آخرین اخبار

پربیننده ها

12. دى 1398 - 7:32   |   کد مطلب: 37241
نگاهی به شبکه‌های اجتماعی مجازی و تولید شایعات در انتخاباتِ سیاسی
فیک نیوزهایی که به دنبال تشویش اذهان عموم هستند
شایعه در فضای مجازی همه خصوصیات فضای واقعی را دارد با این ویژگی که سرعت و تعداد انتشار آن بیشتر است. مخاطب و فرستنده نیز یکدیگر را نمی بینند و این به تقویت شایعه کمک می کند.

به گزارش رودآور؛ شایعه در فضای مجازی همه خصوصیات فضای واقعی را دارد با این ویژگی که سرعت و تعداد انتشار آن بیشتر است. مخاطب و فرستنده نیز یکدیگر را نمی بینند و این به تقویت شایعه کمک می کند.

انگیزه و هدف از انتشار شایعات سیاسی:
تبلیغات سیاسی
ایجاد بی‌نظمی و ناآرامی در فضای انتخابات
سرگرمی
تولید نفاق و تفرقه بین اعضای جامعه
مخدوش کردن اصل انتخابات و فقدان دموکراسی واقعی در آن
کاهش انگیزه افراد جهت شرکت در انتخابات
تخریب نامزدهای رقیب و احزاب مخالف

منبع تولید شایعات انتخاباتی:
گروه‌های اپوزیسیون داخلی و خارجی
فعالان سیاسی در احزاب و ستادهای انتخاباتی هر یك از نامزدها
عموم مردم

پرسیدن این سوالات به کشف شایعه کمک می کند:
منبع اصلی این پیام کجاست؟ واقعا چه کسی این حرف را زده؟  آیا فرد اعتبار کافی دارد؟ 
ذینفعان دخیل در این شایعه چه کسانی هستند و از این آب گل آلوده چه ماهی قرار است، بگیرند؟ 
چرا الان؟ چرا این حرف؟ و چرا این آدم این حرف را می زند؟

به گزارش رودآور؛ با توجه به رشد قارچ گونه برخی فیک نیوزها در فضای مجازی در  ۶ ماهه اخیر در #تویسرکان و اظهار نظر عده ای #مجهول_الحال که از رو نمایی از نام حقیقی خود واهمه دارند و منبعی معتبر نیستند نباید به دست هایی پشت پرده برای ایجاد ناامنی در اذهان عموم همشهریان عزیزمان با رویکرد اشاعه #شایعات و #دروغ_پردازی_ها برای جلوگیری از #انتخاب_اصلح شک کرد؟

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

کانال  سروش رودآور
صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان