آخرین اخبار

13. فروردين 1398 - 0:10   |   کد مطلب: 35386
با وجود آن که 9 شهرستان استان همدان در بین 17 شهر پر بارش کشور دیده می شود، اما همدلی بین مسئولان و مردم زمینه ساز عبور از بحران به وجود آمده بر اثر شدت بارش های اخیر است، تا جایی که هیچ تلفات جانی رخ نداده و خسارت وارده مالی هم آنچنان که باید قابل توجه نیست.

به گزارش رودآور، میانگین کل بارشهای سال ۹۷ حدود ۳۶۰ میلیمتر بوده است. معنای آن روشن است یعنی حدود ۵۰درصد بارندگی سال ۹۷ در این یک و نیم روز اتفاق افتاده است .حال یک آمار جالب دیگر را ببینیم: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از ۳۰ شهر پر بارش کشور رتبه اول نهاوند،رتبه دوم تویسرکان،رتبه چهارم فاننین،رتبه دهم ملایر،رتبه یازدهم همدان ، رتبه دوازدهم قهاوند،رتبه چهاردهم بهار،رتبه شانزدهم رزن و رتبه هفدهم اسدآباد بوده است. معنای این آمار هم روشن است یعنی ۹ شهر از شهرستانهای استان جزء سی شهر پر بارش و البته در نیمه این لیست هستند.
به لطف خدا خسارت جانی نداشته ایم و سوانح ایجاد شده با حضور پررنگ تیم های امدادی پاسخ داده شده است. حدود ۲۴۰ میلیارد تومان خسارتهای بخش کشاورزی است . "البته امیدواریم دولت محترم به زودی به منظور تحقق وعده های داشته شده مبنی بر جبران خسارت های وارده، پس از فروکش شدن بحران اقدامات لازم را انجام دهد، اما چه شد که همدانی در حال گذر از یک بحران با کمترین خسارت و بدون تلفات جانی هستند:"
نخست آن که بیش از هرچیز همدلی و مسئولیت پذیری دستگاههای مختلف اجرایی و امدادی با پشتیبانی نیروهای نظامی و انتظامی باعث شد که مردم دارالجهاد همدان کمترین خسارت ممکن را متحمل شوند.
از همراهی مردم با فرهنگ پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و تبعیت پذیری و اعتماد به مسئولان دلسوز استانی و شهرستانی برای زمینه سازی اصلی عبور از این بحران هم نباید غافل شد.
در این بین نقش مؤثر رسانه های استان از جمله از نشریات و پایگاه های خبری فضاسازی مناسب در بستر فضای مجازی نیز در اطلاع رسانی های شفاف و به موقع، بر توفیق همنوایی و هماهنگی بین مردم و مسئولان هم اهمیت بالایی دارد، هرچند برخی کانال های معاند در تلاش بودند تا آب را گل آلود کنند و برای خودشان ماهگیری راه بیاندازند، اما فرصتی برای عرض اندام نیافتند.
در کنار این همه موفقیت ها، جای یک مرکز اطلاع رسانی برای مدیریت بحران استان خالی بود و به شدت احساس می شود، جایی که رسانه ها به جای اعتماد به تصاویر ارسالی کاربران یا اعتماد به اخبار منتشر شده سایر کانال ها و پیج ها که صحت و سقمشان روشن نبود، بتوانند اطلاعات صحیح و دقیق را به موقع اخذ کنند.
و اما بی تردید حضور فعال و پویای بسیج استان در رابطه با خدمت رسانی در چند جبهه مختلف قابل بررسی اس،  با توجه به ضرورت ها نیروهای بسیجی با حمایت و هدایت پاسداران عزیز استان به طور همزمان در از گله سرپل ذهاب، گمیشان استان گلستان و تمامی شهرستان های استان جهادی و انقلابی حضور فعال دارند که جا دارد از تلاش های شبانه روزی و حضور میدانی فرماندهان بسیجی سرداران مجیدی و فرجی و همه عزیزان گمنام بسیجی یاد کنیم .
نکته آخر عدم حضور برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان ها بود. انتظار می رفت با توجه به اهمیت موضوع ، حضور همه مدیران اجرایی را در این زمینه شاهد باشیم که اخبار واصله از برخی شهرستان ها خبر از عدم حضور تعدادی از مدیران دستگاه های مختلف بوده داشت.
در هیاهوها و غوغای سیل ناخوانده  این روزها باید از زحمات و تلاش های امام جمعه محترم استان حضرت آیت الله شعبانی، استاندار استان جناب آقای شاهرخی و فرمانداران و کارکنان ،فرماندهان نظامی و انتظامی و پایوران، شهردارهمدان آقای مهندس صوفی و همه شهرداران و نیروهای خدوم آنها ،مدیران و پرسنل همه دستگاههای خدماتی و تخصصی درگیر در این عملیات سنگین خدمت رسانی تشکر و قدردانی کنیم .

ح.ر
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان