آخرین اخبار

18. فروردين 1397 - 0:04   |   کد مطلب: 33624
برخی سودجویان از حقیقت کمبود آب می خواهند به مافیای واردات محصولات غذایی برسند و این گونه با منفعت طلبی خود به تولیدات کشاورز ایرانی لطمه بزنند و حتی راه سیطره و تسلط غذایی دشمن را بر ملت باز کنند.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ متأسفانه برخی مسئولان کم کاری چهار پنج سال گذشته خود در بحث مدیریت آب را با هراسان کردن مردم درباره کمبود آب می خواهند جبران کنند.
در اینکه بارش های چندین ساله اخیر کم بوده شکی نیست، اما مدیریت آب هم بسیار ضعیف بود، حالا همین برخی مسئولان کم کار، برای اینکه افزایش واردات کشاورزی را توجیه کنند می گویند آب کم داریم، شاید می خواهند مثلا برنج و گندم وارد کنند!
به جای اینکه به سمت کشاورزی پیشرفته و آبیاری نوین بروند و کشاورزان را به نحوه درست آب مصرف کردن سوق دهند، مدام درگوششان می خوانند آب نیست.
بله دقیقاً آب نیست، اما بخشی از این مشکل به دلیل مدیریت ضعیف است.
این روزها می خواهند به مردم و به ویژه کشاورزان القاء کنند که آب نیست تا زمینه را برای توجیه سازی در راستای واردات بی رویه خودشان در حوزه کشاورزی بیاورند.
 با جمله "آب نیست" جنگ آب را با القاء کمبود این مایع حیاتی آغاز کرده اند تا راه سیطره و تسلط غذایی دشمن را بر ملت باز کنند و شاید بیشتر به دنبال واردات محصولات ترایخته ای باشند که حتی بر روی ژن های یک نسل اثر سوء بگذارد.

* آب نیست، اما، باید مدیریت آب از سوی مسئولان باشد و جهادگرانه راهکاری اساسی برای این امر بیاندیشند.
* آب نیست اما، نباید به این بهانه واردات بی رویه کشاورزی داشته باشیم تا کشاورزان ایرانی را به خاک سیاه بنشانیم.
* آب نیست، اما، باید روش صحیح درست مصرف کردن و بهره گیری از آبیاری نوین را ترویج کنیم نه زمینه را برای مافیای واردات محصولات کشاورزی مهیا.
مردم خود قضاوت کنندگان خوبی هستند، امید آن که آن دست از مسئولان درک جمله "آب نیست" را متوجه شوند، چراکه عده ای دلسوزانه می گویند آب نیست و باید مدیریت شود، اما برخی مسئولان می گویند آب نیست تا زیرپوستی زمینه واردات بی رویه محصولات کشاورزی را مهیا سازند.
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان