آخرین اخبار

18. اسفند 1396 - 15:59   |   کد مطلب: 33279
سنت چهارشنبه سوری که روزگاری زمینه ساز شادی و نشاط بود، این روزها با ترقه بازی و آتش به راه انداختن های خطرناک، جراحت بر قلب و پیکره جامعه می زند و میلیاردها تومان خسارت بر مردم و کشور تحمیل می کند و تنها اینجا می گوییم برای خوشی خودت، مردم آزار نباش لطفا، می توانی؟!

به گزارش خبرنگار رودآور؛ روزهای آخر سال که می شود به ویژه در چهارشنبه پایانی سال، میلیون ها و شاید هم میلیاردها تومان هزینه صرف خرید انواع مواد محترقه از ترقه و فشفشه گرفته تا نارنجک دستی و ترقه های دست ساز می شود، خرید این مواد محترقه دور ریختن پول است و آتش زدن اسکناس ها توسط خود افراد!

این پول ها را والدین در روزگار بد اقتصادی با سختی تمام به دست می آورند و یک لحظه با انفجار ترقه ها به باد می رود، گاهی هم این مواد محترقه با جان و مال مردم بازی می کند و آسیب های شدید جسمی و روحی به بار می آورد.
مواد محترقه گاهی دستی را قطع می کند و پایی را و گاهی جانی را با خود می برد و رعب و وحشت برای خردسالان و مادران ایجاد می کند.
و جیغ و فریادهای مادرانی که فرزندان آنان در آتش می سوزند، آتشی که فرزندان خود برای خود به پا کرده اند.
از این همه ضرر و آسیب چیزی جز آزا رو اذیت برای دیگران باقی نمی ماند، آیا در آیین باستان ایران زمین آزار رساندن به دیگران ثوابی برایش بود، که این روزها برخی خواسته و ناخواسته دست به آزار رساندن به بقیه می زنند.
سنت چهارشنبه سوری که روزگاری زمینه ساز شادی و نشاط بود، این روزها با ترقه بازی و آتش به راه انداختن های خطرناک، جراحت بر قلب و پیکره جامعه می زند و میلیاردها تومان خسارت بر مردم و کشور تحمیل می کند.
در گذشته های دور ایرنانیان آتشی مختصر به پا می کردند، با آن رفتن سرما و سرآغاز بهار را جشن می گرفتند سنتی که تماماً شادابی و نشاط در آن بود.
به طور قطع هیچ ایرانی و وطن پرستی دوست ندارد به خاطر یک لحظه تخلیه هیجان خودش مهر و محبت در یک خانواده را برای سالیان سال به فنا دهد.
چرا که با هر اتفاق ناگواری در چهارشنبه پایانی سال که بر اثرآتش بازی و ترقه بازی روی می دهد، نه تنها عید یک خانواده خراب می شود بلکه چه بسا یک عمر فرد و خانواده اش نابود می شود.
 ترقه ای که به زمین انداخته می شود، شاید بیماری یک فرد را تشدید کند و از صدایش آزار ببیند و یا شاید بانویی باردار از کوچه عبور کند و یا زمینه ساز سکته قلبی برای افراد مسن جامعه باشد و یا حتی ترسی همیشگی بر دل خردسالان بیاندازد، پس لطفا برای خوشی خودت مردم آزار نباش، می توانی؟!

زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان