آخرین اخبار

11. آذر 1398 - 6:15   |   کد مطلب: 36942
عدم رعایت اخلاق در تمامی مراحل برگزاری انتخابات، صداقت یک کاندیدا را زیر سوال می برد، کاندیدایی که از همان روز نخست ثبت نام و حتی ماه های قبل به جای ارائه برنامه های خود دست به تخریب رقیب بزند، با مردمش روراست نیست و قابل اعتماد هم نخواهد بود و فردا روزی همین مردم را به هیچ می فروشد، به هیچ.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز دهم آذرماه و ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس در سراسر کشور آغاز شده و تا 16 آذزر ماه ادامه دارد.

شور و هیجان انتخاباتی چیزی نیست که بتوان تنها در هفته آخر منتهی به رأی دادن آن را حس کرد، بسیاری از نامزدهای انتخاباتی ماه ها و شاید سال ها قبل خود را برای چنین روزهایی آماده کرده اند.
اما در این میان احترام به افکار و حقوق مردم و به ویژه فهمیم دانستن آنان شرط عرفی و اجتماعی برگزاری یک انتخابات سالم است.اخلاق مداری شرط صداقت یک کاندیدا است.
احترام به مردم احترام به خودمان است، اینکه اگر کاندیدایی دست به تبلیغات زود هنگام در محافل غیررسمی بزند شاید در ظاهر مسئله ای طبیعی در سالی است که به انتخابات ختم می شود، اما اینکه یک کاندیدایی حالا چه خود می داند و چه خود نمی داند و با نام حامیانش وسط معرکه می آید و دست به هرکاری می زند حتی خلاف عرف و دور از شأن و جایگاه فردی و اجتماعی مردم، جای سوال دارد.
به طور عمده چه ماه ها قبل از انتخابات و چه ماه ها بعد از آن عده ای هستند که به جای معرفی خود از در تخریب رقیب وارد می شوند.بدون ارائه برنامه های خود.
چرا #تخریب و چرا #شب_نامه؟ آیا مردم لیقاتشان این گونه رفتار شدن با آن هاست؟ اگر کسی قصد ورود به انتخابات را دارد نباید خود را معرفی کند بی آنکه به اصلاح عامه چنگ به صورت دیگری بزند؟ چرا دست به تخریب رقبای احتمالی خود باید بزنند ؟ آیا این کوته اندیشی و ساده اندیشی نیست است که باور کنیم چنین افرادی می توانند نماینده ای حتی در حد متوسط هم ح برای مردم باشند؟!
جواب روشن است کسی که چیزی در دست خود برای معرفی ندارد و #حربه_تخریب را برگزیده، اخلاقمداری را که تأکید مؤکد #رهبر_انقلاب است رعایت نکند، چگونه می تواند قابل اعتماد باشد و فردا روزی برای رسیدن به جایگاهی دیگر دست به تخریب همین مردم نزد؟
آیا این گونه رفتارها شایسته مردم است؟ آیا نباید به مردم احترام بگذارند و تنها خودشان را معرفی کنند و انتخاب را بر عهده همین مردم شریف و فهمیم بگذارند؟ آیا تخریب رقیب بی احترامی به شعور مردم در انتخاب فرد مورد نظر خودشان نیست؟ یعنی مردم نمی دانند که باید به آنان تحمیل شود به چه کسی رأی بدهند و به چه کسی رأی ندهند؟
انتخابات نامش با خودش است، مردم حق انتخاب دارند، اگر کاندیدایی خود و برنامه هایش را معرفی کند یعنی احترام به مطابلات و خواسته ای مردم گذاشته است ولی آیا اگر کاندیدایی رقیبش را تخریب کند باز چه، احترام به مردم گذاشته است؟ قضاوت با مردم عزیز.
این گونه با تخریب وارد شدن ها توهین به هویت، جایگاه و شأنیت مردم است، مردم خوب می دانند کسی که برنامه ای حتی برای معرفی خود ندارد و از در تخریب وارد شده، لیاقت عنوان نماینده شدن برایشان را ندارد.

تکنیک حمله به حریف انتخاباتی دیگر منسوخ شده و مردم این را خوب می دانند و قدرت تشخیص را در جو انتخاباتی دارند و بله او اعتمادی نخواهند داشت، چرا که خوب می دانند فردا روزی همین کاندایدایی که اخلاق انتخاباتی را رعایت نکرده، یا پشت همین مردم را خالی می کند یا آبروی حوزه انتخابیه خود را با تخریب دیگران در مجلس و در محافل دیگر می برد.

به گزارش رودآور؛ تخریب رقیب، نه تنها به دور از اخلاقمداری است، بلکه خلاف قوانین نیز هست و  این گونه تخريب شخصيت، تهمت و افترا به كانديداها قابل پیگیرد قانونی و تعقيب است.صداقت شرط حضور در یک انتخابات سالم است تا بعدها از کاندیداها به خوبی یاد شود و نه آنکه بگویند فلان کاندیدا تنها یک تخریبگر و دروغگو بیش نبود.
زنگنه
انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان