آخرین اخبار

30. آذر 1396 - 15:11   |   کد مطلب: 32031
انقلابیون یمن در جنگ نابرابر به خوبی دریافته‌اند، تنها راه مقابله با حملات وحشیانه ائتلاف سعودی، شلیک موشک به قلب کشورهای عضو ائتلاف سعودی است.

به گزارش رودآور، روزنامه «کیهان» در سرمقاله شماره امروز خود نوشت:

روز سه‌شنبه گذشته، انقلابیون یمن برای دومین بار ریاض، قلب عربستان را با موشک بالستیک هدف قرار دادند. آنطور که خبرنگاران الجزیره و رویترز به نقل از «برخی شاهدان عینی» نوشته‌اند، اظهارات انقلابیون یمن درست است و این موشک، به کاخ سلطنتی «یمامه» برخورد کرده است. ریاض اما ضمن اعلام اینکه سیستم‌های ضد موشکی‌اش، برکان را در آسمان منهدم کرده‌اند، طی بیانیه‌ای انتشار هرگونه خبر درباره این حادثه در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های دیگر را ممنوع کرده است! در همان ساعات نخست وقوع این حادثه، آل‌سعود و آمریکا انگشت اتهام را به سوی ایران گرفته و مدعی شدند، این موشک مال ایرانی‌ها بود و... در این باره گفتنی‌هایی هست:
1- کاخ «یمامه» در ریاض، مقر رسمی و اصلی دفتر شاه‌سعودی است که در حومه غربی شهر واقع شده است. این کاخ، مقر اصلی دیوان سلطنتی آل‌سعود نیز هست. شلیک به این کاخ درست یک روز پس از آن صورت گرفت که، «مایک پمپئو»، رئیس‌ سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به ریاض رفت و با پادشاه سعودی و سایر مقامات این کشور دیدار کرد. این دیدارها در همین کاخ «یمامه» صورت گرفته بود! اینکه انقلابیون یمن در هزارمین روز از تجاوز سعودی‌ها به کشورشان و با فاصله 24 ساعت پس از سفر رئیس ‌سیا به ریاض، می‌توانند چنین حمله دقیقی را برنامه‌ریزی و عملیاتی کنند، پیام بسیار مهمی دارد و آن پیام چیزی نیست جز اینکه، جنگ یمن وارد فاز تازه‌ای شده است. این یعنی «دوران بزن در رو» برای ائتلاف سعودی هم تمام شده و از این پس، این فقط عربستان نیست که شهرهای یمن را بمباران می‌کند؛ انقلابیون یمن هم می‌توانند شهرهای عربستان را بمباران کنند. به قول سید عبدالملک الحوثی، رهبر انقلابیون یمن: «موشک‎های بالستیک ما امروز به کاخ‌های دشمن ملت یمن می‎رسد و جنایت سعودی علیه یمن هر اندازه افزایش یابد، روش‌های ما در مقابله با این جنایت بیشتر خواهد شد... شما کاخ‌های ریاست جمهوری ما در صنعا را بمباران می‌کنید، ما هم کاخ‌های شما را بمباران می‌کنیم. شما صنعا را بمباران می‌کنید و ما هم ریاض و ابوظبی را بمباران می‌کنیم.»
2- اینکه «موشک شلیک شده ایرانی بود» و «سپاه آن را به الحوثی‌ها داده» (موضع رسمی عربستان و آمریکا ساعاتی پس از شلیک به یمامه) دروغ‌های شاخداری هستند که بیشتر، از سر ناچاری و برای حفظ آبرو و حیثیت گفته می‌شوند. عربستان مجبور است شکست از الحوثی‌ها را، شکست از ایران جا بزند. این کشور فقط در یک فقره که همین چند ماه پیش رخ داد، قراردادی افسانه‌ای به ارزش 500 میلیارد دلار با آمریکا امضاء کرد که 100 میلیارد دلار آن تسلیحاتی است. این قرارداد، بزرگترین قرارداد تسلیحاتی جهان لقب گرفته است! تمام خلبان‌ها، جنگنده‌ها، مهندس‌ها، تجهیزات مدرن نظامی، بمب‌های خوشه‌ای، موشک‌ها، سیستم‌های ضد موشکی و حتی مشاوران و مستشاران و فرماندهان نظامی عربستان، وارداتی هستند و آل‌سعود برای آنها میلیاردها دلار هزینه کرده است. بودجه نظامی سال آینده عربستان را هم که 65 میلیارد معین کرده‌اند. حال شکست چنین کشوری با چنان مختصاتی از فقیرترین کشور دنیا، خفت‌بار نیست؟! آل‌سعود حق دارد. این کشور باید حریف خود را ایران جا بزند تا بیش از این رسوا نشود! یافتن دلیل حمایت‌های کورکورانه آمریکا از سعودی‌ها نیز کار سختی نیست. در حالی که سازمان ملل رسما اعلام کرده، هیچ دلیلی برای اثبات ایرانی بودن موشک‌های شلیک شده به عربستان و امارات وجود ندارد. ساعاتی پس از شلیک موشک به یمامه، وزارت خارجه آمریکا بیانیه صادر کرده و می‌نویسد، این موشک متعلق به سپاه بوده است! اینگونه ادعاها هم قابل درک است چرا که، ترامپ 500 میلیارد دلار از سعودی‌ها گرفته تا در چنین مواقعی از آنها حمایت کند!
3- فرض محال که محال نیست. فرض بگیریم این موشک‌ها اصلا ایرانی هستند و عربستان برای حفظ آبرو هم که شده، باید جای الحوثی‌ها را با ایران عوض کرده و اعلام کند، در حال جنگ با ایران است! در این میان اما باید پرسید، وقتی آل‌سعود با آن ثروت عظیم بادآورده و زرادخانه‌های مملو از انواع و اقسام تسلیحات مدرن نظامی، داشتن حمایت‌های آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، حریف یک موشک ایرانی نمی‌شود، چطور می‌تواند با این کشور مستقیما گلاویز شود؟! پاسخ این سؤال را هم چندی پیش یکی از سخنگویان انصارالله به خوبی داد: «اگر ما موشک‌های ایران را داشتیم، عربستان را زیر و رو می‌کردیم.»
4- با محاسبات عادی و مادی اگر حساب کنیم! برخلاف آل‌سعود و امارات، یمن پس از تحمل 1000 روز بمباران، دیگر چیز زیادی برای از دست دادن ندارد. تمام هنر سعودی‌ها در سه سالی که از جنگ یمن می‌گذرد، نابود کردن زیرساخت‌ها، کشتن زنان و کودکان و بمباران مجالس عزا و عروسی بوده. شیوع عمدی بیماری وبا و دیفتیری و دادن گرسنگی به مردم عادی و به تعبیر پایگاه خبری المانیتور، «استفاده از استراتژی گرسنگی دادن برای به زانو درآوردن مردم» تمام هنر سعودی‌ها در این مدت بوده است. گاهی جنگنده‌های سعودی روزانه 50 الی 60 نوبت بر سر مردم مظلوم یمن بمب‌های ممنوعه و غیر ممنوعه می‌ریزند و با موشک‌هایی که با قراردادهای رسمی از آمریکایی‌ها خریده‌اند، زنان و کودکان یمنی را قتل عام می‌کنند. این حملات گاهی آنقدر شدید و زیاد می‌شوند که به تعبیر یکی از کارشناسان یمنی که گفت‌و‌گویی با وی داشتیم، اگر روزی یمن بمباران نشود، این مسئله (عدم بمباران یمن) خود تبدیل به یک خبر می‌شود! در مقابل، آل‌سعود و امارات به غیر از آن حیثیت، چیز‌های زیادی دارند که با شلیک این موشک‌ها از دست می‌دهند. چرا امارات جرات نمی‌کند، نفسِ «شلیک موشک» به دوبی و ابوظبی را تایید کند؟! یا مثل ریاض، اعلام نمی‌کند، موشک را قبل از رسیدن به نیروگاه اتمی 30 میلیارد دلاری‌اش، در هوا منهدم کرده است؟
انقلابیون یمن در این جنگ نابرابر به خوبی دریافته‌اند، تنها راه مقابله با حملات وحشیانه ائتلاف سعودی، شلیک موشک به قلب کشورهای عضو ائتلاف سعودی است. کلان‌سرمایه‌داران اگر امروز در امارات حضور دارند و این کشور میکروسکوپی را به یکی از ثروتمند‌ترین کشورهای دنیا بدل کرده‌اند، قطعا از موشک هراس دارند! انصارالله با شلیک به دوبی و ابوظبی، به امنیت امارات حمله می‌کند، اماراتِ بدون امنیت و سرمایه یعنی، چیزی مثل یمنِ اکنون!
5- تحلیل تحولات یمن و پیش‌بینی آینده این تحولات، کار زیاد سختی نیست. کافی است ضمن دنبال کردن تحولات این کشور، نگاهی به تهدیدات انقلابیون یمنی انداخت و بررسی کرد، چند درصد از این تهدیدات عملیاتی شده‌اند. با این روش، می‌توان عیار تهدیدات انقلابیون یمنی را سنجید و تصمیم گرفت که آیا آن را باید جدی بگیریم یا خیر. پیش از این با همین روش، حمله موشکی به امارات و ریاض را به درستی پیش‌بینی کردیم. باز با توجه به روند تحولات و تهدیدات صورت گرفته گفتیم، انصارالله دوباره به ریاض حمله خواهد کرد که روز سه‌شنبه این پیش‌بینی هم به خوبی محقق شد. رهبر انصارالله یمن، سخنگوی ارتش این کشور و چند تن از مقامات یمنی پس از حمله موشکی اخیر به کاخ یمامه دوباره تهدید کرده‌اند، کاخ سایر پادشاهان کشورهای مرتجع عربی نیز منتظر حملات مشابه باشند. با توجه به اینکه، عیار تهدید‌های انقلابیون یمنی خیلی بالاست، ما این تهدیدات را باز هم جدی می‌گیریم. هیچ بعید نیست همین روزها بشنویم: «الحوثی‌ها با یک فروند موشک بالستیک برکان اچ 20، کاخ محمد بن راشد آل مکتوم را هدف قرار داده‌اند.»!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان