آخرین اخبار

10. اسفند 1396 - 23:19   |   کد مطلب: 33138
نزدیک به سه ماه است که از وقوع زلزله کرمانشاه می گذرد و هنوز سلبریتی هایی که در آن زمان کمک های بیشمار مردمی را جمع آوری کردند، درباره میزان و چگونگی هزینه کرد آن همه پول، شفاف سازی نکرده اند و این کودکان و زنان زلزله زده اند که هر روز زیر آوار بی اعتمادی شاهد خم شدن کمر مردان و پدرانشان هستند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ شامگاه یک‌شنبه بیست‌ویکم آبان‌ماه زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ریشتر غرب کشور را به لرزه درآورد. این زلزله جان بیش از 400 تن از هم وطنان ما را گرفت.

گفته شد که بیشترین آسیب‌ها در اثر این زلزله در شهرستان سرپل‌ذهاب استان کرمانشاه بوده است.

و حال این روزها، زمستان با تمام سردی اش آمده و در حال رفتن است، اما هنوز هستند خانواده هایی که در مناطق زلزله زده کانکسی به دستشان نرسیده و در زیر بارش برف و باران در چادرها زندگی می کنند.
در آن روزها هر کسی به اندازه وسع و توانش به زلزله زدگان کمک می کرد و نهادهای حمایتی هم کمک های مردمی را جمع آوری می کردند و اما در این میان عده ای بی پرده و با سیاست زدگی به دنبال ماهیگیری گرفتن از آب گل آلود شده بودند.

برخی دیگر نیز با ایجاد شائبه و شایعه از اینکه نهادهای حمایتی کمک های دریافتی را به درستی به دست زلزله زدگان نمی رسانند، آوار سیاست زدپی را بیش از پیش بر سر زلزله زدگان فرود آوردند.

ساعت ها و روزها می گذشت و کم کم پای سلبریتی ها هم برای جمع آوری کمک های مردمی برای حمایت از مردم مناطق زلزله زده باز شد، شبکه های اجتماعی، از تلگرام و صفحات ایسنتاگرامی گرفته تا توییت های مکرر، همه و همه گویا نشان از حضور برخی چهره های ورزشکار و هنرمندان سینما به عنوان مرجعی دیگر به جزء نهادهای حمایتی در راستای جمع آوری کمک ها داشت.

سلبریتی ها درباره هزینه های هنگفت جمع آوری شده گزارشی ارائه نداده اند

مردم هم با توجه به حضور چهره های ورزشی و بازیگران سینما به آنان اعتماد کردند و کمک های خود را روانه یشان، شاید حتی هزینه های میلیاردی جمع آوری شد، اما، با وجود آن که نزدیک به سه ماه از وقوع زلزله در کرمانشاه گذشته است، سلبریتی ها درباره هزینه های هنگفت جمع آوری شده گزارشی ارائه نداده اند.

هنوز برخی زلزله زده ها در چادر زندگی می کنند، چادری که هفته های گذشته با باد شدید به هر سو خم و راست می شد، هنوز کانکس هایی که باید به دست زلزله زدپان می رسید نرسیده است؛ تا جایی که حتی پدری برای جذب کمک از سوی مردم برای لحظه ای به فکر آتش زدن دار و ندار و تمام هستی زندگی اش می زند.

یک طرف سردی دستان کودکان زلزله زده و طرف دیگر، کمک های مردمی جمع آوری شده که در حساب سلبریتی ها باد می خورد!

کودکان رنج دیده زلزله زده امروز دستانشان سردتر از همیشه است و پول های جمع آوری شده در حساب سلبریتی ها باد می خورد.

هم نهادهای دولتی و عمومی اعتماد سازی کنند و هم سازگاری نظارتی بر کمک های جمع آوری شده سلبریتی ها باشد

گسیل شدن کمک های مردمی به سمت چهره های مشهور، تا حدودی نشان از کم اعتمادی به نهادهای دولتی و عمومی دارد و از سویی دیگر از آنجا که ساختاری مشخص برای نظارت بر هزینه های جمع آوری شده و فعالیت های سلبریتی ها نیست هنوز مشخص نشده برای میلیاردها کمک های مردمی چه سرنوشتی رغم خورده است.

از یکدیگر بپرسیم، سلبریتی ها با پول های مردم چه کردند؟!
بی تردید اگر عمده مردم از دوستان و اطرافیان خود این سوال را بپرسندبریتی ها با میلیاردها کمک های مردمی چه کردند، پاسخ شفافی نمی شنوند، این در حالی است که همه از فعالیت های چهره های مشهور در شبکه های اجتماعی برای گسیل شدن کمک های مردمی مطلع هستند.

اینجا کسی متهم نیست، اینجا فقط مردم می خواهند بدانند چه بر سر آن کمک های جمع آوری شده آمده است، گرچه شنیده شده بخشی از این پول ها روانه مناطق زلزله زده شده، اما به طور روشن و مشخص این مسئله شفاف سازی نشده است.

مراقب اعتماد عمومی به عنوان سرمایه های اجتماعی باشیم

به گزارش رودآور؛ امید آن که نهادهای دولتی و مدنی با شفاف کردن عملکردشان اعتماد مردمی را بیش از پیش به خود جلب کنند و از سویی دیگر ساختاری تدوین شده برای ارائه گزارش سلبریتی ها از کمک های جمع آوری شده مشخص شود تا اعتماد عمومی که سرمایه اجتماعی است به باد نرود.

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان