آخرین اخبار

2. شهريور 1398 - 6:58   |   کد مطلب: 36294
دور نیست آن زمانی که در تویسرکان به عنوان یک شهرستان مذهبی، اثری از بدحجابی و برخی پوشش ها و خود آرایی های زننده و خارج از عرف نبود و بستر ایجاد آسیب های متنوع اجتماعی در این بخش خود به خود فراهم نمی شد.

به گزارش رودآور؛ اکنون اما پس از گذشت سال ها و به دلایل مختلف که در مقام تبیین و بررسی آنها نیستیم، متاسفانه شاهد ظهور و بروز و رواج برخی بدحجابی ها، پوشش های زننده و آسیب رسان و آرایش های عجیب و غریبی هستیم که به ویژه بیش از همه، در میان دختران و حتی پسران نوجوان تویسرکانی در خیابان ها و معابراین شهر دیده می شود.
گرچه هنوز تویسرکان از این حیث یکی از پاک ترین و بهترین شهرهای کشور به حساب می آید اما ظهور این چنین صحنه هایی یک زنگ خطر جدی است که هشدار می دهد در صورت نبود برنامه های کارشناسانه و هدفمند فرهنگی و اجتماعی، ممکن است تویسرکان از این منظر با مشکلات بزرگ در زمینه آسیب های اجتماعی روبه رو شده و به ولنگاری های خواسته یا ناخواسته اجتماعی سوق پیدا کند.
اگر موضوع رواج بدحجابی ها و پوشش های نامناسب و زننده را جدای از آموزه ها و مباحث دینی هم مورد بررسی قرار بدهیم، به راحتی متوجه می شویم که گسترش این پدیده بر اساس حساب و کتاب های ساده عقلی به سبک زندگی، فرهنگ، بنیان خانواده، حیا و عفت عمومی و امنیت روانی عمومی به ویژه در میان بانوان، آسیب های جدی وارد می کند و در آینده می تواند مشکلات عدیده و پیچیده ای را پدید آورد.
تدوین برنامه های هدفمند و کارشناسی شده و پیشگیرانه و توجه عمیق و برنامه ریزی شده به مقوله فرهنگ، اقتصاد و معیشت، محرومیت زدایی و بالا بردن سطح خدمات رفاهی در شهرستان از مهمترین عواملی هستند که می توانند از اشاعه حیا زدایی و رواج بدحجابی در تویسرکان جلوگیری کنند./مسافر
انتهای پیام/
 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان