آخرین اخبار

21. دى 1396 - 16:58   |   کد مطلب: 32360
به مناسبت سالگرد شهادت مصطفی احمدی‌روشن
... و که بود مصطفی!
شهدا طریق عشق و بندگی را به درستی درک کردند، عاشقانه راه دلدادگی را آموختند و یک شبه راه آسمانی شدن را طی کردند كه شهید مصطفی احمدی‌روشن نيز در همين مسير گام برداشت و جاودانه شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، شهدا طریق عشق و بندگی را به درستی درک کردند، عاشقانه راه دلدادگی را آموختند و یک شبه راه آسمانی شدن را طی کردند، شهیداحمدی‌روشن نیز از همین گروه بود و این چنین مشی کرد. دقیقاً 6 سال قبل در چنین روزی ایران داغ‌دار شد و چشمان معصوم علیرضا از دیدار پدر محروم!

دشمنان به خیال خام خود فکر کردند که دانشمند هسته‌ای را از ما گرفتند اما آنها نمی‌دانستند جوانان ما همه احمدی‌روشن هستند. شهید احمدی‌روشن دانشمند جوان ایرانی، در سال 90 در عملیاتی تروریستی به دست کوردلان دنیای استکبار به شهادت رسید.

*زندگی‌نامه شهید احمدی‌روشن:

شهید احمدی‌روشن در 17  شهریور 58 در شهر همدان و در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود. خانواده پدری وی از نوادگان ملامصطفی همدانی و مادرش نواده‌‌‌ آیت‌الله مهدی مهدوی از دیار یزد است.

مصطفی تحصیلات خود را از همدان آغاز و پس از گذراندن دوره راهنمایی در مدرسه خیام، دوره متوسطه را در رشته ریاضی فیزیک در دبیرستان ابن‌سینا به اتمام رساند. او پس از گذراندن دوره موفقیت‌آمیز تحصیلات خود در آزمون سراسری شرکت کرد و در نهایت در سال 77 با رتبه خوب وارد دانشگاه صنعتی شریف شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی شیمی آغاز کرد.

وی در سال 81 نیز در رشته مهندسی شیمی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد و در همین رشته در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل داد و پس از آن وارد مرحله دکترای رشته نانو بیوتکنولوژی شد.

این شهید هسته‌ای در دوران تحصیل در دانشگاه در پروژه ساخت غشاهای پلیمری برای جداسازی گازها که برای نخستین بار در کشور انجام شد، همکاری داشت و چندین مقاله ISI به زبان‌های انگلیسی و فارسی در مجلات معتبر علمی جهان به چاپ رساند، به پاس خدماتش در 25 بهمن 90، دانشگاه تهران به او مدرک دکترای افتخاری در رشته نانو بیوتکنولوژی را اعطا کرد. شهید احمدی‌روشن در سال 82 با فاطمه بلوری‌کاشانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد رشته شیمی دانشگاه صنعت شریف است ازدواج کرد و از او یک پسر به نام «علی» به یادگار ماند.

علیرغم اینکه همزمان موقعیت‌های کاری دیگری داشت با توانمندی و پشتکار علمی خود وارد سازمان انرژی اتمی شد. به درستی که باید شهید احمدی‌روشن را یکی از پایه‌گذاران سایت هسته‌ای نطنز برشمرد.

شهید احمدی‌روشن مدیریت در نیروگاه نطنز اصفهان در بخش تأمین کالا و خرید تجهیزات هسته‌ای در بخش غنی‌سازی، پایه‌گذاری اولین غنی‌سازی منجر به تولید اورانیوم با غنای 3.5  تا 5 درصد و تشکیل و راهبری تیم‌های مهار ویروس رایانه‌ای استاکس‌نت را در کارنامه اجرایی خود دارد.

همه این ویژگی‌های ممتاز مصطفی سبب شد تا فعالیت‌های او مورد رصد سرویس‌های جاسوسی موساد قرار گیرد و سرانجام او را در تاریخ 21 دی 90 در حالی که عازم محل کار خود بود در خیابان شهید گل‌نبی(میدان کتابی) و روبروی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی، هدف عملیات تروریستی دو موتورسوار قرار گرفت و به آرزوی دیرینه‌اش که همان شهادت بود رسید، اکنون پیکر پاکش این شهید  در جوار امام‌زاده علی‌اکبر چیذر آرام گرفته است.

حقیقتاً که دعوت به بزمی عاشقانه و حضور در میعادگاه عشق دلی عاشق و قلبی پاک را می‌طلبد و ما هنوز در پیچ و خم دنیای بی‌انتهای نفسانیت گیر کرده‌ایم! به امید دستگیری شهیدان از دستان خالی‌مان!

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان