آخرین اخبار

4. بهمن 1396 - 12:56   |   کد مطلب: 32548
رويداد گردشگري «همدان، پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018» در نخستین گام از تبلیغاتش، با برنامه کودکانه «مل مل» و بازيگوشي‌هاي آن به روی آنتن شبکه پویا رفت! فرصت‌هايي كه برای معرفی کهن‌شهر همدان جدي گرفته نمي‌شود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، تبلیغ رویداد گردشگری «همدان 2018» در سالن «کودک و خانواده» نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران کاری بود که به گفته کارشناسان در جلسات سازمان میراث فرهنگی برنامه‌ریزی شده و همدان طبق این برنامه‌ریزی باید با برند «کودک و خانواده» در نمایشگاه حضور می‌یافت.

یازدهمین دوره نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته روز گذشته در حالی آغاز به کار کرد که استان همدان به شکلی تازه در این نمایشگاه حضود دارد، همدان در این نمایشگاه یک سالن 2 هزار متری در اختیار دارد البته با تبلیغ «همدان 2018» با تم کودکانه! این موضوع برای شهری با قدمت 3 هزار ساله با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیا در سال 2018 نه تنها جذابیت ندارد بلکه شاید اثرگذاری چندانی هم نداشته باشد.

امروز هم همایش تخصصی گردشگری «کودک و خانواده» در سالن خلیج فارس برگزار می‌شود، اینکه این همایش با چه اهدافی برگزار می‌شود، به طور حتم کارشناسان مرتبط با موضوع باید نظر دهند، اما ای کاش مراسم ویژه‌ای نیز برای همدان 2018 در این نمایشگاه دیده می‌شد.

همدانی‌ها و اهالی رسانه انتظار داشتند، حال که پس از گذشت حدود 40 روز از آغاز سال 2018 فرصت حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری فراهم شده، همدان در نخستین گام می‌توانست بهتر در این نمایشگاه، ظرفیت‌های خود را بروز و ظهور دهد و خود را شکل ویژه‌ای تبلیغ و معرفی کند.

گاهی برای تبلیغات همدان از نبود فرصت‌ها و همچنین نبود بودجه گلایه‌هایی می‌شود، اما گاهی فرصت‌های پیش آمده را چنان می‌سوزانیم و از دست می‌دهیم که مجال «آه» گفتن هم از دست می‌رود.

شاید اینکه همدان هر طور شده حتی در قالب برندی کودکانه روی آنتن می‌رود را باید به فال نیک گرفت اما باید دید چقدر از این تبلیغات در شبکه ملی، سهم رویداد تکرارنشدنی همدان 2018 خواهد بود؟

سازمان میراث فرهنگی استان همدان، شرکت علیصدر و مجتمع تله‌کابین گنجنامه همدان و جامعه هتلداری همدان در این نمایشگاه حضور یافته‌ و به معرفی ظرفیت‌های خود پرداخته‌اند اما ای کاش از این فرصت برای برگزاری یک برنامه و مراسم ویژه برای 2018 نیز استفاده می‌شد.

از یاد نبریم این نمایشگاه بین‌المللی است و کشورهای مختلفی در آن حضور دارند و این برای شهری که پایتخت گردشگری آسیا شده است، فرصت مغتنمی برای معرفی و اجرای برنامه‌هایی بود که بدون هزینه بتواند چندین کشور را در جریان این عنوان قرار دهد، عنوانی که برای همدان و کشورمان بسیار ارزشمند است.

در پایان باید گفت، یک سال به چشم برهم زدنی تمام می‌شود، سالی که همدان کهن پایتختی گردشگری آسیا در سال 2018 را دارد، عنوانی که برای همدان که سال‌ها به دنبال این فرصت بود، بسیار ارزشمند است، پس ای کاش در این یک‌سال حواسمان را جمع کرده و همه با هم برای اعتلای نام این کهن شهر تلاش کنیم، تا پس از گذشت این یک سال آه از نهادمان بلند نشود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان