آخرین اخبار

3. خرداد 1397 - 12:00   |   کد مطلب: 33898
دلنوشته حمید حسام چهره سال هنر انقلاب به بهانه پرواز غریبانه خادم الشهدا، حاج امیر چلویی
وقتی که امير چلويي روزه دلتنگي را شكست
غروب روز سوم ماه رمضان در ثانيه هاي تقرب و دعا و لحظه هايي كه نغمه ربناي روزه داران، به محل اجابت مي رسید، امير چلويي روزه دلتنگي را شكست و بر سر سفره پر بركت « رجال صدقوا ما عاهد الله » نشست و مخاطب نداي «ارجعي الي ربك» شد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ دلنوشته حمید حسام چهره سال هنر انقلاب به بهانه پرواز غریبانه خادم الشهدا، حاج امیر چلویی توسط یکی از دوستان این نویسنده در اختیار سایت خبری رودآور قرار گرفته است.

 غروب روز سوم ماه رمضان  در ثانيه هاي تقرب و دعا و لحظه هايي كه نغمه ربناي روزه داران، به محل اجابت مي رسید، امير چلويي روزه دلتنگي را شكست و بر سر سفره پر بركت « رجال صدقوا ما عاهد الله » نشست و مخاطب نداي «ارجعي الي ربك» شد.

صبح پنجم ماه رمضان سپاه همدان ،ميقات همه سبز پوشان بود. همه آمده بودند از نسل امروز پرشور و بصير و انقلابي سپاه تا نسل شاگردان حضرت روح الله (ره)  و قديمي هاي جنگ تا پيكر پرنده تر ز مرغان هوايي حاج امير را تا آستانه ورود به بهشت، بدرقه كنند و به گواهي دل از « ملكوت خدا »هم ، خيل عظيمي از شهدا به « عالم خاك»، نظاره مي كردند تا دست او را بگيرند و بالا ببرند تا مرتبه « عند ملیک مقتدر»

در هنگامه ی بدرقه و تشييع ، هر كه از امير چلويي حرفي به ميان مي آورد ، به شهيد حاج حسين همداني مي رسيد و اين حرف ها و خاطره ها از زبان روزه داران، روضه مي شد  و اشك مي شد و خيس مي كرد  مثل باران خدا دل هايي را كه دلتنگ شهدا بودند.چرا كه امير چلويي خادم الشهدا بود و در آبي نگاهش يك اسمان خاطره از شهدا موج مي زد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامي استان همدان اولين سپاه در ميان استان ها بود كه در ارديبهشت سال 1358 تاسيس و راه اندازي شد و امير چلويي يار هميشه همراه شهيد آيت الله مدني يكي از بنيان گذاري اين مولود خجسته بود كه با حكم حضرت روح الله (ره) نشان غيرت «واعدوا لهم ما استطعتم من قوه»  را بر سينه زدند تا در سال هاي جنگ،  جوانان تشنه عاشورا را به خيمه «انصار الحسين »دعوت كنند.

 اي كاش امروز، فرمانده آن سپاه، خانم مرضيه دباغ و همراهانش، شهيدان شاه حسيني، نيكو منظري، محمد سماواتي، حسين همداني و محمد مختاران بودند تا بگويند، اين عاشق سبكبال  و زخم خورده و خفته در اين تابوت سرد، كيست؟

 و من از ميان همه نام هايي كه او داشت -كه كوله پشتي خدماتش را پر از حسنات كرد-از برادر پاسدار تا جناب سردار و از مديركل تا آقاي شهردار، منصب «خادم الشهدا» را بر جسم نحيف و روح بزرگ او، زيبنده تر مي بينم. و همين نوكري پدران و مادران و يتيمان شهدا، او را بس است كه همرزمان شهيدش در «قرارگاه محضر» حق به صف شفاعت او بايستند.

به گزارش رودآور؛ جانباز شهید «امیر چلویی» از سرداران و بنیانگذاران سپاه همدان بود که به عنوان مدیرکل بنیاد جانبازان همدان، مسئول بنیاد تعاون نیروی زمینی سپاه، مسئول خدمات کارکنان سپاه مرکز و مسئول آماد پشتیبانی سپاه همدان خدمت کرده بود.

وی بعد از سال ها بستری و تحمل درد و رنج جانبازی صبح یکشنبه 30 اردیبهشت ماه سال جاری دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان