آخرین اخبار

8. اسفند 1397 - 15:29   |   کد مطلب: 35212
این روزها پس لرزه های پسابرجامی و تکانه های شدید اقتصادی که شامل افزایش افسار گسیخته اقلامی که حتی در داخل کشور تولید می شود ، همه و همه عامل گریه بر گرانی شب عید مردم محسوب می شود که دیپلماسی خنده و ضعف مدیریت دولتی ها آن را رقم زده است.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ معلوم نبود شوی کودکانه برخی از دولتی ها آن هم در جشن پیروزی مقاومت برای چه بود و البته کارشناسانی که باید خوب می دانند ماجرا از چه قرار است، دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب جشن پیروزی مقاومت بود که می توانست تمام شبکه های جهانی را محو خود کند، اما چه شد که عده ای آمده اند با یک بازی پوپولیستی و عوام فریبانه آن را به حاشیه بردند و استعفای ظریف را پررنگ جلوه دادند که البته امروز با عدم پذیرش حسن روحانی مواجه شد و وزیر امورخارجه خوش و خرم پذیرای در سعدآباد پذیرای نخست وزیر ارمنستان است.
* افزایش بیش از صددرصدی قیمت رب، سیب و گوجه ای که در داخل تولید می شود
از طرفی این روزها شاهد هستیم مرکز آمار قیمت 24 قلم خوراکی را که به طور عمده جز مایحتاج ضروری مردم محسوب می شوند و درصد تغییر نسبت به ماه مشابه سال سال ۹۶ اعلام کرده و به وضوح آمده؛ رب گوجه فرنگی با ۲۳۱.۶ درصد افزایش، همچنان رکوددار  بودن در بالاترین افزایش قیمت سالانه را به خود اختصاص داده است و سیب درختی با 128 درصد، گوجه فرهنگی با 127.9 درصد در رده های بعدی قرار دارند.
این همه افزایش قیمت با این درصدی که خود مرکز آمار مشخص کرده، آن هم برای اقلامی که در داخل کشور تولید می شود جای سوال دارد، که چرا و چرا؟ باید شاهد افزایش افسارگسیخته رب، سیب و گوجه باشیم و البته اقلام دیگر. آیا رب و سب درختی در داخل کشور تولید نمی شود، آیا ایران با این همه وسعت در تولید سیب درختی با مشکل مواجه شده که دولتی ها نمی توانند در تنظیم بازارش اقدامی برای حمایت از مصرف کننده و تولیده کننده داشته باشند؟ نظارت و رسیدگی ها کجاست؟ فکر و ذهن دولت به دنبال سیاسی بازی است یا گره گشایی از مشکلات مردم آن هم در شب عید!
* مردم نباید در مقابل گرانی‌ها ساکت باشند
امروز هم شاهد بودیم که در خبرگزاری ها آمده "آیت‌الله نوری‌همدانی عنوان کرده که؛ گاهی در صداوسیما گفته می‌شود که برای شیرینی شب عید فلان کار را کرده‌ایم؛ مردم نان ندارند بخورند، برخی دم از شیرینی شب عید می‌زنند.
اینکه سبزی‌خوردن به ۱۵ هزار تومان برسد قابل تحمل نیست؛ مردم نباید در برابر این گرانی‌ها ساکت باشند؛ خیلی از مسائل تولید داخل است و ربطی به دلار و تحریم ندارد. "
*ضعف مدیریتی و بازی های سیاسی، معیشت مردم را سخت کرده
این موارد در حالی است که به راحتی دولتی ها هر روز شوی کودکانه ای به راه می اندازند تا راه انحراف را در پیش گیرند و به مردم چیزی غیر از واقع اطلاع رسانی کنند.
به نظر این از قهر و آشتی ها کودکانه برخی مسئولان که آخرین آن ها استعفای وزیر امور خارجه کشورمان بود نشان از ضعف عمیق مدیریتی دولتی ها دارد و نه تحریم ها.
دولت خوب می داند شب عید در راه است و با این همه گرانی و تنگ دستی، هشت مردم گرو نهشان است و معیشتشان به سختی تأمین می شود، به طوری که حتی عده ای در تأمین نان شب خود مانده اند.
مسبب و عاملان اصلی این همه مشکلات چه کسی یا چه کسانی هستند، روزی آمدند زندگی و هستی و معیشت کشور حتی آب را به برجام ربط دادند و آن روز شویی به راه انداختند که همه چی برای مردم ارزان می شود دیدنی، اما نشد که نشد.
 با وجود آن که تیم مذاکر کننده اختیارت تام داشت اما از عملکرد ضعیفی برخوردار بود و نتوانست خواسته های مردم را در رویارویی با استبکار جهانی اجابت کند و اوضاع و احوال نامناسب و وخیم معیشت امروز مردم را رقم زدند و همه و همه به گفته کارشناسان اقتصادی ناشی از دل بستن به اقتصاد برجامی بود که فرجام ناخوشی برایش نقشه کشیدند.

در چنین اوضاع و احوالی که وزیر امور خارجه، پاسخگوی افکار عمومی نبوده، شاید می خواستند با یک استعفا بار و فشار افکارعمومی را از روی ظریف که روزگاری او را قهرمان می دانستند واین روزها مسببان برجام بی فرجام بردارند.

گرچه از سویی این قهر وآشتی ها نشأت گرفته از وجود اختلافاتی در بین دولتی ها است که گاه گاهی مثل یک آتشفشان فوران می کند اما باید دانست که پس لرزه های پسابرجامی معیشت و زندگی مردم را در تنگنا قرار داده است.

*دپلماسی خنده؛ عامل گریه بر گرانی
تلفیق ضعف مدیریتی و اعتماد به دشمن در سایه دیپلماسی خنده دولتی ها، حال در شب عید گریه بر لبان مردم آورده و این نیست جز دلبستگی و اعتماد بی پایه و اساس به غرب، دنیای استکبار خوی گرگ صفتی دارد و هرگز قابل اعتماد نبوده و نیست، این در حالی است که مردم سواد سیاسیشان بالا رفته و فریب رفتارهای کودکانه را نمی خورند، چرا که باز می ببیند ظریف خوش و خرم بی توجه به حرکت چند شب خود در سعدآباد از نخست وزیر ارمنستان پذیرایی می کند.
زنگنه 
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان