آخرین اخبار

30. دى 1396 - 0:26   |   کد مطلب: 32463
سخنی با ادارات غایب از نظر
بنمای رخ که باغ و گلستانم آرزوست!
غیر از نمایندگی دیپلماسی خارجه و سازمان بنادر در ولایات دوردست، ادارات و خدمتگزاران بسیار دیگری هستند که كمتر بنی‌بشری از فلسفه وجودی آن ها اطلاع دقیقی دارند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، در یک مصاحبه حذف شده کشاورز ساده‌دلی در اثبات حقانیت آبا و اجدادی خویش و اینکه همواره از طریق زمین خدا نان خورده‌اند استناد کرد که پدر و پدربزرگ بنده در همین زمین افیون کشت می‌کرده‌اند و خنده حضار و انفجار گزارشگر اجازه ادامه مصاحبه را نداد.

به همین سیاق برخی ادارت محترم و جنت‌مکان از جمله دخانیات عزیز و لذیذ از زمان آبا و اجداد ما مشغول فعالیت‌اند اما کمتر بنی‌بشری می‌داند این دوستان دقیقا در زمان تحریم تنباکو یا توزیع کوپن بین سالمندان دقیقا چه فعالیت‌هایی انجام می‌داده‌اند و گزارش هفته دولت و دیگر ایام آن‌ها چیست و اصلا چگونه نیروهای خود را برای خدمت در بخش دخانیات گزینش و استخدام می‌کنند و آیا برای افراد غیر دودی هم امکان اشتغال در این بخش وجود دارد یا خیر.

ما هم متوجه هستیم که دخانیات از سنخ توبیخ اجباریست و اگر کشت و تولید آن در داخل انجام نشود سود کلان آن به جیب بیگانه می‌رود همچنین مستحضریم که تبلیغ و ترویج این خدمات، شایسته اذهان پاستوریزه جمعی نیست و خدای ناکرده چشم و گوش مردم وا می شود که چه نشسته‌اید خود دولت متبوع دست در دودی کردن جوانان شاخ شمشاد ما دارد اما حداقل مانند اداره دخانیات گیلان و مازندران که حجم محصولات توتون تولیدی را گزارش می‌دهد اداره متناظر در همدان هم بد نیست حتی بدون به اشاره آمار در مورد فعالیت‌های خود کمی شفاف‌سازی کند که حداقل جماعت اندک و بسیار قلیل دودی به جای روانه کردن پول به جیب بیگانه محصول داخل را برگزینند و از کیفیت آن مطلع شوند به هر حال کیفیت محصول در به تاخیر انداختن سرطان شش و سایر امعاء و احشاء موثر است.

اصلا در مورد فعالیت خود توضیح نمی‌دهید حداقل یک بار مدیر بزرگوار را رونمایی کنید تا ملت بدانند فیش حقوقی شان انشاءالله با استاندارد روز مطابقت دارد یا خیر.

به جهت آن که اجحافی رخ ندهد باید بگوییم که دخانیات البته برای بیرون نیامدن از پشت پرده، دستاویز دارد اما بسیاری ادارات دیگر و زیربخش ها و زیردستگاه‌های دیگر هستند که خدا به سر شاهد است اگر شمای خواننده یک بار مدیر آن را دیده‌اید بنده خبرنگار هم دیده‌ام!

اینها چند سالی یک بار بدون اعلام دلایل و خدمات گذشته و اهداف آینده، تنها در سطوری چند از تغییر مدیریت خود خبر می‌دهند و ما هم جز همان عنوان پرطمطراق مانند شرکت پخش و توزیع فلان، یا آزمایش‌های هیدرومکانیک بهمان، یا مطالعات سازه‌ای و الکترونیکی فلان سامان و بهینه‌سازی فرایندهای چنین و چنان، چیزی از کار این دستگاه‌ها سر در نیاوردیم.

کاش دولت مرزهای شیشه‌ای و تلخیص هر شیشه مات، در این زمینه هم تدابیری بیاندیشد که مردم با خدمتگزاران خود بیشتر آشنا شده سالی یکی دوبار از دیافراگم تنگ دوربین‌های خبررسانی چهره این عزیزان خدمتگزار را مشاهده کنند این گونه در توزیع متوازن انتقاد و نارضایتی هم عدالت رعایت شود که بلدیه و اداره آب و برق به تنهایی کیسه بوکس خلق‌الله نباشند.

------------------------------------

یادداشت طنز از عطا شعبانی راد

------------------------------------

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان