آخرین اخبار

22. شهريور 1396 - 17:51   |   کد مطلب: 30445
مظلومیت علی‌آقا در هیأتی که رئیسش بود!
حذف نام شهید شمسی‌پور از تیم تیراندازی همدان به چه قیمت؟
سردار شهید علیرضا شمسی‌پور که سالها رئیس هیأت‌های ورزشی دوچرخه‌سواری و تیراندازی همدان بود، این روزها با بی‌مهری مواجه شده و کار به جایی رسیده که نامش از روي تیم تیراندازی همدان در لیگ برتر بانوان حذف می‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سخن از مرد همیشه خندانی است که زندگی‌اش را وقف جامعه کرد، مردی خوش‌رو و مجاهد.

روی سخن ما سردار شهید علیرضا شمسی‌پور است که سالها در هیأت‌های دوچرخه‌سواری و تیراندازی رئیس بود و تلاش کرد تا این رشته‌ها در همدان جان تازه بگیرند.

دوچرخه سواری همدان را از هیچ به همه‌چیز رساند و برای آباد کردن یک رشته دیگر، به سراغ تیراندازی رفت، رشته‌ای که پتانسیل بالایی در همدان داشت.

یادمان نرفته است که در مجمع انتخاباتی هیأت دوچرخه‌سواری چگونه آن سخنرانی زیبا را کرد و گفت: «من در دهه شصت وظیفه داشتم که در خاکریزهای دفاع از کشور و دینم بجنگم و لحظه‌ای هم عقب نمانم، اما امروز باید با توجه به هجمه فرهنگی دشمن، در خاکریزهای فرهنگی کشور بجنگم و برای پیشرفت جوانان کشورم از هیچ تلاشی دریغ نکنم و به عقیده من بهترین راه ورزش است که بدون هیچ چشم‌داشتی تنها برای خدمت در آن حاضر هستم».

اما زمان برای او چنین تقدیر کرده بود که این بار هم در خاکریز فرهنگی بجنگد و هم برای دفاع از اسلام و حرم اهل‌بیت(ع) در خاکریز جنگی قرار بگیرد.

با همه دغدغه‌های خودش ورزش را رها نکرد و چسبید به تیراندازی و با دست خالی همه کار برای این ورزش کرد که در نهایت در اواسط کار خودش به ندای حق لبیک گفت و از دنیای مادی ما پر گشود.

بعد از شهادت این سردار عشق، جامعه ورزش استان برایش کم نگذاشتند و تا می‌توانستند همه کار کردند تا دِین خود را به این اسطوره اخلاق ورزش استان ادا کنند؛ ورزشگاه به نامش زدند، مسابقات مختلف برایش برگزار کردند، یادبودهای مختلف گرفتند تا نامش همیشه در ورزش استان ماندگار شود، اما چه زود همه این ادای دِین‌ها به فراموشی سپرده شد و استارت آن هم از جایی شروع شد که علی‌آقا در آخرین روزهای عمر با برکتش رئیس هیأت آن بود.

هیأت تیراندازی همدان که پیشرفت فعلی خود را مدیون شهید شمسی‌پور است و عکس گرفتن امروزشان با جام‌های کشوری را مرهون او هستند، حسابی با علی‌آقا غریبه شده‌اند.

سال گذشته تیم تیراندازی بانوان همدان موفق شد در لیگ برتر کشور با نام «شهید شمسی‌پور» افتخار عنوان سومی را از آن خود کند و این جام را تقدیم به روح بلند علی‌آقا بکنند.

اما این روزها تیم تیراندازی بانوان همدان نام «شهید شمسی‌پور» را از روی خودش برداشته است و ترجیح داده‌اند که با نام هیأت تیراندازی استان همدان در لیگ شرکت کند، اقدامی که توجیحی نخواهد داشت.

شاید از نگاه مسوولان این هیأت، ارزش نام یک هیأت بالاتر از نام شهیدی باشد که تمام عمر خود را برای توسعه ورزش استان وقف کرد، نامی که همه ورزش مدیون او هستند و رشته تیراندازی که دیگر جای خود دارد.

مسئولان هیأت تیراندازی استان بهتر است دوباره نام «شهید شمسی‌پور» را به تیم لیگ برتری بانوان برگردانند و بیش از این ادامه دهنده حرکت زشت خود نباشند زیرا لقمه حاضر شده امروز آنها حاصل زحمات دیروز شهید شمسی‌پور است.

آنقدر شهید شمسی‌پور مظلوم است که حتی مدیران سیاسی این هیأت زمینه‌ای برای برگزاری یک مسابقات کشوری با نام این شهید هم نکرده‌اند تا حداقل با این کار جوابگوی زحمات این شهید شمسی‌پور باشند.

در مجمع انتخاباتی (شما بخوانید انتخاباتی) سال گذشته هیأت تیراندازی استان، رئیس این فدراسیون از رئیس جدید همدان خواست تا تدارک یک دوره مسابقات کشوری با نام این شهید را انجام دهد و فدراسیون هم قول می‌دهد آن را در تقویم رسمی خود بگنجاند و برای برگزاری بهتر آن از هیچ تلاشی فروگذار نباشد، اما این پیشنهاد رئیس فدراسیون تیراندازی کشور در حد حرف در همدان باقی ماند و رئیس جدید این ورزش در استان، انگار نه انگار که خانی آمده و خانی رفته است.

این بی‌مهری مسئولان تازه وارد به ورزش تیراندازی استان به شهید شمسی‌پور چه معنایی دارد؟ که حتی به خود اجازه می‌دهند نام شهید را از روی تیم خود بردارند و ترجیح می‌دهند نام هیأت را جایگزین نام یک شهید اسطوره کنند.

امیدواریم همه این بی‌مهری‌ها سهوی باشد و به زودی شاهد بازگرداندن نام شهید شمسی‌پور به تیم بانوان در لیگ برتر باشیم و تدارک یک دوره مسابقات بزرگ کشوری با نام این شهید نیز صورت پذیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان