آخرین اخبار

7. آذر 1396 - 21:24   |   کد مطلب: 31712
«بیمه سلامت» موضوعی بود که رئیس‌جمهور در دوران انتخابات 96 به آن می‌نازید و امروز با مشکل مواجه شده و میلیون‌ها ایرانی سردرگم هستند و مایلیم رئیس‌جمهور امشب از وضعیت فخر دولتشان سخن بگویند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سال 92 بود که در اوج تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، حسن روحانی روی موضوع گزارش دادن به مردم برای کارهای انجام شده و اقداماتی که صورت می‌گیرد مانور می‌داد و تأکید داشت که باید با مردم شفاف بود.

روحانی همان ایام سخن از گزارش دادن 100 روزه به مردم به میان آورد و گفت اگر من رأی بیاورم هر 100 روز به مردم گزارش می‌دهم تا مردم از عملکرد ما مطلع باشند!

با گذشت همه جنجال‌های انتخاباتی او رأی آورد و در نخستین گزارش 100 روزه خود وعده دیگر 100 روزه‌اش برای بهبود اقتصاد کشور را نیز از یاد برد و از آواربرداری در تمام حوزه‌ها از جمله اقتصاد به جهت خراب‌کاری دولت‌های گذشته سخن گفت.

بخواهیم بررسی کنیم واژه 100 در گفتمان جناب روحانی جایگاه ویژه‌ای دارد و او در انتخابات اخیر نیز در حالی که وعده 100 روزه دوره گذشته خود را تکذیب کرد و به توجیه پرداخت باز هم وعده‌ای 100 روزه برای اقتصاد کشور و گزارش به مردم داد؛ در هر صورت از کوزه همان برون تراود که در اوست...

حال امشب رئیس دولت دوازدهم می‌خواهد به وعده خود عمل کرده و گزارشی 100 روزه از اقدامات انجام شده دولت دوازدهم داشته باشد اما نکته‌ای که می‌خواهم روی آن تأکید کنم و بسیار علاقه‌مندم امشب رئیس‌جمهور نیز به آن بپردازد بررسی مسائلی بود که رئیس‌جمهور در جریان انتخابات اردیبهشت 96 به آن‌ها می‌نازید و آن‌ها را مایه فخر دولت و همکاران خودش در طول چهار سال سکان‌داری کشور می‌دانست.

ساده بگویم، شخصاً انتظاری از جنابشان ندارم که بگوید چرا دلار 4 هزار و 100 تومان شد؟ چرا دوباره تحریم شدیم؟ چرا در اوج مصیبت مردم در زلزله کرمانشاه و در همان ساعات ابتدایی معاونشان بازی را سیاسی کرده و سخن از تلفات مسکن مهر آورد؟ چرا امام رضا (ع) را برای توجیه موفقیت‌های واهی خود در برجام مرد مذاکره نامیدند؟ چرا بعد از پنج سال معطل کردن مردم و کشور می‌گویند مذاکره با آمریکا دیوانگی بود؟ و خیلی «چرا»های دیگر که مجال پرداختن به آن‌ها نیست.

بسیار مایلم رئیس‌جمهور محترم تنها و تنها بیایند و در حوزه سلامت به مردم توضیح دهند، موضوعی که در دوران انتخابات بسیار به روی آن مانور می‌دادند و کم مانده بود اعطای «بیمه همگانی سلامت» را به مردم «معجزه قرن» بدانند.

امروز که تنها 6 ماه از برگزاری انتخابات گذشته است، مسؤولان کشوری سخن از دریافت هزینه برای بیمه سلامت داشتن به میان می‌آورند و اکنون تقریباً به هر مرکز درمانی مراجعه شود بیمه سلامت برای انجام امور پزشکی بیمه را قبول نکرده و هزینه پزشکی به صورت آزاد حساب می‌شود.

از همان زمانی که بحث بیمه سلامت در کشور مطرح شد، مخالفان و موافقان سیاست‌های دولت نقدهایی جدی را به این موضوع وارد می‌دانستند و یکی از آن‌ها یعنی مسعود پزشکیان نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده اصلاح‌طلب، از مخالفین جدی این طرح بود اما تنها کسانی که قبول نمی‌کردند رئیس بود و وزیرش!

«کسری بودجه» برای اجرای این طرح یکی از موارد جدی مطرح شده برای اجرای این قانون بود که از سوی بسیاری از صاحبنظران مطرح می‌شد و پزشکیان نیز سخن از کسری بودجه 8 هزار میلیاردی در این طرح پرده برداشت؛ ایجاد فاصله طبقاتی شدید در جامعه پزشکی کشور نیز از دیگر مواردی بود که طرح می‌شد اما گوش شنوایی وجود نداشت...

حال با همه این‌ها امروز مراکز درمانی از پذیرش بیماران با استفاده از بیمه سلامت معذوریت دارند و خواسته‌ای از جناب رئیس‌جمهور داریم که امشب در گفت‌وگویی که با مردم خواهند داشت در خصوص بیمه سلامت هم توضیح داده و سرنوشت میلیون‌ها ایرانی زیر پوشش این بیمه و 250 هزار همدانی را مشخص کنند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان