آخرین اخبار

27. خرداد 1397 - 0:33   |   کد مطلب: 34033
مدیرعامل تعاونی گردوکاران شهرستان تویسرکان:
تله فرمونی مختل‌کننده جفت‌گیری، راهکار مبارزه با کرم خراط
مدیر عامل تعاونی گردوکاران شهرستان تویسرکان گفت: راهکار مقابله با خسارات کرم خراط، تله فرمونی مختل‌کننده جفت‌گیری کرم خراط گردو است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «عبدالله قمری» مدیر عامل تعاونی گردوکاران شهرستان تویسرکان در یادداشتی که در اختیار سایت خبری رودآور قرار داد نوشت؛ راهکار مقابله با خسارات کرم خراط تله ی فرمونی مختل کننده جفت گیری کرم خراط گردو به صورت یارانه ایی نیم بها از سوی جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان واحد حفظ نباتات توزیع می شود. 

برای کنترل این آفت تعداد 300 پخش کننده فرمون در هر هکتار مورد نیاز می باشد.70 % از این تعداد در ارتفاع 1/5 الی 2 متری از سطح زمین و %30 باقی مانده در ارتفاع 1/5 متر پایین تر از تاج درخت و به شاخه ها نصب می شود . توصیه می شود بر روی درختان حاشیه ای باغ تعداد بیشتری فرمون نسبت به درختان مرکزی نصب شده و جهت وزش باد نیز در نقشه نصب فرمون ها مورد توجه قرار گیرد . این آفت بر روی محصول گردو ازآفات بسیار مهم بوده و نیز بر روی سایر هسته داران مثل زردآلو ، هلو ، آلو و ... و در سالهای اخیر بر روی سیب خسارت ایجاد میکند . * زمان نصب فرمون ها پیش از ظهور حشرات بالغ نر در محیط می باشد . * همزمان با نصب فرمون ها ، تغذیه و آبیاری مناسب درختان الزامی است . * فرمون های اخلال در جفت یابی با یک فصل زراعی ماندگاری بدون نیاز به تعویض است در طول فصل این تله های کرم خراط ساخت کشور کره جنوبی است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان