آخرین اخبار

27. آذر 1398 - 12:51   |   کد مطلب: 37035
رهبر انقلاب بارها بر موضوع رعایت قانون از سوی کاندیداهای انتخاباتی تأکید داشته و دارند، طبق قانون کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیئات و امور خیریه به معنای خرید رأی از سوی داوطلبان بوده و جرم محسوب می شود، آیا کاندیدایی که فعلی بر خلاق قوانین مصوب شده جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد، در مسیر ولایت حرکت می کند؟ آیا نباید در ولایتمداری چنین کاندیدایی شَک کرد؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در جمهوری اسلامی ایران از آنجا که نظام اسلامی است، قوانین هم بر طبق موزاین شرع وضع می شود، اگر عملی بر خلاف قانون، رخ دهد، جرم محسوب می شود و فعل جرم هم حرام است.

 طبق ماده ۶۶، کمک‌های نقدی و غیرنقدی به اشخاص، اماکن عمومی و مذهبی، هیئات و امور خیریه به معنای خرید رأی از سوی داوطلبان بوده و جرم است.
گاهی پیش آمده که متولی هیئت و یا تعدادی از اعضای برخی از هیئت های مذهبی از ورود چنین کمک هزینه هایی آگاه می شوند، که البته تعدادشان انگشت شمار است و نیتشان خیر و احتمال باید داد که از فعل مجرمانه فلان کاندیدا مطلع نیستند و می گویند چه اشکالی دارد؟! برنامه روضه برای امام حسین(ع)است، پول هم قرار است در این راه هزینه شود و نیت ما برای امام حسین(ع) خواهد بود و یا مثلا کمک به ساخت بخشی از یک مسجد، عده ای دیگر هم می گویند پول گرفته شده برای لوله کشی آب فلان روستا است چه اشکالی دارد؟

این پول و هزینه کردها، از سوی یک کاندیدای انتخاباتی در چند ماه منتهی به برگزاری انتخابات، طبق همان قانون گفته شده جرم محسوب می شود، سابق بر این هم عنوان شد که فعل مجرمانه در جمهوری اسلامی حرام است.

سوم اسفند سال 88 خبری با عنوان "پاسخ تكان‌دهنده آيت‌الله بهجت به مفسد اقتصادي" در خبرگزاری فارس منتشر شد در بخشی از آن خبر آمده بود که «زمانی که آیت الله بهجت از مسجد خارج شدند، يكي از دوستان و نزديكان شهرام جزايري به آيت الله بهجت نزديك شد و به آقا گفت: حضرت آيت الله؛ آقاي شهرام جزايري از تجار خيـّر تهران هستند و فعاليت‌هاي خيريه فراواني انجام مي‌دهند و براي عرض ارادت و دست‌بوسي خدمت رسيده‌اند، در اين هنگام آقا سر مبارك را بالا‌گرفتند و به شهرام جزايري نگاهي كردند و فرمودند: برو و از كارهاي خيري كه انجام داده اي توبه كن."»

در دادگاه رسیدگی به پرونده شهرام جزایری به عنوان مفسد اقتصادی از پولی حرف به میان می آید که به کروبی داده بود و پس از آن شنیده شد تعدادی از هیئت های مذهبی که به طرق مختلف کمک هزینه هایی از کروبی دریافت کرده بودند برای آنکه مال شبه ناک در جریان فعالیت های هیئتشان نباشد، تمام پول ها را به بیت المال برگشت دادند.

رعایت قانون جزء مواردی است که باید یک کاندیدا در تمامی مراحل برگزاری انتخابات از خود نشان دهد، چرا که اگر یک نامزد انتخاباتی از هم اینک از انجام قوانین امتناع کند، فردا روزی معلوم نیست قوانین را مجدد زیرپا نگذارد و مشکلات بزرگتری حتی برای پیش نیاورد.

رهبر انقلاب بارها بر موضوع رعایت قانون از سوی کاندیداهای انتخاباتی تأکید داشته و دارند، آیا کسی که فعلی بر خلاق قوانین مصوب شده جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد، در مسیر ولایت حرکت می کند؟ آیا نباید در ولایتمداری چنین کاندیدایی شَک کرد؟

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان