11 رأی اعضای شورای اسلامی شهر همدان چهارگزینه‌ای که برای تصدی پست شهرداری همدان انتخاب شده بودند از دور خارج شده و زمانی 10 روزه برای معرفی افراد دیگر به شورا اعلام شد!

با تائید انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر همدان، اعضای منتخب شورای شهر و در رأس آن‌ها سخنگوی فعلی شورا سخن از انتخاب شهردار توانمند و همه فن حریف قبل از آغاز به کار شورای پنجم به میان می‌آوردند اما دیری نپایید که همه آرزوها بر باد رفت!

با گذشت نزدیک به یک ماه از آغاز به کار شورای پنجم نه تنها شهردار همدان انتخاب نشده است بلکه گزینه‌های مد نظر شهردار هم از روی میز شورا کنار رفته و اعضای شورای شهر تازه به این نتیجه رسیده‌اند که گویا افراد دیگری با توان بیشتری در داخل و خارج شهر همدان وجود دارد.

در ابتدای کار 40 و اندی گزینه برای شهرداری همدان مدنظر داشتند و بعد از آن با جلسات شفاف و غیر شفاف به 9 گزینه رسیدند و بعد هم به چهار گزینه؛ حالا هم که همه گزینه‌ها پَریدند! خداراشکر روند پیش رفته است اما پیشرفت نزولی!

بزرگان و دلسوزان و اصحاب رسانه بارها و بارها از زیان‌های سیاسی شدن شورای شهر و غلبه پیدا کردن موضوعات سیاسی به مسائل کارشناسانه و تخصص محور در مدیریت شهری تذکر داده‌اند اما گویا اعضای شورای شهر پنجم به حدی غرق در سیاست و منفعت‌گرایی شده‌اند که جز خود، دوستانشان را هم نمی‌بینند چه رسد مردم.

گویا اعضای شورای شهر فراموش کرده‌اند که مسؤولیت آن‌ها عاریتی است و چهار سال پیش رو چه بخواهند و چه نخواهند تمام می‌شود و این عملکرد آن‌هاست که در معرض قضاوت عموم قرار می‌گیرد و مردم تصمیم می‌گیرند که باشند یا نباشند نه خودشان!

با همین تجربه یک ماه و اندی که از اظهارنظرهای اعضای منتخب شورای پنجم می‌گذرد و جلساتی که در صحن شورای شهر برگزار شده است نمی‌توان امید چندانی را به شورای پنجم همدان داشت چرا که «سالی که نکوست از بهارش پیداست»!

اعضای شورای شهر با بهانه انتخاب شهرداری درخور برای همدان اما به دلیل واقعی «سیاسی بازی» هنوز در اولین و در عین حال مهم‌ترین تصمیم در خصوص انتخاب شهردار لنگ می‌زند چه رسد به توسعه همدان در حد یک کلان‌شهر.

جدای از توانمندی و یا عدم توانمندی اعضای شورای شهر پنجم، موضوع دیگر دخالت‌های متعدد (اما با انکار) سیاسیون در انتخاب شهردار است البته باید دقت داشت غرض از سیاسیون تنها افراد خارج از شورا نیستند بلکه برخی از اعضای شورا نیز در آتش جنگ احزاب برای انتخاب شهردار می‌دمند اما در هر صورت نتیجه نهایی جنگ احزاب همدان برای انتخاب شهردار نتیجه‌ای جز ضرر و زیان برای شهر و مردم نخواهد بود و عده‌ای در این میان از رانت‌های به وجود آمده فربه‌تر خواهند شد.

اما زمان در حال طی شدن است و لزوم تسریع در انتخاب شهردار همدان روز به روز بیشتر احساس می‌شود و مردم هم در حال دسته و پنجه نرم کردن با گردوخاک پروژه پیاده راه سازی میدان امام (ره) هستند، به راستی چه زمانی جنگ احزاب در انتخاب شهردار همدان برای منفعت‌های مردم پایان می‌یابد؟

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان