آخرین اخبار

15. فروردين 1399 - 14:02   |   کد مطلب: 37971
پدیده های نوظهور و ناشناخته ای که پا به عرصه زندگی بشر در سرتاسر گیتی می گذراند معمولاً از سوی نخبگان و اندیشمندان و عموم مردم از زوایای مختلف مورد بررسی و واکاوی قرار می گیرند.

به گزارش رودآور؛ وحید الوندی در یادداشتی نوشت؛ برخی کرونا را یک ابزار تروریسم بیو شیمی و ساخته شده توسط برخی کشورهای سلطه جو برای پیشتازی درمعادلات قدرت و ثروت می دانند و برخی معتقدند کرونا نوعی از عذاب الهی در عصر مدرن است که گریبان جوامع بشری فرو رفته در منجلاب طغیان، سرکشی و گناه را گرفته و...
برخی برای کنکاش ابعاد مختلف ویروس کشنده کرونا به دنبال یک تعریف علمی و مبتنی بر یافته های پژوهشی هستند و برخی ریشه های بروز و ظهور آن را در اعتقادات و نوع رفتار جوامع بشری جستجو می کنند.
در این میان اما آنچه که به نظر می رسد در بین همه دیدگاه ها و نظرات مختلف، مشترک است و همه متفکران در سراسر جهان به آن اعتراف می کنند، ناتوانی و عجز انسان در مقابل قدرت و سرعت انتشار این ویروس هراس برانگیز است!
بخشی از صاحب نظران و اندیشمندانی که از اساس با نگاهی مبتنی بر مفاهیم ادیان الهی به  پدیده های شگرف و ناشناخته اجتماعی مانند کرونا، مشکل دارند همچنان بر طبل انسان محوری می کوبند و دخالت ماورا در زندگی انسان ها را خرافه پرستی های ناتوانان می دانند!
اما آنچه امروز و پس از ظهور و بروز ویروس های مسری همچون تروریسم، کشتار وحشیانه بی گناهان، تجارت روح و جسم انسان ها و البته ویروس ویرانگر کرونا  شاهد آن هستیم، عجز و ناتوانی بشر در مقابل یک قدرت فراتر از کنترل و اختیار انسان هاست که اکنون در قامت یک ویروس مسری و بیماری زا آشکار شده است.
کرونا با ظهور و گسترش خود حرف های زیادی برای گفتن در میان جوامع بشری دارد و اکنون چه به ماوراء الطبیعه اعتقاد داشته باشیم و چه اعتقاد نداشته باشیم، به وضوح و روشنی می بینیم و احساس می کنیم قدرت برتر و تسخیر کننده ای را که بشر باید عاجزانه در مقابل آن زانو بزند.
اکنون کرونا مانند بسیاری از پدیدهای قدرتمند و ناشناخته، دوباره به انسان و فرزندان آدم ابوالبشر در این کره خاکی پیام می دهد که عالم، کائنات و مجموعه عظیم و حیرت آور هستی بر اساس تدبیر تدبیر کننده ای فراتر از تصور، خیال و اوهام همه ما نظام یافته و به سوی هدف متعالی خود حرکت می کند.
اکنون همه ما بهتر می توانیم احساس کنیم که هیچ انسانی در هیچ جای کره خاکی نمی تواند ادعا کند که می تواند با برنامه ریزی، محاسبات و عقل حسابگر، کنترل و مهار همه شئون زندگی را به دست گیرد.
امروز امپراطوری انسان در کره زمین در زیر سایه امپراطوری کرونا قرار گرفته و این واقعه به جوامع بشری یادآور می شود اگر ادیان الهی از ظهور رستاخیز، قیامت ، معاد و رویدادهای ویرانگر و ناشناخته آن خبر می دهند، نه اساطیر پیشینیان را بازگو می کنند و نه نسخه سحر و جادو برای انسان ها می پیچند.
کرونا تنها بخشی از قدرت لایتناهی و غیر قابل تصور خالق هستی است که علاوه بر زندگی فردی انسان ها، نوع مدیریت انسان در جوامع مختلف بشری را نیز به چالش کشیده و مستی غرور و امپراطوری بنا شده بر دروغ و فریب و جنایت انسان ها را به ریشخند گرفته است.
در بزنگاه تاریخی ظهور و بروز کرونا و هنگامه عجز انسان در مقابل یک ویروس کشنده  اما به نظر می رسد تدبیرگر حکیم نظام هستی هنوز به اقتضای حکمت خود راه هایی برای برون رفت از این شرایط بحرانی باقی گذاشته  اما دیر نیست آن هنگام که زمینی که پر از ظلم و جور شده و راه های برون رفت از تیرگی ها و بحران های بدون چاره در آن از بین رفته، تمامی نسخه های جعلی و بی ریشه مکاتب بشری را بی اثر می بیند و تشنه حضور منجی الهی در آوردگاه مدیریت جهان می شود.(وحید الوندی)

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان