آخرین اخبار

28. آذر 1398 - 17:59   |   کد مطلب: 37045
روایتی از تفسیر به رأی برخی گروه ها از سخنان رهبری برای انتخابات؛
آیا دنیا طلبی ریشه تقطیع سخنان رهبری است؟/هزینه کردهای تبلیغاتی که بیشتر ازحقوق 4 سال نمایندگی است!
آیا می توان کسی را ولایتمدار دانست در حالی که از یک سخنرانی مفصل رهبر انقلاب تنها و تنها یک جمله را از روی تفسیر به رأی به نفع خود دانسته و مدام آن را تکرار می کند؟ آیا تقطیع سخنان رهبری برای حب دنیا و تصاحب کردن یک کرسی از بهارستان است؟ مگر این چه ارزشی دارد که حتی عده ای هنوز موعد تبلیغات انتخاباتی نرسیده، چندین برابر حقوق چهار سال نمایندگی خود، هزینه ها کرده اند؟

به گزارش خبرنگار رودآور؛ در  وسائل الشیعه، جلد ۲۷، صفحه 190 از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «آن چه را پس از خود بیش از هر چیز نسبت به آن بر امتم بیمناکم، تفسیر به رأی است».

همچنین در حدیثی دیگر از ایشان در  کتاب کمال الدین، جلد یک، صفحه ۲۵۶ درباره تفسیر به رأی آمده که؛ «کسی که قرآن را به رأی و نظر خود تفسیر کند، جایگاهش آتش دوزخ است».

تفسیر به رأی همان شد که خوارج را شکل داد و آنان مفاهیم قرآن را تکه تکه کردند و آن چه را که در نظر، پندار و خیال برای خود می پسندیدند برشمردند و تنها فریاد می زدند لا حکم الا لله و این گونه مابقی قرآن را رها کردند چه برسد به عمل به آن.

امام علی(ع) در کوران فضای غبارآلود و مسمومی که ایجاد شده بود روزگار سختی می گذراند و عمارهایی که با خون دل فریاد بر می آوردند؛ ولایت را دریابید تا با حب دنیا زندگی و آخرتتان را بر باد ندهید، اما حب دنیا چشمان عده ای را کور کرد، به گونه ای که حق را ندیدند و تنها از سیره و سنت نبوی آن چه که به نفع خود بود را عمل می کردند.

*ولایتمدارنما نباشیم

فضای این روزها هم دسته کمی از فضای غبارآلود آن روزها ندارد، رهبرمان تنها است در قضیه بنزین و بیانات رهبری در آن باره هم شاهد بودیم برخی به ظاهر حزب اللهی ها و ولایتمدارنماها پس آن صحبت ها شک و شبهه در دلشان ایجاد شد و می گفتند اگر این می شد، اگر آن می شد؟! آیا این گونه تبعیت پذیری محض از ولایت دارند؟!

و اما با نزدیک شدن به انتخابات هم اشخاص یا گروه هایی سر بر آورده اند و مدعی ولایتمداری هستند، که تنها حرف می زنند و اعمالشان به گونه ای دیگر است، رهبری می فرمایند که تخریب و تهمت به کاندیدای رقیب هرگز، اینان می گویند قبول، اما در محافل خصوصی و غیرخصوصیشان که حتی تبلیغات زودهنگام محسوب می شود، مدام دست به تخریب رقیب می زنند؟ آیا اینجا نباید به ولایتمداری آنان شَک کرد؟

*حرف از ولایتمداری می زنند، عملشان به گونه ای دیگر است

در کلامشان مدام می گویند، رهبری این مطلب را عنوان کرد و رهبری آن را گفت اما در عملشان هیچ نیست.

مهر ماه سال 95 بود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجرای بند یک اصل ۱۱۰ قانون اساسی،  سیاست‌های کلی «انتخابات را ابلاغ فرمودند.

در بند 5 این ابلاغیه آمده که "ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی."

همچنین در بند7 شاهد هستیم که عنوان شده؛ "پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی و هرگونه اقدام مغایر قانون، منافع ملی، وحدت ملی و امنیت ملی و رسیدگی سریع و خارج از نوبت حسب مورد به آنها به‌ویژه جرایم امنیتی، مالی و تبلیغاتی و اقدامات تخریبی ضد داوطلبان."

اینجا کمی دو دو تا چهار کنیم، حساب کار دستمان می آید، آیا اگر ولایتمدار هستیم نباید به تمام سخنان رهبری گوش دهیم؟

 *بصیرت در فضای غبارآلود، رمز نجات در بیراهه های دنیاپرستی

آیا می توان کسی را ولایتمدار دانست در حالی که از یک سخنرانی مفصل رهبر انقلاب تنها و تنها یک جمله را از روی تفسیر به رإی به نفع خود دانسته و مدام آن را تکرار می کند؟، تقطیع سخنان رهبری برای چیست؟ آیا برای حب دنیا و تصاحب کردن یک کرسی از بهارستان است؟ مگر یک کرسی از بهارستان چه ارزشی دارد که حتی عده ای هنوز موعد تبلیغات انتخاباتی نرسیده چندین برابر حقوق چهار سال نمایندگی خود هزینه ها کرده اند؟

باید دانست که  بصیرت در فضای غبارآلود، رمز نجات در بیراهه های دنیاپرستی است.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان